تولید محتوای تخصصی در حوزه مهدویت ضروری است
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۱۸۷۶
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه تولید محتوای تخصصی در حوزه مهدویت ضروری است، گفت: مباحث حوزه مهدویت باید بهصورت محتوایی در اختیار مردم قرار گیرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در نشست شورای سیاستگذاری و پشتیبانی بنیاد مهدویت استان اظهار کرد: مسئله ظهور بالقوه نیست که منتظر باشیم تا به فعلیت برسد، خدا و حجت خدا آماده هستند اما مشکل در انسان ها است که اگر کمی دقت کنیم در شرایط روزمره نقطه درد درک می شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: پیش از ظهور حضرت مهدی(عج) انقلابی می شود که علاوه بر زمینه سازی ظهور آزمایش بزرگی است، انقلاب اسلامی شد تا از ظلم به عدل پناه ببریم تا دست ظالمین کوتاه شود، اما پیاده کردن این مسئله به خود ما بر می گردد.
آیت الله عبادی گفت: چندین بار تجربه کردیم که هر بار به اسلام و انقلاب اسلامی عمل کردیم افتخار آفرینی کردیم اما هرگاه به سمت بیگانه رفتیم افتضاح به بار آمده است، مشکل از خود ما است، اصولاً اینکه کار مشکلی نیست، ولی نمی شود، همچون کار هار روزمره زندگی که طرح درست است اما هوای نفس نمی گذارد.
وی ادامه داد: از اسنادی که نسبت به منجی آخرالزمان از زمان خلق آدم وجود دارد تا همه پیامبران و انواع بیاناتی که پیامبر اسلام(ص) نقل کرده اند که در منابع شیعه و سنی آمده است، یکی از پیشگویی ها جاماسب است که در کتاب خود خبر از وجود مقدس رسول اکرم(ص) آورده و هم از امام زمان(عج) اسم آورده است، جاماسب حکیم ایرانی است که کتاب او جاماسب نامه است.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: جاماسب در کتاب خود می گوید مهدی موعود(عج) از اولاد پیامبرآخرالزمان خواهد بود و خصوصیات ایشان و شرایط ظهور و آثار آن را بیان می کند و بعد از مقداری می گوید« بس کنم که اگر بیشتر بگویم زندگی که ما داریم بر ما تلخ می شود» یعنی آنقدر زندگی شیرین می شود و دنیا بهشت می شود، زندگی ما تلخ می شود.
وی در ادامه افزود: در این دنیایی که با وجود اینکه رسانه های یک در هزار موارد را بیشتر نمی گوید اما همین را که می گوید جز قتل و ویرانی چیز نیست، در دادگاه ها که بین دزد و مال باخته بخواهد قضاوت صورت گیرد، بیشتر از همه خود دزد می داند حق با کیست لذا حرف زدن و زندگی ما، انواع حقوق های نجومی و لنگاری ها را میشه فهمید، اگر این موارد را درست کنیم امام زمان(عج) ظهور می کند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: حضرت مهدی (عج) آمادگی بالفعل برای ظهور دارد، اگر فردا همه با یک تصمیم الهی برگردیم و آنچه که فلسفه غیبت است را هم نگاه کنیم می بنیم دلیل آن نیز خود مردم است، از پیامبراسلام(ص) تا مظلومیت حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فرزندان ایشان را شهید کردند امروز نیز دشمنان در روایت ها به دنبال حضرت مهدی(عج) هستند تا ایشان را شهید کنند.
وی ادامه داد: در فیلم ها و برنامه هایشان می بینیم که به جنگ با حضرت حجت(ع) پرداخته اند، باید از حالت بیرون رویم، در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) دیگر کسی اهتکار نخواهد کرد، اموال روی هم نخواهد کرد چراکه به کارکنان دولت و مردم به حد نیاز خود بر می دارد و کسی نیازی ندارد.
وی افزود: در آن زمان دیگر کمبودی نیست، کمبود ها به دلیل کلک ها، اشرافی گری ها و سرمایه داری ها است، همه به یکدیگر اعتماد دارند، این کره زمین کافی است تا انسان را تأمین کند اما انسان امروزی جز ویرانی کاری نمی کند، بشری که امروز به هر طریقی در جنگ با خدا است.
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان گفت: در کنار این زیبایی های برنامه ها در بحث محتوایی باید متصدیان امر محتوا بهتر کار کنند و مردم را تغذیه کنند، این مردمی که در صحنه های مختلف برای امید به انتظار سختی های مختلف را تحمل کردند، این حضور در صحنه ها به احترام امید به ظهور حضرت مهدی (عج) است.
انتهای پیام/
منبع: دانا
کلیدواژه: حضرت مهدی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نور محبوسی که خاموش نشد
هر چند تقویمها را ساختهاند تا به ما سال و ماه را یادآوری کنند تا زمان را از دست ندهیم اما این، همه فایده خطکشی سال و ماه نیست. گاه همین خط و نشانهها به ما کمک میکند سری به روایتهای بهجامانده از حوادث و اشخاص در تاریخ بزنیم. وقایع و اشخاصی که برای ما عبرتها و یادآوریهایی با خود دارند. در این میان میتوان مدعی شد تقویم شیعه برای ما بچه مسلمانها، سراسر ذکر و یادآوری است. به همین دلیل بر آن شدیم در مجموعه نوشتههایی، برخی از این یادآوریها و ذکرها را بیاوریم.
مناسبتهای ماه شوال را که مرور میکنی، در برخی روزها بیشتر از بقیه ممکن است مکث کنی. یکی از این روزها، سالروز دستگیری امام کاظم(ع) توسط هارون عباسی است. آنطور که شنیدهایم و میدانیم، آغاز امامت ایشان همزمان با دوران استقرار و ثبات خلافت عباسیان است. سلسلهای که دارای حکام مستبدی بود و به حکومتدارای همراه با خفقان و تهدید و بگیر و ببند، مشهور بودند. طبیعی است در چنین شرایطی، شخصیتی مانند امام موسی کاظم(ع) روز خوش نداشته باشد. بنا به روایتهای تاریخی، علت اصلی اسارت و زندانی کردن امام موسی کاظم(ع)، شهرت امام و دسترسی شیعیان به ایشان و توجه بیسابقه مردم به آن حضرت است. حضرت موسی بن جعفر(ع) در طول دوران امامتش بارها از طرف خلفای عباسی احضار و زندانی شد. در مورد مدت زندانی بودن امام(ع) گزارشهای مختلفی وجود دارد که میتوان گفت مدت آخرین اسارت منتهی به شهادت ایشان چهار تا پنج سال و مجموع اسارت ایشان در دوران زندگیشان، بین 10 تا 12سال است. اگرچه در بسیاری از موارد، امام(ع) در خانه برخی از افراد، محصور و تحت نظر بودند؛ اما در مواردی حکومت عباسی به شکنجه ایشان در زندانهایی مخوف و سیاهچالها میپرداختند که در زیارتنامه حضرت به این موضوع اشاره شده است. بر اساس گزارشی دیگر، هارون گاهی برای تفریح به پشتبامی میرفت که مشرف به زندان بود. روزی به ربیع گفت این پارچه چیست که هر روز آن را داخل زندان میبینم؟ ربیع گفت: پارچه نیست! موسی بن جعفر است که پس از فجر تا هنگام نماز ظهر به سجده میرود. هارون گفت: او از راهبان بنیهاشم است! ربیع از او پرسید: پس چرا در زندان بر وی سختگیری میکنی؟ هارون گفت: چارهای نیست!
نخستینبار امام در زمان خلافت مهدی عباسی از مدینه به بغداد تبعید شد که زمان دقیق آن ذکر نشده است. اما دومین بار به وسیله هارون در ۲۰شوال سال ۱۷۹ق در مدینه دستگیر و ۷ ذیالحجه در بصره در خانه عیسی بن جعفر زندانی شد. نفوذ معنوی امام کاظم(ع) در دستگاه حاکم بهحدی بود که کسانی مانند علی بن یقطین وزیر دولت عباسی، از دوستداران حضرت موسی بن جعفر(ع) بودند و به دستورات ایشان عمل میکردند. هارون سرانجام در سفری که در سال 179 به خانه خدا رفت، از عظمت معنوی امام و احترام خاصی که ایشان در بین مردم داشت بیش از پیش آگاه شد. او پس از بازگشت به مدینه و زیارت مرقد پیامبر(ص) تصمیم گرفت موسی بن جعفر(ع) را دستگیر و زندانی کند. به دستور هارون در زمان انتقال آن حضرت از مدینه به بصره، کجاوههایی در مسیر همراه با کجاوه امام حرکت کردند تا در طول مسیر از راههای مختلف مسیر خود را تغییر دهند و به این ترتیب مردم ندانند امام را به کجا و با کدام کجاوه بردند. این سیاست برای مأیوس کردن مردم و بیخبری از تبعیدگاه امام(ع) بود، سیاستهایی که نشاندهنده ترس حاکمان مستبد از نور و عظمت این امام بزرگوار بود؛ ترسی که به شهادت ایشان منجر شد. اما تاریخ گواه معتبری برای شکست استبداد و باقی ماندن نور است.
زهره هاشمی