Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@17:39:39 GMT

قیمت نفت به ۱۰۰دلار نزدیک شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۹۹۱۲

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، با توجه به اینکه اوپک و متحدانش در افزایش تولید نفت کند هستند و با افزایش نگرانی‌ها از عرضه، قیمت‌ نفت به سمت مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه پیش می‌رود. حملات نرم‌افزاری باج‌گیرنده به تأسیسات ذخیره‌سازی آلمان و طوفان‌های زمستانی ایالات متحده نیز قیمت‌ها را بالاتر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت خام برنت اروپا روز جمعه، حدود ۹۲.۸ دلار در هر بشکه معادل بالاترین سطح در بیش از ۷ سال گذشته بسته شد و ۱.۸ درصد افزایش یافت. شرکت‌های بزرگ نفتی اروپایی شل و بریتیش پترولیوم نیز با جهش قیمت نفت برنت، ۳ درصد رشد کردند.

قبلا شرکت شل گزارش داده بود که سود سالانه آن در سال ۲۰۲۱ چهار برابر شده است. صعود قیمت نفت برنت پس از حملات نرم‌افزاری به دو تأسیسات ذخیره سوخت آلمان، مبانفت و اویل تنکیگ، در اوایل این هفته صورت گرفت. تعدادی دیگر از سایت‌های ذخیره‌سازی در سراسر اروپا نیز مشکلات فناوری اطلاعات را گزارش کردند، اما ارتباط آن‌ها با حملات آلمان تایید نشده است.

در همین حال، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز به اوج خود از سال ۲۰۱۴ رسید و نزدیک به ۲ درصد جهش کرد و به ۹۱.۹ دلار در هر بشکه رسید. کارشناسان این افزایش ها را به طوفان زمستانی مرتبط می‌دانند که در روز پنجشنبه مناطق مرکزی و شمال شرقی ایالات متحده را فرا گرفت و تولید نفت در حوضه پرمین، بزرگ ترین سایت شیل ایالات متحده را تا حدی متوقف کرد.

هر دو قرارداد نفتی در روز جمعه برای هفتمین هفته متوالی در مسیر افزایش بودند. اخیرا در بحبوحه نگرانی‌های عرضه و افزایش تنش‌های بین روسیه و اوکراین که می‌تواند عرضه انرژی اروپا را تهدید کند، قیمت نفت در حال افزایش بوده است.

سرمایه‌گذاران هم از اقدامات محتاطانه اوپک پلاس برای افزایش تولید خرسند نبوده‌اند. سال گذشته این گروه با افزایش تدریجی تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه موافقت کرد و اوایل این هفته اعلام کرد که در ماه مارس به این برنامه پایبند خواهد بود.

با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان اوپک پلاس برای افزایش تولید در تلاش هستند. برای مثال، بر اساس داده‌ها، عراق دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک نتوانست سهمیه اوپک پلاس را در ژانویه به دست آورد. سال گذشته بسیاری از تحلیلگران هشدار دادند که با وجود مشکلات فراوان، ممکن است قیمت نفت به ۱۰۰ دلار یا بیشتر در هر بشکه در سال آینده برسد.

منبع: ایبنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد اوپک قیمت نفت تولید نفت اروپا نفت خام نفت خام آمریکا اخبار مرتبط اوپک پلاس از افزایش تدریجی تولید نفت کوتاه می آید؟ نفت اوج قیمتی ۱۱ ماهه را لمس کرد اوپک به دنبال حاشیه امن پیش‌بینی‌های غیرعادی نفت در ۲۰۲۰ کاهش تولید نفت خام آمریکا در ماه اکتبر قیمت نفت خام یک درصد جهش کرد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها مهارت کنترل خشم شما را به اهدافتان می رساند! قیمت نفت به ۱۰۰دلار نزدیک شد تنها مدل ولوو در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) شیوع کرونای مسری‌ تر از اومیکرون در این کشور زنگ هشدار سامانه‌های نظارتی برای متخلفان بازار سرمایه آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۲/۳) به این دلایل زیاد بخندید! معافیت مالیات بر ارزش افزوده گواهی سپرده‌ کالایی و انتقال آن به گیرنده نهایی کالا، تصویب شد قطع این کارتخوان ها نهایی شد کدام مشاغل وام ۲۰۰ میلیون تومانی می گیرند؟ تمجید اسطوره سرشناس فوتبال دنیا از بازیکن تیم ملی چگونه روغن زیتون از سرطان گوارش جلوگیری می کند! خودروهای روسی در بازار ایران چند؟ + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) سیاست یک بام و دو هوا از باشگاه استقلال! جزییات سومین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه عصر انتقال سهام عدالت متوفیان به وارثان ممکن شد آشنایی با مهارکننده های ویروس کرونا محدودیت های رنگ بندی کرونایی تغییر می کند؟ صحبت های تند تقی‌پور علیه منتقدین طرح صیانت ارزش سهام عدالت من (٣ اسفندماه) هیوندای توسان کمتر از ۲ میلیارد شد + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) اگر روزی ۳ثانیه وزنه بزنید چه اتفاقی برایتان می افتد؟ سوپر مارکت آنلاین اسنپ اکسپرس ​امیرعبداللهیان: در موضوع تضمین، ابتکار عملی از آمریکا دریافت نکرده‌ایم ۲۴ کشور در فهرست تحریم های آمریکا عملکرد مغز انسان پس از مرگ چگونه است؟ ایران مجاز به گرفتن وام از روسیه شد قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار (۳ اسفند) تکلیف ارز ترجیحی امشب روشن می شود پیش بینی بورس فردا چهارم اسفند / شاخص به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صعود می کند؟ وانت دو کابین کاپرا چند؟ + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) نقدینگی از ۴۵۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد علت خوردن بیش از حد نمک در برخی افراد چیست؟ ون اینرودز بهمن موتور ( مشخصات فنی + قیمت ) طرح صیانت تصویب شد ۶ ماه فرصت به شهرداری برای راه اندازی پرداخت الکترونیک در تاکسی ها لاکچری سواری چقدر هزینه دارد؟ + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) ۲۶ هزار میلیارد ریال سود واسطه گری پولی بانک اقتصاد نوین آغاز پروازهای کارگو میان ایران و قطر در هفته های آینده ارزش کل معاملات بورس امروز از سه هزار میلیارد تومان عبور کرد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده «کریپتولند» قطر همچنان خارج از ده شریک اول تجاری ایران مذاکرات در بلاتکلیفی قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۰/۱۲/۳) دلار افزایشی شد / بازار از خشم روسیه ترسید؟ دستور رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پی حادثه تبریز بررسی نحوه تغییر پذیرش در کنکور نحوه بیمه شدن زائران کاروان های زیارتی اعلام شد بازداشت یکی از مدیران استان قزوین به اتهام اختلاس دست های پنهان جلوی رشد بورس را می گیرند؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اوپک قیمت نفت تولید نفت اروپا نفت خام نفت خام آمریکا جدول قیمت کامل ۳ اسفند ۱۴۰۰ اوپک پلاس تولید نفت قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه

نظرسنجی رویترز از ۴۳ اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با ۸۴ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه خواهد بود، یعنی بالاتر از پیش‌بینی ماه گذشته. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در سال جاری میلادی بالاتر از 80 دلار در هر بشکه باشد. تحلیلگرانی که رویترز از آنها نظرسنجی کرده پیش‌بینی خود از قیمت نفت در 2024 را برای دومین بار به خاطر احتمال عقب ماندن تولید از تقاضا در بحبوحه درگیری‌های خاورمیانه و ادامه کاهش تولید اوپک پلاس، افزایش داده‌اند.
نظرسنجی از 43 اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با 84 دلار و 62 سنت در هر بشکه خواهد بود. این رقم در ماه مارس 82 دلار و 33 سنت پیش بینی شده بود.
متوسط قیمت نفت خام برنت از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا 83 دلار و 50 سنت بوده است.
پیش بینی قیمت نفت خام آمریکا هم افزایش یافته و از 78 دلار و 9 سنت ماه گذشته تا 80 دلار و 46 سنت بالا آمده است.

کاهش 100 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپکعربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

تحلیلگران عقیده دارند روند رشد تقاضا مثبت‌تر از حد انتظار بوده و با توجه به کاهش ذخایر نفتی و تمدید کاهش تولید اوپک پلاس، همچنان از قیمت نفت حمایت خواهد کرد.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد علیرغم بسیاری از مخاطرات، رشد تقاضا برای نفت تا حد زیادی همگام با روند قبل از بحران کرونا بوده است. این آژانس پیش بینی می‌کند رشد تقاضای جهانی برای نفت در 2024 برابر با 1.2 میلیون بشکه در روز باشد.
بسیاری از تحلیلگرانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تخمین می‌زنند تقاضا برای نفت بین 0.9 و 1.4 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش یابد.
اکثر تحلیلگران عقیده دارند احتمال 100 دلاری شدن قیمت نفت علی رغم بی‌ثباتی‌ عرضه به خاطر بحران خاورمیانه، پایین است.
در زمینه عرضه، انتظار می‌رود ائتلاف اوپک پلاس طرح کاهش تولید خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه دهد که باعث کمبود عرضه نسبت به تقاضا خواهد شد.
با وجود اینکه برخی تحلیلگران می‌گویند تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد، اما بسیاری دیگر هشدار داده‌اند ترجیح دادن سود سهامداران به گسترش تولید در صنعت شیل آمریکا، رشد آن را محدود خواهد کرد.
انتهای پیام/61

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر