Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اصفهان و ورزنه از برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از ظرفیت علمی تولید شده در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای کاهش آلایندگی کارخانه‌های این استان خبر داد.

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو با اشاره به آلودگی هوای اصفهان، گفت: در مساله استفاده از مازوت در نیروگاه‌های اطراف اصفهان به ویژه نیروگاه شهید منتظری و نیروگاه اصفهان، بازدید‌هایی از طرف من یا همکاران صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طغیانی با بیان اینکه امیدواریم شاهد مازوت سوزی بیشتری در اطراف اصفهان نباشیم، گفت: علاوه بر مازوت، آلاینده‌های دیگری نیز هستند که اگرچه به اندازه مازوت آلایندگی ندارند، اما درباره کنترل این آلاینده‌ها هم در حال پیگیری هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری می‌کنیم که نیروگاه‌ها به کنترل کننده‌های آلودگی مجهز شوند، گفت: برای اینکه بتوانیم صنایع استان را به صنایع سبز تبدیل کنیم، از ظرفیت شهرک علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان اصفهان می‌توانیم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانش انباشته در اصفهان بسیار زیاد است، گفت: برای ایجاد ارتباط این نوع صنایع با شرکت‌های دانش بنیان با وزارتخانه‌های مرتبط و سازمان حفاظت از محیط زیست اقداماتی انجام شده و امیدواریم نتیجه بخش باشد.

طغیانی خاطرنشان کرد: نتیجه بخش بودن اقدامات ما باید در شاخص آلایندگی هوا و بیشتر شدن روز‌های پاک در اصفهان مشهود باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آلودگی هوای اصفهان شهرک علمی و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران خبر داد.

به گزارش فارس، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود 70 درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و غیره مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی در دو انبار راه آهن آتش سوزی درشهرک صنعتی اراک/ 16 مصدوم

دیگر خبرها

  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند