Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عباس نعمتی روز سه‌شنبه در نشست انجمن کتابخانه های شهرستان تنگستان افزود: همچنین این شهرستان در شاخص فضای کتابخانه ای رتبه پنجم استان بوشهر را دارد که می‌طلبد در این زمینه حمایت های لازم در توسعه فضای کتابخانه‌ای صورت گیرد.
وی از اجرای طرح کتابخانه گردی در روز ۱۷ اسفند ماه به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و اضافه کرد: این طرح برای معرفی ظرفیت ها و اقدامات کتابخانه های عمومی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اصافه کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است و ایشان به عنوان بزرگترین حامی فرهنگ کتابخوانی در کشور بارها به این مساله تأکید داشته اند.
نعمتی بیان کرد: تنها نهاد کتابخانه های عمومی متولی توسعه فرهنگ کتابخوانی نیست و در این راستا نهادهایی چون خانواده، صدا و سیما، آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی می توانند تأثیرگذار باشند.
وی اظهار کرد: امروز بزرگترین شأن نهاد کتابخانه های عمومی کشور خدمت رسانی به مردم و اعضای کتابخانه‌های عمومی در بالاترین کیفیت است.
نعمتی افزود: ۲کتابخانه عمومی بنه گز و گورک سادات به عنوان برترین های ملی و مسئولان آنها به عنوان نمونه در کشور مطرح و باعث افتخار استان بوشهر و شهرستان تنگستان هستند که این موفقیت حاصل تلاش ایشان و حمایت مسئولان شهرستان بوده است.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از دهیاران روستاهای عالی حسینی و بنه گز در حمایت از کتابخانه های عمومی این دو روستا تقدیر کرد.

فرماندار تنگستان گفت: سند جامع برنامه های اجرایی کتابخانه های عمومی این شهرستان در سال ۱۴۰۱ تدوین شود.
احمد لطفی افزود: کار در حوزه کتاب، هزینه نیست و به نوعی سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت است که نتایج ارزشمندی بدنبال دارد.

وی اضافه کرد: بخشی از نیازهای ابتدایی کتابخانه‌ها مهیا نشده و نتوانسته آنطور که باید و شاید تاثیرگذار باشد.
لطفی گفت: کتابخانه‌ها از مهم‌ترین نهادهایی هستند که به عنوان افسران جهاد تبیین می‌توانند در انسان‌سازی و ترویج مبانی فکری انقلابی نقشی مهم ایفا کنند.

فرماندار تنگستان افزود: همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها و دهیاری ها ملزم به پشتیبانی از کتابخانه‌ها هستند و با مکاتبه و پیگیری اداره کتابخانه‌ها، موظف شوند به وظیفه قانونی خود عمل کرده تا مشکلات این نهاد اثرگذار برطرف شود.

لطفی ضمن بیان اینکه بافت روستایی تنگستان ظرفیتی مناسب برای ارائه و انجام برنامه‌های فرهنگی و کتاب و کتابخوانی است، همه افراد و مسئولانی که با حوزه کتاب و کتابخانه‌ها همکاری دارند، ابتدا به جامعه معرفی و سپس تجلیل شوند.

امام جمعه شهر اهرم گفت: اصل و اساس زندگی بشر بر اساس کتاب و کتابخوانی است.
حجت الاسلام حبیب پهلوزاده گفت: جایگاه کتاب در مسیر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی روشن و مبرهن است.
امام جمعه اهرم تصریح کرد: باید جایگاه کتاب و کتابخوانی در جهاد تبیین که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام  شده است، مشخص شود.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تنگستان تأکید کرد: تدوین سند جامع برنامه های اجرایی کتابخانه های عمومی شهرستان تنگستان در سال ۱۴۰۱ باید تدوین شود و در این سند همه نیازهای کمی و کیفی و محتوایی در آن درج شود که بر اساس آن سرمایه گذاری لازم صورت بگیرد.

در این نشست از محمد جهان آرا دهیار بنه گز و احمد حیدری دهیار عالی حسینی در حمایت و مساعدت در تعمیر ساختمان کتابخانه های این دو روستا با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها بوشهر تنگستان نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر تنگستان نهاد كتابخانه های عمومی کشور بوشهر تنگستان نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتابخوانی کتابخانه های عمومی کتاب و کتابخوانی شهرستان تنگستان کتابخانه ها استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قائدی شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی را باید خارج از حیطه تکلیفی کتابخانه ها ببینیم و توجه داشته باشیم که مشکلات ما با کتاب کجا حل می‌شود و سراغ آنها برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی با اشاره به نقش کلیدی مطالعه در ادامه افزود: با مشارکت و یکپارچگی همه دستگاه‌ها می‌توان به افزایش میزان مطالعه مؤثر در سطح جامعه کمک کرد و همه نهادها و مردم باید برای اجرای این امر در سطح جامعه مشارکت داشته باشند.

قائدی در ادامه بیان داشت: از قوه قضائیه تقاضا داریم اقداماتی از قبیل کمک به تأمین ملزومات کتابخانه ای، خرید تجهیزات، تعمیر و ساماندهی کتابخانه ها بر اساس ضوابط قانون، تغییر مجازات مجرمین را در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: هر اداره یک کتابخانه تخصصی مربوط به فعالیت‌هایش و تألیفات نویسندگان شهرستان، هر چند کوچک باید داشته باشد، که ارباب رجوع به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

کد خبر 6090447

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی