Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان یک بیمارستان دانشگاهی در انگلیس که این مطالعه را انجام دادند، تاکید کردند: این موضوع شامل افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند و نیز افرادی که تحت درمان فعال برای سرطان قرار ندارند، می شود.

یافته های این مطالعه بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بزرگسال مبتلا به سرطان از ۶۹ بیمارستان در انگلیس به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که مبتلا به لوسمی حاد (یک نوع سرطان خون) یا «سندرم میلودیسپلاستیک» (ناهنجاری در تقسیم سلول بنیادی خون) تشخیص داده شده‌اند، در مقایسه با افرادی که این سرطان‌ها را ندارند، ۲ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از ابتلا به کووید۱۹ قرار دارند.

به گفته محققان، بیماران مبتلا به «میلوما» یا «پلاسماسیتوما» (نوعی سرطان خون) در زمان ابتلا به کرونا بیش از ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این ویروس قرار داشتند، این موضوع در مورد بیماران مبتلا به سرطان ریه نیز صادق است.

براساس نتایج این تحقیق ابتلا به سرطان ریه خطر مرگ ناشی از کرونا را در این افراد افزایش می دهد، چرا که کووید۱۹ به عنوان یک ویروس تنفسی تأثیر قابل توجهی بر سلامت ریه دارد.

محققان در مقاله ای در مورد این مطالعه نوشتند که بیماران سرطانی مبتلا به کرونا نسبت به سایر بیماران مبتلا به کرونا که سرطان ندارند، بهبودی ضعیف تری دارند. این تفاوت در بهبودی از کووید۱۹ در میان این بیماران ممکن است با سن، جنسیت، بیماری های همراه، زیرگروه سرطان مرتبط باشد نه درمان های ضدسرطانی که این بیماران دریافت می کنند.  

مشروح این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

برچسب‌ها انگلیس اومیکرون کووید-19 سرطان برگزیدگان علم پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس اومیکرون کووید 19 انگلیس اومیکرون کووید 19 سرطان برگزیدگان علم مرگ ناشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ