Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- افزایش بازده دارایی، خواسته سهامداران حقیقی و حقوقی است، شاخصی که بیمه ملت آن را در یک سال اخیر ارتقا داده است.
به گزارش آریا ،  پس از اعلام رشد 215 درصدی پرتفو و افزایش آن تا 3 هزار میلیارد تومان، افزایش سرمایه و واریز سود سهام به سجام یک‌هزار بازنشسته سهامدار، به عنوان شاخص هایی قابل اندازه‌گیری و کمی، یک مطالعه چهار ساله از عملکرد بیمه ملت نشان می‌دهد که بازده دارایی سهام‌داران این شرکت از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش بازده دارایی و حقوق صاحبان سهام یکی از اصلی ترین ماموریت بنگاه‌های اقتصادی به شمار می‌رود. یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های سودآوری بازده دارایی است. نسبت بازده دارایی‌ها  (ROA)نشان‌‌دهنده آن است که شرکت چگونه از منابع و دارایی تحت اختیار خود برای کسب سود بهره برده و برای سرمایه‌گذاران و اعتباردهندگان خود بازدهی ایجاد کرده است. به عبارت دیگر تاثیر دارایی‌ها (مولد بودن دارایی‌ها) در ایجاد سود خالص را اندازه‌گیری می‌کند.
   نسبت بازده دارایی‌ها می‌تواند شاخص نهایی برای ارزیابی کفایت و کارایی مدیریت شرکت باشد. هر چه این نسبت بزرگ‌تر باشد مطلوبیت بیشتری حاصل شده است.   در مطالعه‌ای که بین 17 شرکت بیمه‌ای صورت گرفته، بازده دارایی بیمه ملت از جایگاه قابل قبولی برخوردار است و این نسبت در سال 1399 به 11 درصد رسیده است. مقایسه بیمه ملت با عملکرد خودش در سال 1397 نشانگر رشد است، چراکه این نسبت در سال 97 عدد 4.2 را نشان می‌دهد. این عدد در سال 1398 نیز 3.6 درصد بوده است.
بررسی و مطالعه بازده دارایی شرکت‌های بیمه مستند به گزارش‌های حسابرسی شده پایان سال مالی شرکت‌های بیمه صورت گرفته و عدم بررسی بازده دارایی در سال 1400 به دلیل عدم اتمام سال مالی و متعاقبا نبود صورت‌های مالی حسابرسی شده است

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازده دارایی بیمه ملت بازده دارایی دارایی ها بیمه ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با 8 شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید