Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم قاسمی گفت: ۲۸ هزار و ۲۴۸ خانوار متقاضی استان، پس از ثبت نام و تکمیل مدارک، واجد شرایط در طرح جهش تولید مسکن تشخیص داده شدند که تا روز گذشته ۱۴ هزار و ۳۹ خانوار از آنها تایید شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، قاسم قاسمی، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: مبتنی بر سرشماری انجام شده در سال ۹۵ در استان تعداد جمعیت استان ۸۶۳ هزار و ۲۹ نفر و تعداد خانوار استان نیز ۲۵۴ هزار و ۷۴۷ خانوار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاسمی گفت: در حال حاضر تعداد واحدهای مسکونی در استان ۲۳۶ هزار و ۹۱۹ واحد است که ۴۲.۱۷ درصد از آنها بادوام، ۳۱.۵۹ درصد از آنها نیمه دوام، ۲۶.۲۳ درصد از آنها کم دوام ( ۱۱.۵ درصد از مسکن کم دوام شهری، ۴۶ درصد مسکن کم دوام روستایی) همچنین ۳۰.۷۴ درصد از آنها نیز مسکن های رهنی و استیجاری هستند.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده نیاز حال حاضر ۲۴ شهر استان به تامین مسکن مبتنی بر نرخ ازدواج، نرخ تخریب واحدهای فرسوده ای که باید تخریب شوند و نرخ کمبود مسکن موجود سالانه ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد است که تا سال ۱۴۰۵ سالانه می بایست این تعداد واحد اشاره شده، ساخته شوند تا به نیاز مسکن استان طی چهار سال پیش رو پاسخ داده شود.

این مسئول گفت: با این وجود، برنامه وزارت راه و شهرسازی در زمینه اجرای طرح جهش تولید مسکن فعلا برای خراسان شمالی سالانه ساخت ۱۱ هزار و ۶۹۳ واحد است.

وی در ادامه درباره متقاضیان ثبت نام کننده در این طرح نیز اعلام کرد: از خراسان شمالی ۵۳ هزار و ۴۳ خانوار متقاضی مسکن در سامانه طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کردند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: ۲۸ هزار و ۲۴۸ خانوار از آنها متقاضیان واجد شرایط پس از تکمیل مدارک تشخیص داده شدند که تا روز گذشته ۱۴ هزار و ۳۹ خانوار از آنها تایید شده اند.

افزون بر این، وی از اعلام آمادگی و ثبت نام ۳۹ شرکت حقیقی و حقوقی استان برای مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی در این طرح نیز خبر داد.

قاسمی درباره تامین زمین به منظور اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان نیز بیان کرد: برای اجرای این طرح در سطح ۲۴ شهر استان ۳۰۶.۵ هکتار زمین دولتی و غیر دولتی به منظور ساخت ۴۵ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی طی چهار سال پیش رو جانمایی و تامین شده است.

وی همچنین افزود: طی توافق با مالکان متقاضی در اجرای این طرح نیز ۲۶۱.۵ هکتار زمین تامین شده است.

این مسئول همچنین به طرح مسکن مهر استان نیز اشاره و عنوان کرد: تا به کنون در خراسان شمالی ۲۴ هزار و ۲۲۶ واحد مسکونی بهره برداری شده است و در حال حاضر نیز یک هزار و ۵۹۵ واحد مسکونی نیز در حال ساخت هستند.

وی اعلام کرد: یک هزار ۸۱  واحد مسکونی در سایت های مسکن مهر استان آماده بهره برداری شده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک هزار و ۳۵۲ واحد مسکن مهر استان نیز پس از مرحله انجام فونداسیون رها شده باقیمانده بودند، طی تصمیم گرفته شده، این واحدها نیز به طرح جهش تولید مسکن پیوست زده شدند تا با بهره مندی از تسهیلات این طرح، تکمیل و بهره برداری شوند.

وی در بخش دیگری از سخن خود در این شورا در زمینه اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان تقاضاهایی را به منظور تصویب ارائه داد.

قاسمی در این باره عنوان کرد: متقاضیان شهرهای درق، ایور، صفی آباد، حصار و گرمخان و تیتکانلو خواستار احداث واحدهای مسکونی ویلایی یک طبقه، متقاضیان شهرهای آشخانه، گرمه، جاجرم، فاروج و راز خواستار احداث واحدهای مسکونی ویلایی دو طبقه و متقاضیان شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین نیز خواستار احداث واحدهای مسکونی ویلایی سه طبقه هستند.

وی افزود: پیشنهاد بر این است که شورای مسکن استان با اختصاص زمین های تامین شده به این تقاضاهای مطرح شده، موافقت کند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی همچنین بیان کرد: در شورای مسکن استان از استاندار تقاضا می شود که پیگیری کند تا دستگاه های اجرایی به معرفی زمین های مازاد در اختیار خود برای اجرای طرح جهش مسکن ملزم شوند.

وی همچنین عنوان کرد: در شورای مسکن استان مصوب شد تا با شرکت های حقیقی و حقوقی سازنده متقاضی که در سامانه ثبت نام کرده اند، قراردادها برای آغاز اجرای طرح منعقد شوند.

وی همچنین خواستار شد: استانداری پیگیری کند تا بانک ها برای اعطای تسهیلات به این طرح پای کار آیند و سهم آنها در این طرح تعیین شود.

قاسمی همچنین یادآور شد: تکلیف دستگاه های خدمات رسان در زمینه اجرای این طرح در استان اعلام شود و همکاری خود را آغاز کنند.

به گزارش عصراترک، در جلسه امروز شورای مسکن استان، محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی با پیشنهادات و تقاضاهای مطرح شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان موافقت و آنها را مصوب کرد.

حسین نژاد همچنین تصریح کرد: انجام طرح جهش تولید مسکن در مناطق جانمایی شده در استان باید پیوست های فرهنگی، امنیتی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی اجرایی شود.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: سازمان نظام مهندسی استان در زمینه طراحی و نظارت بر روند ساخت و ساز این طرح نیز باید پای کار باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن شورای مسکن استان واحدهای مسکونی اجرای طرح جهش درصد از آنها واحد مسکونی طرح نیز استان نیز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان می‌گوید: ۹ هزار واحد قابل افتتاح در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال وجود دارد.

یوسف زاده در حاشیه جلسه شورای مسکن استان گفت: در این شورا سهمیه بانک‌های عامل استان در طرح‌های نهضت ملی مسکن شهر‌های جدید مشخص شد و در شهرستان‌های خمین، محلات، مامونیه و ساوه زمین‌هایی که در فرآیند کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته بودند تعیین تکلیف شد.

او افزود: درباره طرح ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در اراک هم مصوباتی برای تسهیل دریافت تسهیلات متقاضیان و استفاده از ظرفیت‌های شورای مسکن برای سرعت گرفتن این طرح به تصویب رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در شهر جدید امیرکبیر هم کار قرعه کشی ۹۰۰ متقاضی به پایان رسیده و در روز‌های آینده در قالب جشن جوانی جمعیت قرارداد‌ها منعقد می‌شود.

یوسف زاده افزود: در این جلسه همچنین مدیر کل تعزیرات حکومتی استان عملکردی از گشت‌های مشترک بازرسی مشاوران املاک و نظارت بر بازار مسکن ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند