Web Analytics Made Easy - Statcounter

‫مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن تشریح برنامه‌ها و اقدامات این شرکت به منظور کنترل خوردگی در تاسیسات و خطوط لوله گفت: می‌توان هزینه‌های خوردگی را با به کارگیری روش‌های پیشگیرانه و اتخاذ رویکرد‌های مناسب تا حدود ۷۰ درصد کاهش داد.

به گزارش بازارنیوز، علیرضا دانشی در بیستمین کنگره خوردگی ایران که امروز، سوم اسفندماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: خوردگی هزینه‌های بالایی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا تمامی فلزات و عمده قطعات و تجهیزات در شرایط خورنده آسیب پذیر هستند و حتی فولاد‌های زنگ نزن نیز در محیط‌های خاصی دچار تخریب می‌شوند.

وی افزود: هزینه‌های مستقیم خوردگی مانند تخریب و از بین رفتن قطعات، هزینه‌های جایگزینی، تعمیر و همچنین هزینه‌های غیرمستقیم مانند تخریب محیط زیست، توقف تولید و هدررفت محصولات در صنایع بالا است از این رو، هر تلاشی که بتوانیم برای کاهش میزان این هزینه‌ها انجام دهیم را عملی می‌کنیم و در واقع به اقتصاد طرح‌ها و پروژه‌ها کمک کرده‌ایم.

‫مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به حادثه بوپال هند که به دلیل خوردگی مخزن رخ داده بود، گفت: در این حادثه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از مردم بوپال جان خود را از دست دادند. در کشور ما نیز موارد متعددی از پدیده خوردگی در صنایع نفت و گاز رخ داده است؛ بنابراین پرداختن به مقوله خوردگی و توجه ویژه به آن باید مدنظر همگان قرار بگیرد.

‫دانشی با اشاره به راهکار‌های کاهش هزینه‌های خوردگی عنوان کرد: مطالعات متعددی در نقاط مختلف دنیا انجام شده و نشان دهنده این است که می‌توان هزینه‌های خوردگی را با به کارگیری روش‌های پیشگیرانه و اتخاذ رویکرد‌های مناسب تا حدود ۷۰ درصد کاهش داد.

‫وی با اشاره به اینکه چنین مطالعاتی در ایران صورت نگرفته است، افزود: میزان هزینه‌های خوردگی در ایران مشابه اغلب کشور‌های دیگر بین ۳ تا ۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور برآورد می‌شود، اگر تولید ناخالص داخلی ایران را حدود ۶۰۰ میلیارد دلار در سال درنظر بگیریم بر مبنای ۳ درصد حدود ۱۸ میلیارد دلار در سال هزینه خوردگی خواهد بود.

‫مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: در صنایع بالادستی و در مقوله تاسیسات و با توجه به روند افزایش بهره‌وری از میادین نفتی و افزایش میزان برش آب همراه نفت و ترکیبات خورنده با مشکل خوردگی مواجه هستیم و باید با تغییر رویکردها، اصلاح نگرش‌ها و تدوین استراتژی‌های مدیریتی سعی بر مرتفع کردن آن کرد.

‫وی با اشاره به برخی از راهکار‌ها و استراتژی‌ها برای مدیریت خوردگی، گفت: پیاده‌سازی برنامه مدیریت خوردگی، شناسایی ریسک‌ها و خوردگی‌های محتمل هر تجهیز، آگاهی از هزینه‌های بالای خوردگی، افزایش آموزش و مهارت کارمندان به منظور شناخت و شناسایی روش‌های کنترل خوردگی و بازنگری در فرایند طراحی تاسیسات با رویکرد کاهش خوردگی از جمله اقداماتی است که می‌توان در این خصوص انجام داد.

‫مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خاطرنشان کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با توجه به گستردگی و حجم بالای خطوط لوله و تاسیسات عظیم در چند استان و قدمت این تاسیسات، فعالیت‌های مختلفی از جمله تدوین برنامه جامع پایش و ارزیابی وضعیت خطوط لوله از طریق روش‌هایی همچون توپک‌رانی هوشمند و ارزیابی مستقیم، حصول اطمینان از انتخاب مناسب مواد در پروژه‌های جدید، استفاده از فرایند‌های نوین پوشش دهی، ارزیابی و تحلیل مطالعات ریسک و ... را در برنامه دارد.

‫وی با بیان اینکه تمام تلاش مان بر این است که خوردگی در تاسیسات را به حداقل ممکن برسانیم، بیان کرد: امیدواریم تعاملات فی مابین صنعت و دانشگاه خصوصا در شرایط خاص تحریم در جهت بهبود وضعیت موجود گسترش پیدا کند و مراکز علمی-تحقیقی و فناوری ویژه‌ای مختص به خوردگی ایجاد شود تا بتوانیم خود را در مرز دانش قرار دهیم.






/ایسنا

برچسب ها: خوردگی ، تاسیسات ، نفت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QmV

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: خوردگی تاسیسات نفت مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هزینه های خوردگی هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام

                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، اظهار داشت: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت راه‌های مواصلاتی استان در حوزه اربعین است.

وی در ادامه افزود: استان ایلام دارای، ده بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است و بیش از ۵۰۰ پزشک و  ۱۹۳ سالن ورزشی و تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، عنوان کرد: با توجه نزولات جوی امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بیمارستان ملکشاهی طی دو ماه آینده و سد میمه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام نیا همچنین تصریح کرد: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی است که بخشی از ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

وی در پایان با قدردانی از صدا و سیما، رسانه‌ها و مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: سال گذشته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

دیگر خبرها

  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • غزه در دویست و نهمین روز جنگ؛ ۳۴۵۹۶ شهید، تخریب ۹۵ درصد تاسیسات و فقر ۹۰ درصدی
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین