Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-در طول سال های رویارویی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در جنوب لبنان قبل از سال 2000، دشمن همواه تحولات مربوط به توانایی های جنگی گروه های مقاومت و روش ها و تاکتیک های متنوع آنان در نبرد را دنبال می کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، اما دشمن در سال 2004 خود را با چالشی از نوع دیگر روبرو دید و آن زمانی بود که مقاومت اعلام کرد که یک پهپاد وابسته به خود موسوم به مرصاد 1 را به آسمان شمال فلسطین فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان بود که ‌اسرائیل دریافت که باید برای رویارویی با توانایی های مقاومت در زمینه هوایی آماده شود.
از آن زمان،‌ اسرائیل از تلاش برای تامین امنیت هوایی خود باز ننشست، و تلاش های زیادی دراین زمینه به کار گرفت که از جمله می توان به استقرار رادارهای پیشرفته در امتداد مرزهای شمالی از رأس الناقوره گرفته تا مرزهای جولان اشغالی اشاره کرد و دشمن درعین حال تلاش کرد تا سامانه گنبد آهنین را نیز توسعه دهد و حملاتی متنوع را اجرا کند که بارزترین آن ، ترور شهید «حسان اللقیس» موسس سلاح پهپادی در مقاومت در سال 2013 بود.
اما علیرغم تلاش اسرائیل برای تامین سطح بالایی از حفاظت از حریم هوایی ، مقاومت موفق شد جمعه گذشته در کمتر از یک ساعت با اجرای موفق مأموریت «پهپاد تاکتیکی» به نام «حسان» به حریم حفاظتی ارتش اسرائیل نفوذ کند.
منابع آگاه در مقاومت درباره جزئیات اجرای این عملیات به روزنامه لبنانی « الاخبار» گفتند : در ساعت 11:40، پهپاد حسان از نقطه ای درجنوب لبنان حرکت کرد و با وجود همه هشدارها و رصدها ، دشمن تازه در ساعت 12:10 و بعد از پیمودن حدود 30 کیلومتر در آسمان فلسطین و رسیدن به منطقه روش بینا در نزدیکی شهر صفد به وجود این پهپاد پی برد.
آژیرهای خطر به محض پی بردن به وجود «یک شی ء عجیب در آسمان» به صدا درآمدند و تلاش هایی برای شناسایی آن آغاز شد. سپس معلوم شد که یک پهپاد به داخل حریم هوایی سرزمین اشغالی وارد شده و سامانه گنبد آهنین هم یک موشک تامیر به سوی این پهپاد شلیک کرد که در اصابت به هدف ناکام ماند. همچنین اعزام جنگنده اف 16 برای ساقط کردن این پهپاد بی فایده بود و این پهپاد بعد از طی حدود 70 کیلومتر در داخل حریم هوایی فلسطین ،‌ در سلامت کامل به لبنان بازگشت ، بدون اینکه دشمن بتواند آنرا سرنگون کند.
ناکامی دشمن در سرنگون کردن این پهپاد ، بیانگر شکافی بزرگ در برنامه کاری سرویس های امنیتی و نظامی و فن آوری اسرائیل برای حمایت از منطقه است ، اما مشکل به این جا ختم نمی شود ،‌ بلکه در موفقیت اخیر مسائل دیگری قابل ذکر است از جمله این که مقاومت توانست به سامانه ها و طبقات متعدد نفوذ کند که ماموریت اولیه آن حمایت از حریم هوایی اسرائیل بود ، ‌ولی دوربین ها و رادارهای پیشرفته نتوانستند قبل از ورود این پهپاد به داخل حریم هوایی فلسطین آنرا شناسایی کنند.
به گفته یک افسر ارشد مقاومت، پهپاد حسان توانست به سامانه های دفاعی حساس و دقیق اسرائیلی نفوذ کند.
به طور خلاصه ،‌ می توان گفت که با ورود پهپاد حسان به حریم هوایی فلسطین اشغالی ، توهم «قدرت مطلق» نیروی هوایی اسرائیل از بین رفت و نیز قدرت فرماندهان ارتش دشمن در کنترل اوضاع تا حد زیادی در هم شکست.
به اختصار می توان گفت که آنچه روز جمعه اتفاق افتاد، یک پهپاد با عرض حدودا سه متر ،‌ رژیم دشمن را دچار سردرگمی کرد ،‌ سوال اینجاست که اگر یک گروه متشکل از ده ها پهپاد عازم شمال فلسطین اشغالی شوند ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر «حسان» بار دیگر به سلاح دوربین اکتفا نکند و با سلاح های دیگر وارد حریم فلسطین اشغالی شود ، آیا رژیم جعلی اسرائیل با بدترین کابوس های خود روبرو نخواهد شد؟

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فلسطین حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است

 رادیو ارتش اسرائیل یکشنبه شب اعلام کرد که حزب الله لبنان از ماه مارس تا آوریل حدود یک هزار و ۵۰۰ موشک به (رژیم) اسرائیل شلیک کرده است.

به گزارش ایرنا، رادیو ارتش اسرائیل همچنین گزارش داده که حزب الله لبنان از ماه ژانویه تا فوریه حدود ۸۷۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است.

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی امروز (یکشنبه) اعلام کردند که حزب الله طی روز جاری بیش از یکصد موشک شلیک کرده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های اسرائیلی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله
  • مذاکرات با دشمن صهیونیستی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده است
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • «آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد