Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:06:17 GMT

فعالیت ویژه بیش از ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در اشتهارد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۹۲۳۲

فعالیت ویژه بیش از ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در اشتهارد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم کردلو ظهر سه‌شنبه در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر شهرستان اشتهارد، استفاده از این ظرفیت‌ها را که به صورت بالقوه در همه حوزه‌ها وجود دارد مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرستان اشتهارد ظرفیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، مذهبی، اقلیمی، میراث فرهنگی و گردشگری و… دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در کنار پتانسیل‌های حوزه، کشاورزی، دامداری و پرورش طیور از جمله شاخص‌های مهم شهرستان محسوب می‌شوند ولی متأسفانه در سنوات گذشته برخی از این ظرفیت‌ها مغفول مانده و به آنها کم توجهی شده است.

فرماندار اشتهارد افزود: برنامه‌هایی که نهادهای مختلف فرهنگی باید دنبال کنند شناسایی و معرفی این ظرفیت‌های مهم است که باید به صورت هنرمندانه‌ای معرفی شوند.

وی ادامه داد: شهرستان اشتهارد یک شهرستان ویژه است، چرا که آثار تاریخی، فرهنگی و خصوصاً وجود امام زادگان واجب‌التعظیم در این منطقه، خود گواهی است بر غنای میراث ماندگار این مرز و بوم، در تاریخ کهن و معاصر این سرزمین هم وجود علمای بزرگی همچون آیت الله شیخ علی پناه اشتهاردی، محمدی اشتهاردی، شهید سلطانی و بزرگانی دیگر نشان از بالندگی و پیشینه قوی، علمی و مذهبی اشتهارد دارد.

کردلو تصریح کرد: در زمان انقلاب و دفاع مقدس، مردم اشتهارد با تقدیم بیش از ۳۶۰ شهید، جانباز، ایثارگر و آزاده سرافراز نشان دادند که پای کار اسلام، انقلاب و نظام هستند.

وی با اشاره به وجود ۳ شهرک صنعتی در این شهرستان خاطرنشان کرد: در کنار همه این ویژگی‌های منحصر به فرد، وجود شهرک‌های صنعتی از جمله ظرفیت‌های مهم دیگر این شهرستان است که توانسته اشتهارد را به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل کند،

وی با تاکید بر وجود بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی این منطقه، متذکر شد: این شرکت‌ها عمدتاً شناسه ملی دارند و جزو برترین شرکت‌ها در کشور محسوب می‌شوند و این ظرفیت‌های بزرگ و کم نظیر دست به دست هم داده‌اند تا نگرش و نگاه ما و مسئولین عالی استانی و کشوری به اشتهارد ویژه باشد و این نگاه ویژه می‌تواند موجب رشد و توسعه همه جانبه اشتهارد و استان البرز در آینده‌ی نچندان دور شود.

کد خبر 5430840

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری اشتهارد شرکت دانش بنیان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بارش برف تبریز همدان گرگان بارش باران واکسن کرونا عکس استانها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف