Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:09:33 GMT

اثربخشی کووپارس علیه سویه‌های در گردش کرونا

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۹۸۴۳

اثربخشی کووپارس علیه سویه‌های در گردش کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رضا بنی هاشمی درباره نیاز یا عدم نیاز به ارتقا واکسن رازی کووپارس واستفاده از سویه های دلتا و امیکرون در واکسن گفت: تمام واکسن‌های موجود در جهان از جمله واکسن رازی کوو پارس در مقابل سویه امیکرون اثربخشی کمتری نسبت به واریانت آلفا و دلتا دارند، اما با توجه به مطالعات انجام شده در مؤسسه رازی، این کاهش اثر بخشی به اندازه‌ای معنی دار نیست که لازم باشد آنتی ژن موجود در واکسن رازی کووپارس را به سویه دلتا یا امیکرون تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اثربخشی واکسن‌های ارتقا یافته با این سویه ها، در حیوانات آزمایشگاهی نشان داد، اختلاف معناداری با واکسن‌های فعلی ندارند.

مدیر تحقیق و توسعه مؤسسه رازی افزود: مطالعات دیگر نیز حاکی از آن است که واکسن علیه امیکرون نمی‌تواند اثربخشی مناسبی بر روی سویه دلتا یا دیگر سویه ها بگذارد.

بنی هاشمی با اشاره به این که در حال حاضر سویه های مختلفی در گردش است و واکسن رازی کووپارس می‌تواند اثربخشی قابل قبولی روی آنها داشته باشد، بنابراین فعلاً به تغییر سویه و ارتقا واکسن نیازی نیست، یادآور شد: مطالعات جهانی نیز همین را نشان می‌دهد. به تازگی مجله نیچر در این‌مورد مقاله‌ای منتشر کرده که موید این نکته است که واکسن‌های تقویت شده علیه امیکرون مزیتی بر واکسن‌های موجود ندارند.

وی ادامه داد: در این مقاله با عنوان "واکسن‌های هدفمند امیکرون در آزمایش‌های اولیه بهتر از واکسن‌های اصلی نیستند" اشاره شده که مجموعه‌ای از مطالعات اولیه حیوانی نشان می‌دهد، تقویت کننده‌های اختصاصی Omicron هیچ مزیتی نسبت به دوز سوم واکسن‌های فعلی ندارند.

بنی هاشمی افزود: براساس این مقاله، یکی از این مطالعات نشان داد که هم واکسن اصلی وهم تزریق به روز شده باعث افزایش سطح سلول‌های B حافظه می‌شوند که مسئول تولید آنتی بادی‌ها برای دفع ویروس هستند.

وی اضافه کرد: همچنین با استناد به این مقاله، یک مطالعه روی موش‌ها حاکی از آن است که دادن یک تقویت‌کننده منطبق با Omicron پس از دو دوز واکسن مبتنی بر mRNA هیچ فایده‌ای بیشتر از یک تقویت‌کننده استاندارد ندارد.

به گفته مدیر تحقیق و توسعه مؤسسه رازی، این مؤسسه در حال حاضر مطالعات فشرده‌ای را بر روی افزایش اثربخشی واکسن رازی کوو پارس بر علیه سویه امیکرون انجام می‌دهد.

کد خبر 5430913

منبع: مهر

کلیدواژه: کوو پارس امیکرون ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بارش برف تبریز همدان گرگان بارش باران عکس استانها واکسن کرونا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز واکسن رازی سویه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال 2023 به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

وی در نشست راهبردی "ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی"، اظهار داشت که گردش تجاری این اتحادیه به 7.4 تریلیون روبل (8.7 میلیارد دلار) رسید که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان ایجاد این اتحادیه است.

عزم اتحادیه‌ اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهایمسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می‌کند

میشوستین گفت: تجارت متقابل نیز به طور مداوم در حال گسترش است. در سال 2023، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رکورد 7 تریلیون و 400 میلیارد روبل رسید که تقریباً دو برابر زمان ایجاد این اتحادیه است. و در کشورهای مشترک المنافع این رقم از 10 تریلیون روبل (109 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

میشوستین همچنین به تجارت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد و گفت: من اخیراً در مورد این موضوع با نخست وزیر بلاروس صحبت کردم؛ (گردش تجاری این اتحادیه) به 4 تریلیون روبل (43.8 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزراش، اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی