Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -آقای محمدی گفت: حمام تاریخی روستای لیوار بالای یامچی قدمت بالایی دارد و به خاطر تاج و نمای داخلی آجری در آثار ملی کشور توسط میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان شرقی ثبت  شد و بزودی مرمت و باز سازی این بنا آغاز خواهد شد.

این بنا یکی از بنا‌های قدیمی دور‌ه های صفویه و قاجاریه و با قدمتی چند صد ساله در روستای لیوار بالای یامچی قرار گرفته است و یکی از آثار‌ قدیمی  و منحصربه فرد می‌باشد که از لحاظ ساخت ساز و نما‌های داخلی تاجدار در نوع خود کم نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای عباسی فرماندار ویژه شهرستان مرند در بازدید از حمام تاریخی روستای لیوار بالای یامچی بر تکمیل این بنای تاریخی در روستا تاکید کرد و گفت: مرمت و بازسازی این حمام در جذب گردشگر در این منطقه نقش بالایی خواهد داشت و باعث رونق کسب و کار در این روستا خواهد شد.

این حمام تاریخی توسط اهالی روستای لیوار بالا و دهیاری تا ۷۰ درصد مرمت و بازسازی شد و برای ثبت در آثار ملی به میراث فرهنگی تحویل داده شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمام تاریخی ثبت ملی حمام تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم) نحوه ساخت دانخوری و آبخوری برای مرغ ها با بطری پلاستیکی (فیلم) مراحل و مواد لازم برای ساخت آهنربا (فیلم)

دیگر خبرها

  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه