Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@12:42:19 GMT

رهایی از کابوس اعدام پس از ۱۱ سال

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۷۶۹۱

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، این پرونده جنایی از روز دهم آذر سال ۸۹ به جریان افتاد. ساعت ۵صبح آن روز جسد مردی در حاشیه اتوبان تندگویان پیدا و از همان زمان تحقیقات برای کشف راز این جنایت آغاز شد. 

ماموران پلیس در بازرسی از جیب‌های متوفی، کارت ملی او را پیدا کردند که هویت وی را فاش می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقتول مردی بود متولد سال ۵۷و در همان محدوده‌ای که جسدش پیدا شده بود زندگی می‌کرد. او متاهل بود و یک فرزند دختر داشت که در آن زمان (آذر سال ۸۹) ۷ساله بود. با این سرنخ مأموران به سراغ همسر وی رفتند و  زن جوان گفت:شوهرم شب قبل از سرکار به خانه آمد.

بعد از دقایقی گفت سیگارش تمام‌شده است و برای خرید سیگار از خانه بیرون رفت اما دیگر برنگشت. معمولا او از سوپرمارکت نزدیک خانه سیگار می‌خرید و حداکثر نیم ساعته برمی‌گشت اما آن شب رفتن او بازگشتی نداشت و هرچه به موبایلش زنگ می‌زدم پاسخی نمی‌داد. حتی به کلانتری و بیمارستان هم سر زدم اما اثری از او نبود. 

با وجود اظهارات زن جوان ماموران به او مشکوک شدند. چرا که متوجه اختلافاتی میان او و شوهرش شده بودند. در این شرایط وی با دستور قاضی جنایی  بازداشت و در بازجویی‌ها اسرار قتل شوهرش را فاش کرد.

زن جوان گفت: چند وقتی بود که با همسرم دچار اختلافاتی شده بودم.او مردی بداخلاق بود و مرا کتک می‌زد. حتی چندین بار قهر کردم و به خانه پدرم رفتم اما خانواده‌ام طلاق را بد می‌دانستند و ناچار بودم دوباره با شوهرم آشتی کنم و به خانه برگردم.

وی ادامه داد:‌ در نهایت از جوانی به نام مهدی که او را می‌شناختم خواستم شوهرم را گوشمالی بدهد. از او خواستم با ماشین به او بزند تا پاهایش به‌شدت آسیب ببیند و مدتی در بیمارستان بستری شود. طوری که نتواند از جایش تکان بخورد و محتاج من باشد. اما به جای اینکه در تصادف پایش آسیب ببیند، سرش به‌شدت با جدول برخورد کرد و این اقدام به قیمت جانش تمام‌شد. 

با اعتراف این زن، متهم اصلی پرونده بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. وی گفت: ما قرارمان قتل نبود. همسر مقتول گفته بود  که با شوهرش اختلاف دارد و  از من خواسته بود فقط به او صدمه بزنم. من هم روز حادثه به کمین نشستم و وقتی مقتول رسید با ماشینم به او کوبیدم اما متأسفانه سرش به‌شدت با جدول برخورد کرد و فوت شد. 

محاکمه

متهمان این پرونده پس از مدتی در دادگاه کیفری محاکمه شدند و اولیای دم که پدر و مادر و دختر مقتول بودند خواستار مجازات قاتل شدند. پس از پایان محاکمه، قضات متهم اصلی را به قصاص و متهم ردیف دوم(همسر مقتول) را به اتهام معاونت در قتل عمدی به زندان محکوم کردند. حکم در دیوان عالی کشور قطعی شده و به شعبه دوم اجرای احکام فرستاده شد.

آن زمان بود که شمارش معکوس برای قصاص قاتل پرونده شروع شد. در این شرایط تیم صلح و سازش تلاش خود را برای گرفتن رضایت از اولیای دم شروع کردند. تلاش‌ها نتیجه داد و پدر و مادر مقتول چند ماه قبل قاتل پسرشان را به شرط دریافت دیه بخشیدند. اما دختر مقتول همچنان خواستار قصاص پدرش بود.

تیم صلح و سازش دست از تلاش برنداشتند تا اینکه دختر ۱۸ساله مقتول روز یکشنبه در دادسرا حاضر شد و  قاتل پدرش را بخشید. این دختر جوان در گفت‌وگو با همشهری گفت: تصور اینکه فردی عمدا جان پدرم را گرفت و باعث شد تا من در ۷سالگی یتیم شوم همیشه آزارم می‌داد.

پدرم پشت و پناه من بود و سال‌هاست که بدون حضور او بزرگ شده‌ام. همیشه جای خالی او را احساس کرده‌ام و همه این‌ها باعث می‌شد تا حاضر به بخشش قاتلش که حق زندگی را از او گرفته بود نشوم. اما من نمی‌خواستم جان کسی را بگیرم و این مسئله همیشه بخشی از ذهنم را درگیر کرده بود.

 وی ادامه داد: از وقتی که پدربزرگ و مادربزرگم قاتل پدرم را بخشیده‌اند مدام به این موضوع فکر می‌کردم که من باید چه تصمیمی بگیرم. خیلی سخت است اگر کسی جای من باشد و بخواهد سخت‌ترین تصمیم زندگی‌اش را بگیرد. 

 یک شب با خدا معامله کردم و گفتم به قاتل پدرم زندگی می‌بخشم. این را اضافه کنم که به‌خاطر رضای خدا و آرامش روح پدرم از قصاص قاتل پدرم گذشت کردم تا این مرد بعد از ۱۱سال آزاد شود و شب عید را کنار خانواده‌اش باشد و مطمئنم که خدا این نیکی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد. از سوی دیگر شنیده‌ام که مرد زندانی به‌شدت پشیمان است و در زندان رفتارهای مناسبی داشته است. امیدوارم پس از آزادی هم زندگی درستی را در پیش بگیرد و مرتکب خلافی نشود.

با بخشش دختر مقتول، مرد اعدامی از مرگ رهایی یافت و دیروز پس از گذشت ۱۱سال حبس از زندان آزاد شد.

منبع: همشهری این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد پدر و مادر حبس خانواده دادسرا فوت بخشش گذشت از اعدام اخبار مرتبط قوانین ارث و نفقه در ازدواج موقت چیست؟ بخشش مرد زندانی در ۲ جنایت پس از جدایی، تکلیف هدایای دوران نامزدی چیست؟ کدام جرایم باعث «سوء سابقه» می‌ شود؟ تصادف منجر به فوت بدون گواهینامه قتل عمد است؟ چطور با خانواده همسر کنار بیایم؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها عکس یادگاری سران کشورها در مجمع اوپک گازی انعقاد تفاهم نامه همکاری نفتی بین ایران و ونزوئلا رییس جمهور خودخوانده دونتسک از ولادیمیر پوتین تشکر کرد این افراد مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند تعطیلی سراسری مدارس ممنوع عقبگرد دسته جمعی قیمت پژو / پراید به مرز ۱۸۰ میلیون تومان رسید آغاز توزیع کارت آزمون دکتری ۱۴۰۱ از امروز ماجرای دو برابر شدن کرایه اتوبوس های تهران در شب جلسه جدید برای آزادسازی واردات خودرو چند خودروی فرسوده در ایران تردد می کند؟ این روش خاطرات فراموش شده را به یادتان می آورد! شمارش معکوس تعیین دستمزد ۱۴۰۱ خودروی هنری ها چه شکلی است؟! گرفتگی عضلات پا را چگونه برطرف کنیم؟ فولکس وانت برقی می سازد کارگران شهرداری عیدی نمی گیرند! دولت میز مذاکره را ترک نمی کند شورای نگهبان درباره مصوبات، پنهان کاری در قبال مردم ندارد ۱۳ عادت ناسالم که شما را سریع تر پیر می کنند استقبال امیر قطر از رییسی در بدو ورود به اجلاس اوپک گازی فایل صوتی فرمانده سابق سپاه چیز جدیدی نبود شرایط آزمون استخدامی برای جذب معلمان + لینک ثبت نام عدد عجیب تخلف در ساخت و ساز نگاهی به جدیدترین اتومبیل مرسدس بنز F۱ قیمت مسکن کاهش داشت؟ صیانت خاموش یا کودتای نامحسوس علیه اینترنت کشور! دعوت از تهرانی ها برای اهدای خون دلیل افزایش و سریع موی زائد صورت چیست؟ صعود بعدی بیت کوین چه زمانی خواهد بود؟ آخرین قیمت لاستیک موتور سیکلت قیمت آپارتمان های کوچک تهران تصویب افزایش کرایه تاکسی تا ۳۵ درصد جدیدترین تلویزیون های ۴۳ اینچ چند؟ (جدول) پیش بینی بازار مسکن در کلانشهرها مصرف روغن این میوه از آلزایمر جلوگیری می کند! تحکیم مناسبات با همسایگان عرب اولویت اساسی در سیاست ایران است ۵ روز مرخصی برای کدام بیماران اومیکرون کافی نیست! چرا خودرو گران شد؟ مجلس مجوز تاسیس صندوق های پروژه را به سازمان بورس داد تغییراتی که داروی ضد بارداری ایجاد می کند! صعود سه هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان نیمه اول معاملات هنوز با دستیابی به توافق فاصله است آخرین گزارش از وضعیت پروازهای اوکراین چرا برخی از داروهای معمولی گران تر شد؟ اجاره خانه در محله اپادانا چند؟ افزایش شدید قیمت گندم و خوراک دام در بازارهای جهانی نرخ رسمی ۲۷ ارز افزایش یافت دلیل گرانی برنج، دپو توسط برخی فروشگاه های بزرگ است سرپرستان خانوار سهمیه بنزین را می توانند بفروشند خبر مهم یک مقام دولتی درباره افزایش قیمت نان بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پدر و مادر حبس خانواده دادسرا فوت بخشش گذشت از اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: اعدام خواهد شد!

تعداد بازدید : 8 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 59 محسن افشانی با شماتت اقدامات توماج صالحی و قرار دادن او کنار شروین خاجی پور، مدعی شد توماج صالحی بابت اقداماتش اعدام خواهد شد و تاکید کرد این ویدیو به یادگار بماند. مشخص نیست افشانی بر اساس چه اطلاعاتی از اعلام صالحی با این قطعیت سخن به میان آورد. اظهارات قابل تامل افشانی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: اعدام خواهد شد!
  • (ویدئو) تصاویری از روش ترسناک اعدام در کره شمالی
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • تیم حسینی کابوس تیم های سخت لیگ
  • گل‌گهر در شیراز به دنبال فرار از کابوس
  • از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»