Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن حقیقی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی و کاهش بارندگی ها در سال جاری مخزن های تامین آب آشامیدنی شهروندان جنوب پایتخت با افت کمیت روبرو و آبدهی چاه های تامین کننده آب آشامیدنی در شهرهای اطراف جنوب تهران و روستاها نیز کاهش ۵۰ درصدی دارد.

وی تاکید کرد: شهروندان و مشترکان آب و فاضلاب نباید پمب را مستقیم به شبکه آبرسانی وصل کنند زیرا باعث خرابی شبکه شده و همسایگان را با مشکل روبرو می کند، بلکه پمب ها باید به مخزن ها وصل تا در ساعت های پیک مصرف از آب مخزنها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران- شهرری با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی منابع آب آشامیدنی جنوب تهران در مقایسه با سال گذشته افزود: سدهای لار، لتیان و ماملو از مهمترین منابع آبی این منطقه هم با کاهش حجم و ورودی آب روبرو هستند.

به گفته حقیقی سدهای لتیان، لار و ماملو به ترتیب با ۳۳ درصد ، ۶۵ درصد و ۵۴ درصد کاهش حجم مخازن نسبت به سال گذشته روبرو هستند که ورودی آب به سدها نیز کاهش نشان می دهد.

این مسئول تاکید کرد: شایسته است مشترکان با استفاده حداقلی از آب مورد نیاز به ذخیره سازی مایع حیات کمک کنند تا  در مواقع بحرانی شبکه آبرسانی دچار تنش نشده و آب برای توزیع مناسب باشد.

وی ادامه داد: با قرارگرفتن در آستانه سال جدید با شستشو و خانه تکانی روبرو هستیم که شایسته است شهروندان مدیریت مصرف آب را لحاظ کنند و استفاده نکردن از آب آشامیدنی در ساخت و سازهای واحد مسکونی از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

حقیقی گفت: در حوزه مدیریت مصرف شبکه آب نیز جلوگیری از نشتی آب در داخل شبکه، مسدود کردن انشعابات غیرمجاز و جلوگیری از آبیاری فضای سبز با آب آشامیدنی از دیگر برنامه ها است که مرتب انجام می شود.

این مسئول انشعابات غیرمجاز در سوله ها و کارگاهها را از مواردی برشمرد که به شبکه آبرسانی آشامیدنی آسیب می زند و باید جمع آوری شود، این درحالی است که ضرورتی برای استفاده آب آشامیدنی در این مکانها وجود ندارد.

وی با اظهار نگرانی از گسترش بی رویه انشعابات غیر مجاز خاطرنشان کرد: رسانه ها باید با جریان سازی در افکار عمومی فرهنگ استفاده از آب را در جامعه نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه درصورت مصرف درست از سوی مشترکان آب به اندازه نیاز آشامیدن وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این خصوص شهروندان با مدیریت مصرف به توزیع آب کمک کنند.

به گزارش ایرنا، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب ۲۶۰ هزار مشترک آب و ۲۰۰ هزار مشترک فاضلاب زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران هستند.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران- ری، بخش آفتاب شهرستان تهران، مناطق شهرداری ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۰ را زیر پوشش دارد.

برچسب‌ها شهرستان ری آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب استان تهران شهرستان ری آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب استان تهران شرکت آب و فاضلاب آب آشامیدنی شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم

یاسر اکبریان با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، اظهارکرد: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است‌
به گفته وی با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزار نفری را تحت پوشش قرار داده است.
اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستا‌های محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر