Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@12:46:24 GMT

مديريت علمي نوروز با ميراث‌فرهنگي است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۰۱۲۶

خبرگزاری آریا-مدیر پایگاه محور باستان‌شناسی ساسانی گفت: پایگاه‌های میراث جهانی باید ظرفیت نوروز را برای مردم ارائه و به شایستگی مدیریت کنند زیرا مدیریت علمی نوروز با میراث‌فرهنگی است و باید به جامعه معرفی کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، علیرضا عسگری چاوردی در همایش «به استقبال نوروز» با اشاره به اینکه میراث‌های جهانی ظرفیت ویژه‌ای از نظر عمق تاریخی دارد، گفت: نوروزی که میراث هزاره‌ها و قرن‌هاست نیازمند برنامه‌ریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نوروز پیش از زرتشت و هخامنشیان وجود داشته است و ادیان مختلف نوروز را ظرفیت‌سازی کردند و نوروز در دل محوطه‌های باستانی وجود دارد.
عسگری تصریح کرد: پایگاه‌های میراث جهانی باید ظرفیت نوروز را برای مردم ارائه و به شایستگی مدیریت کنند. مدیریت علمی نوروز با میراث‌فرهنگی است و باید به جامعه معرفی کنیم.
مدیر پایگاه محور باستان‌شناسی ساسانی گفت: از میراث‌فرهنگی انتظار می‌رود این بار فرهنگی و تاریخی را مدیریت کند و باید بتوانیم از مسئولیت اجتماعی سایر دستگاه‌ها و جوامع محلی استفاده کنیم.
عسگری ادامه داد: امسال پس از واکسیناسیون گسترده‌ای که در سطح کشور انجام شده گردشگران زیادی در ایام نوروز به محوطه‌ها می‌آیند و با تمهیداتی که امروز برای نوروز فراهم می‌شود شاهد افزایش گردشگری پایدار در حوزه مدیریت میراث‌فرهنگی برای نوروز خواهیم بود.
همایش به استقبال نوروز با حضور مدیران کل، معاونان میراث‌فرهنگی، مدیران پایگاه‌های ثبت جهانی و ملی، موزه‌ها و فرماندهان یگان حفاظت میراث‌فرهنگی امروز( سوم اسفند) در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میراث فرهنگی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

ولی جهانی افزود: همزمان با نکوداشت کاشف السلطنه در آیینی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی «دس چای» در موزه چای لاهیجان  باحضور جمعی از مسئولان و مردم رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان ادامه داد: مهارت سنتی فراوری چای دستی «دس چای» در فهرست میراث ناملموس کشور به شماره ۲۷۶۲به ثبت رسیده است.

جهانی با بیان اینکه چای محصولاستراتژیک  استان است، خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت این محصول فوق‌ العاده در گیلان و ایران، سازمانی با عنوان سازمان چای در کشور ایجاد شد که به مرکزیت گیلان و شهر لاهیجان فعالیت دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان