Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر تهران در بررسی تبصره‌ای از شهرداری خواستند که برای مسکن‌دار شدن رانندگان تاکسی با دولت مذاکره کنند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی نرخ کرایه تاکسی در سال آینده به بررسی تبصره‌ها پرداختند و تشکری هاشمی در توضیح آن گفت: براساس این تبصره سازمان تاکسیرانی مجاز است برای صدور و تمدید پروانه‌های تاکسیرانی از سال آینده بر اساس رتبه‌بندی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی مبالغی را اخذ کند که رتبه‌بندی از یک تا پنج است و از مبلغ ۱۷ میلیون تا پنج میلیون اخذ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه اقراریان در بررسی این تبصره پیشنهاد داد: از آنجایی که ما باید صدای تاکسیران باشیم از آقای زاکانی شهردار تهران می‌خواهیم در جلسه هیات دولت با وزیر مسکن رایزنی کند تا فکری به حال مسکن رانندگان تاکسی شود.

وی اضافه کرد: این حداقل وظیفه ماست که صدای مردم تهران و تاکسیرانان باشیم.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در واکنش به این پیشنهاد اظهار کرد: شهرداری می‌تواند برای حمایت از قشر تاکسیران از امکانات خود و ارتباطاتش استفاده کند و می‌تواند از آنها حمایت کند. البته شهرداری مکلف به این امر نیست اما می‌تواند حمایت کند.

به گزارش ایسنا، این تبصره با قید این پیشنهاد به تصویب رسید.

تشکری هاشمی در ادامه افزود: براساس این لایحه سازمان تاکسیرانی اجازه دارد با رعایت مقررات در داخل و خارج تاکسی تبلیغات انجام دهد که سهم مالک ۷۵ درصد ، سازمان تاکسیرانی ۱۵ درصد و مابقی به پلیس بابت نظارت میدانی اختصاص می‌یابد.

اقراریان در مخالفت با این پیشنهاد اظهار کرد: پلیس در جاهای مختلف و از محل‌های مختلف بودجه می‌گیرد و مخالف هستم که ۱۰ درصد از حق تاکسیران را به پلیس بدهیم چرا که امروزه عملکرد پلیس در حوزه انتظامی و راهور قابل قبول نیست و این‌که بخواهیم از حق تاکسیران به پلیس بدهیم اشتباه است.

شربیانی در ادامه گفت: مگر چقدر عاید راننده می‌شود و پیشنهاد می‌شود ۹۰ درصد به راننده تاکسی، پنج درصد پلیس و پنج درصد به تاکسیرانی برسد.

به گزارش ایسنا، این تبصره با لحاظ کردن پیشنهاد شربیانی به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسكن راننده تاکسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران از شناسایی و ارسال پرونده راننده تاکسی متخلف به هیات انضباطی خبر داد.
 
به گزارش ایسنا؛ بهنام پاکزاد در واکنش به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمل بار نامتعارف از سوی یک دستگاه تاکسی، اظهار کرد: در چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک تاکسی اقدام به حمل بار کرده و یک نفر هم روی سقف خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.
 
وی با بیان این‌که بلافاصله بعد از رویت این فیلم که در تونل امیرکبیر ثبت شده بود، راننده متخلف شناسایی شد، تصریح کرد: راننده ضمن پذیرفتن اشتباه از این اقدام اظهار پیشیمانی کرده است.
 
سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه راننده متخلف به هیات انضباطی معرفی شد، گفت: طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند