Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری نشست‌های کمیسیون مشترک با عمان، قزاقستان و ازبکستان نشست کمیسیون مشترک با ازبکستان برگزاری نشست کمیسیون مشترک با جمهوری آذربایجان و پاکستان در آینده نزدیک سفر رییس جمهور به قطر

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های آمریکا در وین پایتخت اتریش حضور دارد، در گفت‌وگویی به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری نشست‌های کمیسیون مشترک با عمان، قزاقستان و ازبکستان

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در همکاری با کشورهای همسایه گفت: در سه ماه گذشته علاوه بر بحث کریدور، تجارت و صدور خدمات فنی و مهندسی و واردات و صادرات، شاهد برگزاری نشست‌های کمیسیون‌ مشترک با برخی از کشورها بودیم که در ماه گذشته حدود سه کمیسیون مشترک برگزار و در ماه جاری نیز سه کمیسیون مشترک برگزار شد، از جمله کمیسیون مشترک با عمان که نتایج بسیار خوبی در زمینه همکاری‌های مالی، تجارت، صادرات و واردات و خدمات فنی و مهندسی به همراه داشت و دو کمیسیون دیگر با ازبکستان و قزاقستان.

معاون وزیر خارجه کشورمان قزاقستان را کشوری استراتژیک برای ایران خواند و افزود: در زمینه مسیر ریل قطار از چین، به ازبکستان، ترکمنستان و از طریق ایران به سمت ترکیه در حال کار هستیم که از مسیر گمرگ سبز کالاهای ترانزیت منتقل شود.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان به ریاست وزیر جهاد کشاورزی ایران و معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان در تهران خاطرنشان کرد: ۵۴ نفر در سطح معاون نخست‌وزیر، سه وزیر و چند معاون وزیر از قزاقستان در این نشست شرکت کرده‌اند و طرف آنها وزارت کشاورزی در ایران است که اسناد مهمی را امضا کردند و امیدواریم بتوانیم راجع به سوآپ نفت به نتیجه برسیم. 

وی همچنین گفت: انتظار می‌رود در این نشست نیز توافقات و تفاهمات خوبی برای ارتقای سطح همکاری‌ها در همه زمینه‌های اقتصادی و تجاری به دست بیاید.  

صفری سوآپ نفت را کار بسیار مثبتی خواند که متاسفانه چند سالی است قطع شده و افزود: امیدواریم در زمینه همکاری‌های تجاری و صدور خدمات فنی و مهندسی بتوانیم پروژه‌های بزرگی را با قزاقستان داشته باشیم و مطمئنم بعد از کمیسیون مشترک رشد بسیار خوبی در تجارت داشته باشیم. الان حدود یک میلیارد است و می‌‌تواند بزودی به دو و سه میلیارد هم برسد.

معاون وزیر خارجه کشورمان به برگزاری فرومی در اتاق بازرگانی اشاره کرد و افزود: معاون نخست‌وزیر قزاقستان با وزیر کشاورزی ایران در این فروم شرکت کردند و بعد از آن هم تجار قزاقی با تجار ایرانی جلسات دوجانبه‌ای داشتند که به چه صورت در این زمینه همکاری کنند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: قرار است طرفین درخصوص تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی، کشاورزی، حمل و نقل، انرژی، بهداشتی و بانکی گفت‌وگو کنند. 

صفری برگزاری همایش‌های اقتصادی با حضور جمعی از تجار و فعالان اقتصادی این کشورها را نیز اقدامی ارزنده خواند که می‌تواند به شناخت هر چه بهتر متقابل تجار و صاحبان صنایع ایران با همتایان خود در این دو کشور کمک کند.

نشست کمیسیون مشترک با ازبکستان

صفری به برگزاری نشست کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان نیز اشاره کرد و افزود: هیأتی حدود ۶۰ نفره در سطح معاون نخست‌وزیر ازبکستان برای شرکت در این نشست به ایران آمدند که طرف مقابل آن وزارت صمت بود و توافقنامه‌های بسیار خوبی امضا کردند. مهمتر از همه توافقنامه مربوط به مسائل سرما‌یه گذاری است.

وی با بیان این‌که ازبکستان در منطقه آسیای مرکزی دارای بیشترین جمعیت است، اظهار داشت: ترانزیت، صادرات و واردات و محصولات نفتی و ... می‌تواند از طریق مسیر ریلی شکل می‌گیرد و مهمترین این‌که این کشورها در خشکی محصور هستند و به دریا راه ندارند و در حال حاضر در چاربهار و بندرعباس زمین گرفته‌اند که بتوانند انبارهای خود را ایجاد کنند تا مسیر کریدور شمال - جنوب را شکل دهند.

صفری بیان کرد: در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با ازبکستان که روز یکشنبه اول اسفند به ریاست وزرای  صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان برگزار شد، گفت‌وگوها و تفاهمات خوبی در خصوص توسعه روابط تجاری، حمل و نقل، انرژی، کشاورزی، تعرفه‌های ترجیحی، برپایی نمایشگاه‌های صنعتی، همکاری‌های بین استانی، برگزاری هفته فرهنگی، گردشگری سلامت، مبادلات دارویی و تجهیزات پزشکی و ایجاد یک نقشه راه و برنامه زمان بندی شده به منظور نظارت و نیل به اهداف تفاهم شده، به عمل آمد.

 وی افزود: در این نشست یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک دو کشور و دو سند همکاری در حوزه‌های فرهنگی و سرمایه گذاری به امضا رسید که امید است با اجرایی شدن آنها شاهد رونق هر چه بیشتر روابط با ازبکستان باشیم. 

برگزاری نشست کمیسیون مشترک با جمهوری آذربایجان و پاکستان در آینده نزدیک

وی با بیان این‌که در چهار ماه گذشته بیش از ۶ کمیسیون‌ مشترک با کشورهای دیگر برگزار شده، از برگزاری نشست‌ کمیسیون مشترک با جمهوری آذربایجان و همچنین پاکستان در آینده نزدیک خبر داد. 

سفر رییس جمهور به قطر

معاون وزیر خارجه کشورمان به سفر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور به قطر نیز اشاره کرد و افزود: در سفر رییس جمهور به قطر توافقات بسیار خوبی در خصوص کریدور دریایی به بوشهر، شمال و ترکیه و کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز شکل گرفته و در خصوص بنادر همکاری‌های خوبی انجام شده است. مهمتر از همه بحث گردشگری برای جام جهانی در قطر است که وزرای گردشگری و راه در این سفر رییس جمهور را همراهی می‌کنند و می‌خواهند در خصوص گردشگری صحبت کنند که طرفداران تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی در زمانی که تیم‌هایشان در قطر بازی دارند بتوانند از شیراز و اصفهان و کیش و قشم بازدید کنند.

وی در این باره گفت: هواپیمایی کشوری اعلام کرده که توافقات خوبی در این زمینه حاصل شده است که پروازهایی به کیش، قشم و استان‌های دیگر داشته باشد و ان‌شاءالله این قضیه نیز عملیاتی شود و بتوانیم با استفاده از این فرصت روابط اقتصادی خود را با قطر به چند برابر افزایش دهیم.

منبع: فارس این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد پاکستان وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ازبکستان همکاری اقتصادی همسایگان مهدی صفری مذاکرات وین اخبار مرتبط بازگشت معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به وین رایزنى هاى اقتصادى ایران همزمان با مذاکرات وین دیدار تیم‌‌ های مذاکره‌ کننده ایران و روسیه برگزاری نشست کشورهای عضو اکو اواسط اسفند خواهد بود هدف سفر امیرعبداللهیان به چین چیست؟ سی‌ان‌ان: برای توافق با ایران تا پایان سال آینده میلادی فرصت هست ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها برگزاری شش نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با همسایگان در ماه های اخیر بعد از خوردن قهوه برای مغز چه اتفاقی می افتد! ‏دوران‌ بدزبانی با خبرنگاران‌ گذشته است چرا افراد به هنگام احساس درد پرخوری می کنند! بدهی دولت ۹۶۲ هزار میلیارد تومان اعلام شد قیمت تور کربلا و نجف ویژه مبعث پیامبر اکرم (ص) + جدول با دیدن این قیمت ها شوکه می شوید! ممنوعیت سرمایه گذاری در مناطق شورشی اوکراین سلطان بازار نفت تضعیف می شود؟ قیمت دلار ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ واشنگتن تضمینی نمی دهد ماسک‌ صورت خانگی که محافظ پوست است ساخت ورزشگاه اتحاد در متاورس توسط منچسترسیتی خبر مهم؛ بازنشستگان با نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیونی می گیرند تعویق مذاکرات وین و تبعات آن رایزنی وزیر خارجه عراق با قانون گذاران آمریکایی درباره مذاکرات وین موفقیت گل گهر در جشنواره ملی تعالی سازمانی رییسی: به دنبال ارتقا امنیت گاز هستیم روش استفاده از اسپند برای لاغری سریع جزییات پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری در دانشگاه امیرکبیر «علی مطهری» مجرم نیست مصوبه عجیب کمیسیون تلفیق رییسی: افزایش عرضه گاز به جهان با اهداف انسان دوستانه عکس یادگاری سران کشورها در مجمع اوپک گازی انعقاد تفاهم نامه همکاری نفتی بین ایران و ونزوئلا رییس جمهور خودخوانده دونتسک از ولادیمیر پوتین تشکر کرد این افراد مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند تعطیلی سراسری مدارس ممنوع عقبگرد دسته جمعی قیمت پژو / پراید به مرز ۱۸۰ میلیون تومان رسید آغاز توزیع کارت آزمون دکتری ۱۴۰۱ از امروز ماجرای دو برابر شدن کرایه اتوبوس های تهران در شب جلسه جدید برای آزادسازی واردات خودرو آشنایی با روغنی که پشه را دفع می کند! چند خودروی فرسوده در ایران تردد می کند؟ این روش خاطرات فراموش شده را به یادتان می آورد! شمارش معکوس تعیین دستمزد ۱۴۰۱ خودروی هنری ها چه شکلی است؟! گرفتگی عضلات پا را چگونه برطرف کنیم؟ فولکس وانت برقی می سازد کارگران شهرداری عیدی نمی گیرند! دولت میز مذاکره را ترک نمی کند شورای نگهبان درباره مصوبات، پنهان کاری در قبال مردم ندارد ۱۳ عادت ناسالم که شما را سریع تر پیر می کنند استقبال امیر قطر از رییسی در بدو ورود به اجلاس اوپک گازی فایل صوتی فرمانده سابق سپاه چیز جدیدی نبود شرایط آزمون استخدامی برای جذب معلمان + لینک ثبت نام عدد عجیب تخلف در ساخت و ساز نگاهی به جدیدترین اتومبیل مرسدس بنز F۱ قیمت مسکن کاهش داشت؟ صیانت خاموش یا کودتای نامحسوس علیه اینترنت کشور! بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پاکستان وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ازبکستان همکاری اقتصادی همسایگان مهدی صفری مذاکرات وین نشست کمیسیون مشترک رییس جمهور به قطر جمهوری آذربایجان معاون نخست وزیر سفر رییس جمهور برگزاری نشست مذاکرات وین بسیار خوبی معاون وزیر وزیر خارجه همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا روز دوشنبه در آیین گشایش اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع در اصفهان، با قدردانی از برگزارکنندگان این نشست، به برگزاری نخستین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو در سال ۲۰۲۱ در کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: اجلاس مجمع توسط اتحادیه اتاق‌های بازرگانی در ترکیه با عنوان «TOBB» برگزار شد و در پایان، نیاز به گسترش چنین جلساتی برای رسیدن به توافق مورد تأکید اعضاء قرار گرفت.

 پورنچای دانویواتانا افزود: برای تداوم گفتگو‌ها بین ۳۵ کشور عضو ACD و استمرار تعاملات میان منطقه‌ای، برگزاری چنین نشست‌هایی موثر است.

او با تاکید بر ضرورت مبادلات بین اعضای مجمع گفت وگوی همکاری آسیا از طریق ایجاد استاندارد‌ها و وضع قوانین سرمایه‌گذاری تصریح کرد: موضوعات گوناگونی وجود دارد و نقش حیاتی اتاق‌های بازرگانی در این راستا بسیار مهم و کارگشاست.


دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با بیان اینکه احتمال دارد، جلسه بعدی اجلاس در کشور قطر برگزار شود، گفت: صرفنظر از علاقه‌مندی به تداوم برگزاری چنین جلساتی، همچنین مایلیم دست‌اندرکاران به مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد، بصورت عمیق بیندیشند تا بتوانیم در پرتو تداوم همکاری‌ها، مشکلات موجود را برطرف کنیم.

پورنچای دانویواتانا ادامه داد: اگر هر کدام از اتاق‌های بازرگانی کشور‌های عضو آمادگی خود را بعنوان سومین میزبان اعلام کنند و داوطلب این کار شوند، در نهایت می‌توانیم به اجماع لازم در این زمینه برسیم.

او خاطرنشان کرد: باید همکاری‌های چندجانبه را بهبود ببخشیم تا بتوانیم چنین نشست‌هایی را به موفقیت برسانیم، بنابراین باید نتایج توافق‌های کسب شده بصورت گزارش به ACD ارائه و از طریق بهبود شرایط، مشکلات برطرف شود تا در مسیر توسعه مجمع به پیشرفت نائل شویم.

 مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (Asia Cooperation Dialogue) با هدف ارتقاء همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در «چاآم» تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

ایران نیز در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ بعنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده کشورمان است.

کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات عربی متحده، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین، عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا ACD هستند.

این اجلاس به مدت ۲ روز در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری