Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «شاهپور علایی‌ مقدم» با بیان این که استان‌های جنوبی مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار می‌گیرند‌، اظهار داشت: براساس ردیابی ملخ‌های صحرایی در سطح ۲۰ میلیون هکتار از اراضی ۶ استان‌ جنوبی کشور، پیش‌بینی می‌شود اوایل سال آینده استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان و جنوب فارس مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اقدام انجام شده برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی و مهاجم، افزود: برای این منظور تدارکات و پشتیبانی در استان‌های جنوبی انجام شده و ۱۳۰ دستگاه سمپاش ULV (یو ال وی) به استان‌ها اختصاص داده شده و از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده، ۱۰ میلیارد تومان به این استان‌ها پرداخت شده است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه از ۱۳۰ میلیون تن محصولات تولیدی کشاورزی، ۳۹ میلیون تن آن در استان‌های یاد شده تولید می‌شود، تصریح کرد: اگر به موقع با ملخ‌های صحرایی مقابله و مبارزه نکنیم‌، به‌طور قطع خسارات بسیار سنگینی به محصولات کشاورزی کشور وارد می‌کنند و امنیت غذایی کشور را به خطر می‌اندازند.

وی پیش‌بینی کرد که کار مبارزه با ملخ صحرایی از ۱۵ فروردین سال آینده شروع شود که در مرحله نخست ۸۰ هزار هکتار را تحت پوشش مبارزه قرار خواهد گرفت و اگر طغیان بیش از حد باشد مبارزه با ملخ تا سطح ۳۰۰ هزار هکتار نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

این مقام مسوول افزود: براساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، میزان بارش‌ها در مناطق جنوبی و حتی عربستان و یمن بیشتر از حد نرمال بوده و با توجه به این موضوع گرایش ملخ‌ها به مناطق سبزتر بیشتر می‌شود که جنوب کشور هم از این آسیب بی‌نصیب نخواهد بود، بر این اساس نیازمند حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌های اجرایی کشور هستیم.

علائی‌مقدم، بر لزوم تخصیص هرچه سریع‌تر اعتبار مبارزه با ملخ‌های صحرایی تاکید کرد و گفت: ضروری است کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی و دیگر آفات نباتی مثل سن گندم با تدابیر بهتر انجام شود.

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای موجود در سال ۱۳۹۹  بیش از ۱۹ هزار هکتار عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام شد.

در سال ۹۸ هجوم ملخ صحرایی توسط دیده‌بانی سازمان حفظ نباتات کشور در استان‌های جنوبی کشور ثبت شد و نزدیک به یک میلیون هکتار تحت مبارزه قرار گرفت.

در ۳۰ بهمن سال ۹۷ مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شد.

ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند، موجب قحطی در منطقه مورد هجوم می‌شوند.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد جنگل سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان محصولات کشاورزی یمن حمله ملخ ها شاهپور علایی‌ مقدم حمله ملخ صحرایی اخبار مرتبط نسخه‌نویسی الکترونیکی گیاهپزشکی برای جلوگیری از قاچاق اعمال شرایط جدید صادرات محصولات کشاورزی از اسفندماه برگشت محصولات کشاورزی به دلیل باقی مانده سموم نبود مصرف سموم در محصولات کشاورزی ایران یک‌ چهارم میانگین جهانی است سرد تر شدن هوا از فردا هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها آمادگی برای مقابله با هجوم جدید ملخ های صحرایی این معجون گیاهی ضد کرونا است غلظت گرد و غبار در خوزستان از مرز بحران گذشت ادامه التهاب در بازار برنج این سرطان مردانه در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد ارزان ترین خودرو ژاپنی بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) مردان اینگونه از بیماری‌ ها پیشگیری کنند! عربستان میزبان ایرانی ها در لیگ قهرمانان ​ اولیانوف: مذاکرات وین در آستانه عبور از خط پایان توافق با چین برای فاینانس بزرگ ترین طرح کشاورزی کشور استرس با مغز چکار می کند؟ مزایده خودروهای فاقد گارانتی سایپا از ۶ تا ۱۰ اسفندماه دلیل و درمان پف زیر چشم پاسخ صریح همتی به ادعای صالح آبادی قیمت خودروهای هن تنگ + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) استفاده ایران و قزاقستان از ارزهای ملی برای تجارت بخش کشاورزی چه زمان قاضی بدون رضایت شوهر، رای به طلاق می دهد؟ اومیکرون در کودکان به این شکل است کنایه آذری جهرمی به تصویب طرح صیانت انجمن پزشکی انگلیس از طرح زندگی با کرونا انتقاد کرد رییسی دستور تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت را صادر کرد خودروی ۳ میلیاردی فولکس + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) قیمت سکه دوباره ۱۲ میلیون تومانی می شود؟ / انس جهانی و دلار، سکه را بالا بردند در این قسمت از خانه دارو نگهداری نکنید! حمایت از القایی ها با فشار به معدنی ها منطقی نیست بررسی وضعیت امیری و کارت معافیت پرحاشیه اش باز گذاشتن جامعه به کرونا فضای بیشتری می دهد لحظه تصویب طرح صیانت صندوق های سرمایه گذاری خصوصی: بهترین گزینه برای شرکت هایی مثل سرخابی ها بیش از ۲۸۸ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شد سود انباشته شرکت ها معافیت از مالیات به شرط صرف در توسعه تولید ارزان ترین خودروی کیا بالای ۱ میلیارد تومان + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) ریزش موها به علت کمبود این ویتامین چه مشاغل مجوز فوری می گیرند؟ مهارت کنترل خشم شما را به اهدافتان می رساند! قیمت نفت به ۱۰۰دلار نزدیک شد تنها مدل ولوو در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) شیوع کرونای مسری‌ تر از اومیکرون در این کشور زنگ هشدار سامانه‌های نظارتی برای متخلفان بازار سرمایه آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۲/۳) به این دلایل زیاد بخندید! معافیت مالیات بر ارزش افزوده گواهی سپرده‌ کالایی و انتقال آن به گیرنده نهایی کالا، تصویب شد قطع این کارتخوان ها نهایی شد کدام مشاغل وام ۲۰۰ میلیون تومانی می گیرند؟ تمجید اسطوره سرشناس فوتبال دنیا از بازیکن تیم ملی چگونه روغن زیتون از سرطان گوارش جلوگیری می کند! خودروهای روسی در بازار ایران چند؟ + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) مجیدی، اخراج وریا را علنی کرد اما برادرش را نه! جزییات سومین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه عصر انتقال سهام عدالت متوفیان به وارثان ممکن شد بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جنگل سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان محصولات کشاورزی یمن حمله ملخ ها حمله ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان خبر داد. 

حمیدرضا کریمی در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه های غیرمجاز در استان، اظهارکرد: باتوجه به کم شدن آب‌های سطحی و نیز مصرف بی رویه آبهای زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و نیز کشت های آب بر باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه ای باید تلاش های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامدهای منفی حفرچاه های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع  از اقدامات شرکت آب منطقه ای در این حوزه است. 

وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان ها صورت گیرد. 

به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه هایی خواهد بود که احتمال برداشت های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است. 

کریمی در ادامه اشاره ای هم به اجرای طرح کاداستر(حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستانها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی در ادامه بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز  نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است