Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و الجزایر همکاری‌های خوبی با یکدیگر دارند اما این سطح از تعاملات کافی نیست، اظهار داشت: با توجه به عزم و اراده سران دو کشور، مناسبات تهران و الجزیره می‌تواند در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش برنا، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر سه‌شنبه در حاشیه ششمین مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در قطر، در دیدار با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر با تمجید از روحیه انقلابی و ایستادگی مردم الجزایر در برابر زیاده‌خواهی‌های استعمارگران گفت: تاریخ گواه آن است که ایستادگی و مقاومت ملت‌ها در برابر سلطه‌طلبان نتیجه‌بخش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور افزود: ایران و الجزایر همکاری‌های خوبی با یکدیگر دارند اما این سطح از تعاملات کافی نبوده و با توجه به عزم و اراده سران دو کشور، مناسبات تهران و الجزیره می‌تواند در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد.

دکتر رئیسی اظهار داشت: هر جا که در منطقه شاهد وجود ناامنی هستیم، می‌توان ردپا و اثر حضور و دخالت بیگانگان، به خصوص آمریکایی‌ها را مشاهده کرد. لذا راه‌حل اساسی رفع مشکلات و ناامنی‌های منطقه قطع دست آمریکا و بیگانگان از منطقه است.

رئیس جمهور همچنین از مواضع حق‌طلبانه الجزایر در برابر رژیم صهیونیستی و دیگر عرصه‌ها قدردانی و تصریح کرد: مخالفت کشور شما با ادامه عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر اتحادیه آفریقا اقدامی ارزشمند در حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین و آرمان آزادی قدس است.
«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر نیز در این دیدار با ابراز تمایل برای گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، گفت: باید اراده موجود در سران دو کشور برای تقویت تعاملات را به همه سطوح اجرایی کشورهایمان تسری بخشیم تا ظرفیت‌های موجود برای همکاری هر چه سریع‌تر عملیاتی و بالفعل شود.

رئیس جمهور الجزایر با اشاره به موضع حق‌طلبانه و حمایت‌آمیز کشورش در زمینه دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین به مخالفت الجزایر با تداوم عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر اتحادیه آفریقا اشاره کرد که منجر به تعلیق عضویت این رژیم شد و اظهار داشت: الجزایر با وجود هزینه‌های گزافی که برای حق‌طلبی پرداخته است، با قوت به راه خود در این مسیر ادامه خواهد داد.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی گاز رئیس جمهور الجزایر ایران و الجزایر مشکلات رژیم صهیونیستی حقوق فلسطین جمهوری اسلامی ایران ایران و الجزایر جمهوری اسلامی ایران حقوق قطر مشکلات رئیس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور کلمبیا روز جمعه گفت که کشورش روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده زیرا نمی‌تواند در کنار «نسل‌کشی» بایستد.

به گزارش ایسنا، «گوستاو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در بیانیه‌ای خواستار «حفظ قوانین بین‌المللی برای توقف بربریت اسرائیل» شد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وی افزود: امروز دیپلماسی بیانگر قدرت اقتصادی و نظامی دانسته می‌شود و دیپلماسی باید عقل سلیم مردم باشد و هدفش صلح بشریت با همه تنوع آن قرار داده شود.

روز جمعه کلمبیا رسماً قطع روابط دیپلماتیک خود با اشغالگران را به دلیل تداوم حملات علیه مردم فلسطین در نوار غزه اعلام کرد.

این اقدام مصادف با جنگ ویرانگری است که رژیم صهیونیستی از هفت ماه پیش علیه نوار غزه به راه انداخته و با تشدید تجاوزات و رویارویی با فلسطینی‌ها در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس همراه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی