Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمدهادی ایمانیه امروز در جلسه شورای مسکن، ایجاد قرارگاه را به جهت یکپارچکی و انسجام در انجام امور مهم دانست.

او گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به جهت جلوگیری از پراکندهکاری قرارگاه‌ها باید ایجاد شوند که بر این اساس قرارگاه مسکن، قرارگاه آب و قرارگاه اشتغال تاکنون ایجاد شده است و قرارگاه فرهنگی و اجتماعی استان نیز با نظر مثبت نماینده، ولی فقیه ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانیه در ادامه هدف از ایجاد قرارگاه را ارائه برنامه جامع چهار ساله توسط سازمان‌های مرتبط دانست و  گفت: هدف دوم نظارت بر اجرای برنامه و هدف سوم حل اختلاف بین سازمان‌های درگیر توسط قرارگاه خواهد بود.

استاندار فارس ، بر برگزاری جلسه هفتگی توسط فرمانداران و ارائه گزارش فعالیت‌های شان در حوزه مسکن به قرارگاه تاکید کرد و از مسئول قرارگاه نیز خواست تا نسبت به رتبه‌بندی فرمانداران در حوزه مسکن اقدام کند.

ایمانیه در حوزه تامین زمین جهت ساخت مسکن گفت: در مورد زمین‌های در اختیار سازمان‌ها اولویت با کارکنان همان سازمان‌ها باشد؛ اما زمین‌هایی که واگذار شده و پس از دو سال بر روی آن کاری صورت نگرفته است باید پس گرفته شود.

او ضمن درخواست جدی جهت پس گرفتن زمین‌ها از سازمان‌ها با شرایط یاد شده، گفت: در صورتی که زمین به تعاونی واگذار شده باشد باید بر اساس توافق جدول زمان‌بندی تعیین شده و کار انجام شود.

نماینده دولت در فارس گفت: موافق استفاده از زمین‌های کشاورزی برای حوزه مسکن نیستم.

ایمانیه از فرمانداران شهرستان‌های فارس خواست تا زمین‌های آماده شده را هرچه سریع‌تر جهت شروع کار به بنیاد مسکن تحویل دهند.

استاندار فارس بر همکاری شهرداری‌ها نیز تاکید و گفت: بر اساس قانون و وظایف، شهرداری‌ها مکلف به همکاری در این حوزه هستند.

او گفت: همچنین نیاز است همزمان با شهر‌ها در مورد روستا‌ها نیز تدابیر لازم اندیشیده شود و تعداد مسکن بیشتری در این نهضت ساخته شود؛ چراکه لازمه ماندگاری در روستا‌ها مسکن و اشتغال است.

ایمانیه گفت: اگر مشکل مسکن و اشتغال در روستا‌ها حل شود، آب و راه و جاده نیز ساخته خواهند شد؛ چه بسا روستا‌هایی با آب و راه و جاده و امکانات، خالی از سکنه هستند.

او با اشاره به ترسیم فرایند از صفر تا صد به جهت شفاف شدن مسیر حرکت در ساخت مسکن، گفت: در این صورت مشخص میشود مشکل در کدام بخش وجود دارد و برای رفع آن اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

استاندار فارس گفت: اگر در برآورد هزینه تامین زیرساخت‌ها در بخش دولتی، متوجه شویم که هزینه بیشتر از خرید زمین از بخش خصوصی است، رفتار عاقلانه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس قیمت مسکن سازمان ها روستا ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع‌هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در این راستا تا کنون هزار ۱۱۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون به ۱۸۸ خانوار ایثارگر در استان گلستان زمین واگذار شده، گفت: ارزش ریالی این اراضی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی در انتها یادآور شد: گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی
  • امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد