Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس در استان مرکزی جمع‌آوری شد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، سرهنگ غلامرضا کریمی ظهر امروز در نشست نویسندگان برتر تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان مرکزی و مراسم تجلیل از برگزیدگان سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با اشاره به ضرورت توجه به جهاد تبیین اظهار داشت: امروز جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ به نسل جدید رسالت مهم و وظیفه همه است زیرا دشمنان در جنگ نرم به دنبال فراموشی حماسه‌های ملت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دفاع مقدس یکی از حماسه‌های هویت‌ساز است که باید تبیین و تشریح شود و تاریخ شفاهی یکی از روش‌های انتقال حماسه و وقایع است که در طول تاریخ سابقه طولانی دارد و در دفاع مقدس هدف آن تبیین درست فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا و رزمندگان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: دفاع مقدس در واقع گنجینه‌ای از حماسه‌های درخشان ملت ایران است به طوری که هر زمان از این گنجینه استفاده کردیم موفقیت‌های بزرگی حاصل شد بنابراین این فرهنگ ارزشمند در همه شرایط کارآمد و راهگشا است.

کریمی عنوان کرد: در زمینه جمع‌آوری خاطرات و اسناد دفاع مقدس به برکت کنگره شهدای استان اقدامات خوبی انجام شده به طوری که بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و صدها ساعت مصاحبه تخصصی انجام شد.

پایتخت مقاومت جهان اسلام به عطر 4 شهید گمنام دوران دفاع مقدس معطر شد گفت‌و‌گوی تسنیم با خبرنگار دوران دفاع مقدس| فیلم اخراجی‌ها "توهین" به جبهه بود/ روایتی از سختی‌های کار خبر‌ در جنگ 8 ساله‌ استان مرکزی میزبان اجلاسیه ایثارگران تعاون در دوران دفاع مقدس می‌شود

وی بیان کرد: باتوجه به ضرورت تحقق جهاد تبیین، فرمان مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس با تاریخ شفاهی تحقق پیدا می‌کند به همین سبب این موضوع نشان می‌دهند تاریخ شفاهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: یکی از روش‌های موثر در زمینه بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس در مرحله نخست تاریخ شفاهی و در مرحله بعدی تحقق تولیدات محتوایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کریمی خاطرنشان کرد: امروز باید ظرفیت‌های هنری و فرهنگی تاریخ شفاهی را به فراورده‌های قابل استفاده تبدیل کرد تا برای همه اقشار با گروه‌های سنی مختلف قابل استفاده باشد.

وی ادامه داد: تاریخ شفاهی فن و هنر مهمی است که روش‌های مختلفی دارد و برای کیفی‌تر‌شدن تاریخ شفاهی باید آموزش‌های مورد نیاز داده شود بنابراین کارگاه‌های تخصصی باید برگزار شود و همه اقشار در سنین مختلف به صورت دوره‌ای در این کارگاه شرکت کنند.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس استان مرکزی حوزه دفاع مقدس دفاع مقدس تاریخ شفاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند