Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:17:01 GMT

سرپرست انتقال خون خراسان جنوبی معرفی شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۱۷۳۸

سرپرست انتقال خون خراسان جنوبی معرفی شد

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست انتقال خون خراسان جنوبی معرفی شد.

 کامبیز مهدی‌زاده که پیش از این معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بود، امروز سه شنبه ۳ اسفند به عنوان سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش ایستا مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در حکمی "کامبیز مهدی‌زاده" را به سمت سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان جنوبی منصوب کرد و آیین تکریم و معارفه روز سه‌شنبه در بیرجند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی زاده، سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان جنوبی در این آیین گفت: اقدامات و فعالیت‌های خوبی که در اداره کل انتقال خون استان شروع شده را با همکاری و مساعدت مجموعه، با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صحیح در چارچوب قوانین پیش خواهیم رفت همچنین استفاده از تجربیات مدیرکل سابق از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل سابق انتقال خون خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ هزار و ۴۶۰ نفر در استان برای اهدای خون مراجعه کردند که ۱۹ هزار و ۶۰۹ نفر موفق به اهدا شدند.

ابراهیم میری‌مقدم افزود: از مجموع اهداکنندگان خون در این مدت ۱۸ هزار و ۳۶۱ نفر مرد و هزار و ۲۴۸ نفر زن بودند همچنین ۲ هزار و ۸۶۰ نفر بار اول، پنج هزار و ۲۶۷ نفر دارای سابقه اهدا و ۱۱ هزار و ۴۸۲ نفر اهداکننده مستمر خون بودند.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸۳ نفر برای پلاکت خون مراجعه کردند که ۳۴۷ نفر موفق به اهدای پلاکت شدند.

مدیرکل سابق انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات اهدای خون و پلاسما در دوران شیوع کرونا گفت: در شرایط کرونا برای دریافت پلاسما اقدامات زیادی انجام شد و سال گذشته با اخذ هزار واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونا، بیشترین پلاسما را نسبت به جمعیت استان در کشور کسب کردیم که عایدات خوبی برای بیماران داشت.

وی افزود: در شرایط سخت شیوع کرونا که شاهد افت ۳۰ تا ۷۰ درصدی اهدای خون در سطح کشور بودیم، در استان خراسان جنوبی با توجه به باورهای مردم که اهدای خون می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، اهدای خون کاهش چندانی نداشت و مردم و همکاران مانند همیشه پای کار بودند.

میری‌مقدم گفت: یکی از مشکلات عمده استان در این مدت نبود دستگاه پلاسمافرز بود که در این خصوص نیز خیرین پای کار آمدند و دستگاهی با هزینه‌کرد ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شد که همزمان قادر به فریز کردن ۴۸ واحد پلاسما است.

وی درباره ساختمان در حال احداث مرکز جامع انتقال خون استان اظهار داشت: برای تکمیل ساختمان این مرکز در یک سال و نیم گذشته با استانداران، خیرین، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر مسوولان جلساتی برگزار شد اما چون سال سختی بود نتوانستیم این ساختمان را تکمیل کنیم.

مدیرکل سابق انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به موقعیت خاص خراسان جنوبی لازم است این مرکز با همت و مساعدت مسئولان و خیرین هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در حال حاضر در شرایط خاصی از نظر اهدای خون هستیم که انتظار است در پایان سال جاری و ابتدای سال آینده با همت مردم نیاز خونی مراکز درمانی و بیمارستانی استان تامین شود.

در این آیین "کامبیز مهدی‌زاده" به عنوان سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان جنوبی معرفی و از خدمات ۲ ساله مدیرکل سابق این اداره قدردانی شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان انتقال خون مدیرکل سابق اهدای خون مهدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون

علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح بازدید روز گذشته خود از اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: این بازدید به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان تهران و جهت آشنایی میدانی با دستاوردها، خدمات، ظرفیت‌ها و مشکلات این مجموعه مهم و حیاتی برگزار شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران افزود: با توجه به اینکه بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولین سازمان انتقال خون، این اداره کل تأمین کننده ۲۵ درصد خون و سایر فرآورده‌های خونی کشور و از مراکز حیاتی تهران است و خون، پلاسما، پلاکت، کرایو و ... از فرآورده‌های خونی است که این مجموعه برای بیمارستان‌ها و بیماران خاص، اعمال جراحی، بیماران سرطانی و ... تأمین می‌کند.

خضریان با بیان اینکه انتظارات اعتباری متناسب با وسعت و اهمیت این مجموعه از مهمترین مسائل اداره کل انتقال خون استان تهران است، گفت: با توجه به نیاز اداره کل انتقال خون به تجهیزات خاص برای تولید و انتقال محصولات خونی و حفظ سلامت این محصولات و هزینه بالای نیروی انسانی متخصص و شبانه‌روزی، مجموعه انتقال خون با کسری اعتبارات در سال گذشته مواجه بوده و این مسأله موجب نارضایتی بخشی از کارکنان و حتی ترک کار آنها و شرکت‌های طرف قرارداد شده است.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: عدم مدیریت بحران برای وقایع طبیعی و آسیب پذیری برخی از اماکن وابسته به سازمان انتقال خون در برابر این حوادث و موضوعات مرتبط با حملات سایبری بخش دیگری از مشکلات انتقال خون کشور است که باید هرچه سریعتر مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

خضریان در پایان بیان کرد: با عنایت به برنامه دولت جهت افزایش نزدیک به ۵ هزار تخت بیمارستانی در سطح استان تهران، ضروری است موضوع نگاه ویژه به مراکز دریافت محصولات و فرآورده‌های خونی به عنوان یک امر حیاتی برای خدمات درمانی در تهران مورد توجه جدی قرار گیرد و در همین خصوص مقرر شد تا مجمع نمایندگان تهران در جلسات آتی خود با مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران به این موضوع ورود نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون