Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 رئیس پلیس فتا البرز اعلام کرد: فرد کلاهبرداری که در شبکه اجتماعی اینستاگرام از حساب بانکی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سوءاستفاده می‌کرد در این استان دستگیر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: درپی چندین فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری از کاربران اینستاگرام به پلیس فتا با شیوه مشابه، موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان البرز قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مجرم سایبری ابتدا به صفحات شخصی کاربران در فضای مجازی ورود کرده و صفحاتی که حریم خصوصی خود را رعایت نکرده بودند را شناسایی و سپس اقدام به سرقت عکس های کاربران نموده و با ساخت یک اکانت جعلی با اسم و تصویر افراد به فالوورهای کاربران پیامی با مضمون «در سانحه رانندگی دچار جراحت شدم و هم اینک در بیمارستان حضور و نیاز فوری به پول دارم» ارسال و مخاطبین به توجه به اینکه پیام واقعی است به حساب اعلام شده پول واریز می کردند.

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد کاربران در این فضا پول دریافتی را به حساب تعدادی از رانندگان اینترنتی واریز کرده و از آنها درخواست خرید اقلام خوراکی و ارسال به آدرس های اعلامی را می کرد.

سرهنگ جلیلیان اظهار داشت: ۴۰ شاکی شناسایی و فرد مجرم با دستور مقام قضائی توسط ماموران پلیس فتا استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فتا شبکه اجتماعی فضای مجازی حریم خصوصی تاکسی های اینترنتی اینستاگرام پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: همدان/ شهادت یک پلیس در حین دستگیری قاتل متواری ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی دستگیری قاتل متواری در کمتر از ۲۴ ساعت در ساوه

دیگر خبرها

  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد