Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@23:32:07 GMT

بهای نفت از ۹۹ دلار در هر بشکه فراتر رفت

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۸۶۹۲

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اختلال در عرضه به دلیل تشدید بحران اوکراین، قیمت نفت را در روز سه شنبه بیش از دو دلار افزایش داد.

رویترز مدعی شده است که تشدید تنش اوکراین به دنبال دستور روسیه برای اعزام نیرو به دو منطقه در شرق اوکراین بروز کرده است.

عصر دوشنبه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ضمن اعلام دستور به نیروهایش برای ورود به دو منطقه در شرق اوکراین گفت، استقلال دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار معاملات صبح سه شنبه در آسیا، بهای نفت با افزایش ۳.۲۲ درصدی به ۹۴ دلار در هر بشکه رسید.

رویترز افزود: تنش در روابط اوکراین و روسیه با تاثیر بر بازارها قیمت نفت را افزایش داده است. روز جمعه جو بایدن رییس جمهوری آمریکا گفته بود بر این باور است که روسیه تصمیم گرفته به اوکراین در روزهای آینده حمله کند.

در این گزارش آمده است: قیمت نفت خام به تازگی با افزایش ۲۰درصدی از مرز ۹۰ دلار در هر بشکه گذشت که افزایش بیش از ۸۰ درصدی را از آغاز سال ۲۰۲۱ نشان می دهد. این افزایش قیمت همچنین به عوامل دیگری مانند عرضه محدود این محصول نیز مربوط بوده است.

رویترز به نقل از «اندی لیپو» رییس انجمن نفت لیپو پیش بینی کرده که قیمت نفت درصورت وخامت بحران اوکراین می تواند به ۱۱۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

این رسانه افزود: انتظار می رود دستیابی به توافق احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ایران به زودی بدست آید که می تواند باعث بازگشت بیش از یک میلیون بشکه نفت خام ایران به بازار شود.

به گفته لیپو، بازارها همچنین به عربستان و امارات و کویت چشم دوخته اند تا ظرفیتی معادل حدود ۳.۵ تا ۴ میلیون بشکه نفت در روز را پر کنند.

روسیه بزرگترین تامین کننده نفت و گاز اتحادیه اروپا در سال گذشته بوده و تنش های اخیر باعث افزایش قیمت نفت شده است.

منبع: رویترز این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد روسیه قیمت نفت اوکراین نفت خام نفت برنت بازار جهانی نفت بهای نفت معاملات نفت اخبار مرتبط روند افزایشی قیمت نفت از سر گرفته شد نفت برنت به ۹۳ دلار و ۵۴ سنت رسید وعده جدید نفتی سه مشتری بدقول ایران واکنش بازار نفت به فروکش کردن خطر جنگ ثبت قیمت ۹۶ دلار و ۱۶ سنت برای نفت برنت قیمت نفت به ۸۷ دلار رسید ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها بهای نفت از ۹۹ دلار در هر بشکه فراتر رفت سیاست روسیه، ایران و قطر در بازار گاز روسیه، بازارهای جهانی را به آشوب کشید جهش ۱۴۰ میلیونی قیمت پراید! نمادهای پالایشی مورد توجه حقیقی های بورس امروز قرار گرفتند شاخص کل با رشد سه هزار واحدی معاملات را به پایان برد خواص معجزه گر خار مریم که نمی دانستید! برگزاری شش نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با همسایگان در ماه های اخیر بعد از خوردن قهوه برای مغز چه اتفاقی می افتد! ‏دوران‌ بدزبانی با خبرنگاران‌ گذشته است چرا افراد به هنگام احساس درد پرخوری می کنند! بدهی دولت ۹۶۲ هزار میلیارد تومان اعلام شد قیمت تور کربلا و نجف ویژه مبعث پیامبر اکرم (ص) + جدول با دیدن این قیمت ها شوکه می شوید! ممنوعیت سرمایه گذاری در مناطق شورشی اوکراین سلطان بازار نفت تضعیف می شود؟ قیمت دلار ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ واشنگتن تضمینی نمی دهد ماسک‌ صورت خانگی که محافظ پوست است ساخت ورزشگاه اتحاد در متاورس توسط منچسترسیتی خبر مهم؛ بازنشستگان با نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیونی می گیرند تعویق مذاکرات وین و تبعات آن رایزنی وزیر خارجه عراق با قانون گذاران آمریکایی درباره مذاکرات وین موفقیت گل گهر در جشنواره ملی تعالی سازمانی رییسی: به دنبال ارتقا امنیت گاز هستیم روش استفاده از اسپند برای لاغری سریع جزییات پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری در دانشگاه امیرکبیر «علی مطهری» مجرم نیست مصوبه عجیب کمیسیون تلفیق رییسی: افزایش عرضه گاز به جهان با اهداف انسان دوستانه عکس یادگاری سران کشورها در مجمع اوپک گازی انعقاد تفاهم نامه همکاری نفتی بین ایران و ونزوئلا رییس جمهور خودخوانده دونتسک از ولادیمیر پوتین تشکر کرد این افراد مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند تعطیلی سراسری مدارس ممنوع عقبگرد دسته جمعی قیمت پژو / پراید به مرز ۱۸۰ میلیون تومان رسید آغاز توزیع کارت آزمون دکتری ۱۴۰۱ از امروز ماجرای دو برابر شدن کرایه اتوبوس های تهران در شب جلسه جدید برای آزادسازی واردات خودرو آشنایی با روغنی که پشه را دفع می کند! چند خودروی فرسوده در ایران تردد می کند؟ این روش خاطرات فراموش شده را به یادتان می آورد! شمارش معکوس تعیین دستمزد ۱۴۰۱ خودروی هنری ها چه شکلی است؟! گرفتگی عضلات پا را چگونه برطرف کنیم؟ فولکس وانت برقی می سازد کارگران شهرداری عیدی نمی گیرند! دولت میز مذاکره را ترک نمی کند شورای نگهبان درباره مصوبات، پنهان کاری در قبال مردم ندارد ۱۳ عادت ناسالم که شما را سریع تر پیر می کنند بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه قیمت نفت اوکراین نفت خام نفت برنت بازار جهانی نفت بهای نفت معاملات نفت دلار در هر بشکه بهای نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟

منابع آگاه در ابوظبی می‌گویند امارات عربی متحده دیگر به ضرورت کاهش تولید اوپک پلاس باور ندارد و به دنبال افزایش تولید است.

به گزارش ایسنا، در حالی که بازار جهانی نفت، مشتاقانه منتظر تصمیم آینده اوپک پلاس و تغییر بالقوه در استراتژی کاهش تولید فعلی است، بیشتر نگاه‌ها به سمت عربستان سعودی یا مدیران آرامکو دوخته شده است. با این حال، یک بازیگر جدید وجود دارد که در حال حاضر به تغییر چشمگیر استراتژی تولید بدون تائید اوپک، اشاره می‌کند.

منابع آگاه در ابوظبی می‌گویند با توجه به نوسانات فعلی بازارهای نفت و افزایش تقاضا، امارات عربی متحده، دیگر نسبت به ضرورت کاهش تولید اوپک پلاس باور ندارد. همزمان، منابع آگاه در شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک)، به افزایش تولید قریب‌الوقوع اشاره کرده اند. افراد مطلع در داخل این شرکت فاش کرده اند ادنوک سرگرم بررسی افزایش تولید به حدود ۴.۸۵ تا ۴.۸۷ میلیون بشکه در روز است که استراتژی فعلی اوپک را نقض می‌کند. این حرکت تعجب آور نیست، زیرا ادنوک، سرمایه‌گذاری هنگفتی را در توسعه ظرفیت تولید خود انجام داده که تاکنون، به دلیل پایبندی امارات به تصمیمات اوپک، محدود شده است.

طبق اظهارات منابع رسمی، ظرفیت کل تولید در حال حاضر ۴.۵ میلیون بشکه در روز است اما انتظار می‌رود که افزایش یابد و احتمالا به زودی به ۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد. هدف تولید ۴.۸۵ میلیون بشکه در روز در فاصله مه تا ژوئن سال ۲۰۲۴، نرخ بالایی است اما شدنی است.

ادنوک یا امارات عربی متحده، به وضوح نیاز به این افزایش تولید یک‌جانبه را می‌بینند. آنها خود را به عنوان یک شرکت بزرگ بین‌المللی ملی نفت با هدف رقابت با هفت شرکت بزرگ نفت جهان معرفی می‌کنند. سلطان الجابر، مدیرعامل ادنوک، نیاز به تغییر را درک کرده  و برنامه‌هایی را برای خرید دارایی‌های بالادستی و پایین دستی دنبال می‌کند.

با وجود پیامدهای احتمالی تصمیم یک‌جانبه ابوظبی در اوپک، بازیگران مهم در بازار بین‌المللی نفت، ممکن است رویکرد عدم مداخله را در پیش بگیرند. صندوق بین‌المللی پول بر ضرورت حجم تولید و درآمد بیشتر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرده است. عربستان سعودی، به خصوص برای نیازهای بودجه‌ای دولت خود، به قیمت بسیار بالاتر نفت نیاز دارد.

طبق داده‌های صندوق بین‌المللی پول، عربستان سعودی برای تامین مالی بودجه خود، به قیمت نفت حدود ۹۶.۳۰ دلار در هر بشکه، نیاز دارد. این ارزیابی بر اساس تولید فعلی حدود ۹.۳ میلیون بشکه در روز نفت خام توسط این کشور است.

 صندوق بین‌المللی پول در گزارش چشم انداز منطقه‌ای خود اعلام کرد که قیمت سربه سر فعلی حدود ۲۱ درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی این وام دهنده در اکتبر سال ۲۰۲۳ است. در آن زمان، عربستان سعودی هنوز حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید می‌کرد. قیمت سربه سر جدید، بسیار بالاتر از قیمت جهانی نفت در حال حاضر است.

ابوظبی قصد بهره برداری مالی از سرمایه‌گذاری‌های خود را دارد و در صورت تسهیل محدودیت عرضه نفت در ژوئن، به خرید خود در بخش‌های بالادستی و پایین دستی نفت و گاز با بودجه افزایش یافته، ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، همه نشانه‌ها حاکی از فشار برای تغییر استراتژی اوپک، به خصوص از سوی ابوظبی است. بازیگران بازار باید به دقت سیگنال‌های امارات را دنبال کنند زیرا فرمان کنترل اوپک ممکن است از دست ریاض خارج شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار