Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، امیر عبدالحسینی دبیر ستاد بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در نشست رسانه‌ای صبح امروز سه‌شنبه ۳ اسفند که در محل سالن آمفی تئاتر موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور، همراهی و حمایت رسانه‌های کشور نقش مهم و مؤثری در پراکنده شدن طعم، حسن و ملاحت داستان‌های منظوم حکیم نظامی در جهان دارد، بیان داشت: برنامه‌های بزرگداشت ستاد حکیم نظامی در جلوه‌های مختلف هنر برنامه‌ریزی شده که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالحسینی با بیان اینکه آغاز برنامه‌های تجسمی هفته بزرگداشت حکیم نظامی از ۱۵ اسفندماه و همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) در مجموعه موزه و کتابخانه ملک با نمایش آثاری از گنجینه موزه ملک خواهد بود، عنوان کرد: در این برنامه ۸ اثر درخشان از کتابت خمسه و مخزن‌الاسرار از قرن‌های نهم، دهم و یازدهم هجری به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در ادامه گفت: در ۱۶ اسفندماه نمایشگاهی از ۳۰ پوستر موضوعی بر اساس آثاری خلق شده از طراحان گرافیک معاصر ایران برپا می‌شود که علاوه بر تهران همزمان در تمامی مراکز استانی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان  و همچنین به همت رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف به نمایش در می‌آید. منتخبی از آثار فوق در اکسپوی دبی ارائه شده و با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پوسترهای فوق در دو نمایشگاه «بلونیا» ایتالیا و «شارجه» امارات متحده عربی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

موزه هنرهای معاصر تهران میزبان نمایشگاه هنرهای تجسمی پنج گنج

دبیر ستاد بزرگداشت حکیم نظامی در ادامه از برگزاری نمایشگاهی از تصویرسازی هنرمندان معاصری گفت و ادامه داد: این هنرمندان آثارشان در کتاب‌های مربوط به حکیم نظامی گنجوی استفاده شده که این کار به همت انجمن تصویرگران کتاب کودک رقم خورده و ۱۶ اسفندماه همزمان با نمایشگاه پوستر افتتاح می شود.

عبدالحسینی در ادامه از برگزاری مهمترین نمایشگاه در حوزه هنرهای تجسمی در ۱۸ اسفندماه تحت عنوان پنج گنج به روایت موزه هنرهای معاصر تهران خبرداد که علاوه بر آثاری از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، در کنار آن بخشی از آثار سایر گنجینه‌های خصوصی و دولتی گردآوری شده نیز تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ در معرض دید علاقه مندان خواهد بود.

وی ادامه داد در ۲۱ اسفندماه نسخه ای نفیس از خمسه نظامی که در کتابخانه مدرسه شهید مطهری نگه‌داری می‌شود  را به صورت محدود نمایش داده خواهد شد که امیدواریم تا سال آینده بتوانیم نسخه‌ای از آن را به چاپ برسانیم.

دبیر ستاد بزرگداشت حکیم نظامی با بیان اینکه نمایشگاه‌های فوق تنها بخشی از برنامه‌های این ستاد است، بیان کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری بخشی از کارگاه‌های عملی و تخصصی در تمامی رشته‌های هنرهای تجسمی، صناعی و سنتی در موزه هنرهای معاصر تهران و چندین محل دیگر نیز انجام شده است.

نمایش «گربه جاده ابریشم» به روی صحنه می‌رود

عبدالحسینی در ادامه اعلام برنامه‌های ستاد بزرگداشت حکیم نظامی از اجرای نمایش فرم با عنوان «گربه جاده ابریشم» که بر اساس «هفت پیکر» به کارگردانی یاسر خاسب در روز افتتاح موزه هنرهای معاصر به شکل میدانی خبر داد و گفت: نمایش میدانی دیگری نیز به کارگردانی امیرحسین شفیعی به شکل میدانی در مجموعه تالار وحدت و برج آزادی اجرا می‌شود.

وی همچنین از به روی صحنه رفتن دو نمایش اوپرای عروسکی «لیلی و مجنون» به نویسندگی و کارگردانی بهروز قریب پور و روایت عاشقانه و آوازی از آثار حکیم نظامی به کارگردانی سید جلال‌الدین دری در فرهنگسرای نیاوران در بهار۱۴۰۱ خبر داد و ادامه داد: در بخش اجرای موسیقی نواحی و مقامی، کنسرت هایی ویژه با همراهی بنیاد رودکی در مجموعه تالار وحدت از ۱۶ اسفند آغاز و تا بهار ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد بزرگداشت حکیم نظامی در پایان از برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی  قدردانی کرد و عنوان کرد: چندین برنامه متنوع فرهنگی از جمله برافراشته شدن پرچم حکیم نظامی بر فراز برج آزادی، موزه هنرهای معاصر و تمامی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور انجام خواهد شد که زمان آن متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امیر عبدالحسینی خمسه نظامی نظامی گنجه ای نظامی دبیر ستاد بزرگداشت حکیم نظامی موزه هنرهای معاصر تهران حکیم نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رونمایی چینی‌ها از تسلا سایبرتراک فیک!

از لحظه‌ای که تسلا سایبرتراک رونمایی شد، بسیاری از ما انتظار معرفی نسخه‌های کپی چینی را داشتیم که حالا این زمان فرا رسیده است.

به گزارش خبر آنلاین، در میان تمام جذابیت‌های نمایشگاه خودرو پکن، دانگ فنگ از سایبرتراک خود رونمایی کرد. در حالی که مطمئن نیستیم که این خودرو به تولید برسد یا خیر، خودروسازان چینی تمایل به ساخت وسایل بسیار عجیب و غریب دارند، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که این پیکاپ الکتریکی به‌زودی به جاده‌ها بیاید.

گمان می‌رود که این پیکاپ بر پایه پلتفرم برقی دانگ فنگ ساخته شده و طبق ادعای این شرکت، می‌تواند قدرت ۱۳۰۵ اسب بخاری را ارائه کند که آن را حتی از نسخه پرچمدار سایبرتراک تسلا قدرتمندتر می‌کند.

شکی نیست که طراحان دانگ فنگ از سایبرتراک الهام گرفته‌اند. در مقایسه با تسلا، لبه‌های آن کمی نرم‌تر است و پنل‌های بدنه آن از فولاد ضدزنگ ساخته نشده است. در جلو، یک نوار نور LED وجود دارد که می‌تواند تصاویر مختلفی را نمایش دهد.

نگاه کردن به این پیکاپ از کنار، ویژگی‌های جالبی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، در‌های عقب با قابلیت باز شدن متقارن (به سبک رولزرویس)، پله‌های جانبی با قابلیت جمع شدن برقی، روکش چرخ‌های آیرودینامیک و مجموعه‌ای از لاستیک‌های مناسب زمین‌های گلی است. نفوذ سایبرتراک در قسمت عقب ادامه دارد، جایی که دانگ فنگ این مدل را با چادری که از قسمت بار بیرون می‌آید به نمایش گذاشت.

در داخل کابین، یک فرمان مربع‌شکل و نمایشگر‌هایی وجود دارد که به نظر می‌رسد تمام عرض داشبورد را در برمی‌گیرند. این پیکاپ همچنین دارای صندلی‌های خاصی است که به نظر می‌رسند در قسمت پشتی آن‌ها از فیبر کربن استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • (تصاویر) رونمایی چینی‌ها از تسلا سایبرتراک فیک!
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار