Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از ابعاد اصلی و تاثیرگذار در فرهنگ عمومی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. عاملی که به رشد و ارتقای آگاهی در جامعه منجر شده و می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تعالی شود. عادت به مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه فرهنگی جوامع است که همواره در ردیف مهم‌ترین رویکردهای برنامه‌ای و ساختاری کتابخانه‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی دیگر، اهمیت کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه و آگاهی‌بخشی یکی از مهم‌ترین سفارشات دین اسلام است که تجلی آن را در احادیث ائمه اطهار می‌توان مشاهده کرد.

رهبر فرزانه انقلاب که خود از علاقه‌مندان به عرصه ادبیات و فرهنگ هستند، توصیه‌های بسیار زیادی در این زمینه داشته و بارها در سخنرانی‌ها و بیانات خود گسترش فرهنگ کتابخوانی را از مردم، نخبگان و مسئولین خواستار شدند. نمونه این اتفاق را می‌توان در توجه ویژه رهبر انقلاب به شاخص‌ترین کتاب‌های منتشر شده در موضوعات مختلف دید که مورد تقریظ ایشان قرار می‌گیرد.

ایشان اهمیت مطالعه و کتابخوانی می‌فرمایند: «من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می‌افتم، قلباً غمگین و متأسف می‌شوم. این به خاطر آن است که در کشور ما به هر دلیلی که شما نگاه کنید، باید کتاب اقلاً ده برابر این میزان، رواج و توسعه و حضور داشته باشد.»

فرهنگسرای اندیشه برای گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج کتابخوانی در بین عموم مردم، ویژه برنامه جدیدی را با عنوان «خوشه‌چین» برگزار می‌کند. این ویژه برنامه با تکیه بر کتب تقریظی رهبر انقلاب، معرفی هرچه بهتر آنها و جلب توجه جامعه به خوانش این آثار در فضای مجازی برگزار می‌شود. براین اساس، تولیدات «خوشه‌چین» در فضای مجازی منتشر شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

از جمله کتاب‌هایی که تاکنون در «خوشه‌چین» معرفی شده است می‌توان به «پایی که جا ماند»، «آن بیست و سه نفر»، «وقتی که مهتاب گم شد»، «دختر شینا»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «آب هرگز نمی‌میرد»، «اردوگاه عنبر»، «آن مرد در باران می‌آید»، «گلستان یازدهم»، «نورالدین پسر ایران»، «من زنده ام»، «سرباز کوچک امام»، «لشگر خوبان»، «همپای صاعقه، «جنگ پا برهنه»، «پا به پای باران»، «شانه‌های زخمی خاکریز»، «مدال مرخصی»، «تنها گریه کن» «نونی صفر»، «زنده باد کمیل»، «جشن حنا بندان»، «تپه‌های لاله سرخ، «خط فکه»، «عباس دست طلا»، «سفر به قله‌ها»، «آتش به اختیار»، «سفر به شهر زیتون»، «یاور صادق» و «خانه عنکبوت» اشاره کرد.

اکنون که با گسترش ویروس کرونا و ضرورت بیشتر در خانه ماندن فرصت مناسبی برای کتابخوانی فراهم شده است این برنامه از سوی فرهنگسرای اندیشه و در فضای مجازی برگزار می‌شود تا جریانی تحول‌ساز برای ارتقای مطالعه و فرهنگ کتابخوانی فراهم شود.

براساس این گزارش، محصولات خوشه‌چین هر هفته روزهای دوشنبه منتشر شده و به معرفی یکی از کتب تقریظی از سوی رهبر انقلاب می‌پردازد. در این محصول، متن تقریظ رهبری بر آن کتاب به همراه مختصری از معرفی موضوع و نویسنده اثر به مخاطبان معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب های تقریظی رهبری خوشه چین کتابخوانی گسترش فرهنگ رهبر انقلاب خوشه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ عنوان کتاب جدید در سی‌و‌پنجمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ عنوان کتاب جدید در سی‌و‌پنجمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

این ۴۰ عنوان کتاب جدید انتشارات انقلاب اسلامی شامل کتاب‌هایی است که از اردیبهشت ۱۴۰۲ به بعد چاپ شده‌اند و ۱۴ عنوان نیز برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


«حدیث زندگی» عنوان مجموعه‌ای ۶ جلدی از انتشارات انقلاب اسلامی است که ۳ جلد از آن در نمایشگاه کتاب امسال در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل شرح احادیث حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است که در ابتدای جلسات درس خارج فقه از سال ۶۹ تا ۹۵ مطرح گردیده و برای نخستین بار مجموعه این احادیث منتشر می‌شود. گزیده‌ی احادیث «مکارم‌الاخلاق»، «النوادر» و «امالی الصدوق» به انتخاب و شرح حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) عناوین کتاب‌هایی هستند که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.


کتاب «گنجینه‌ی بی‌پایان» مجلّد جدید مجموعه‌ی ۴ جلدی «شرح نهج‌البلاغه» است که دربرگیرنده‌ی شش گفتار از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) می‌باشد که به مسئله‌ی شناخت و بررسی جایگاه، اهمّیّت و ویژگی‌های نهج‌البلاغه می‌پردازد. ۳ عنوان دیگر این مجموعه، «منشور حکومت علوی»، «راه روشن مدیران» و «نبوتها» را شامل می‌شود که پیش از این منتشر شده بودند و در حال حاضر، با ویرایش، صفحه‌آرایی و طرح جلد جدید ارائه شده‌اند.

«مروری بر بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی درباره‌ی موسیقی» به قلم حجت‌الاسلام مهدی گرامی‌پور، «روایت تولید؛ سیره‌ی اقتصادی معصومین (ع) در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر، «درآمدی بر نظریه‌ی تعلیم و تربیت در بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی دکتر حسن ملکی، «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام سیّدمهدی موسوی و «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی مهدی جمشیدی، دیگر عناوین تازه‌ی انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران هستند.


«روایت اوّل‌شخص از شخصِ اوّل» نوشته‌ی مهدی قزلی است که شامل حاشیه‌نگاری‌های این نویسنده از دیدار‌ها و برنامه‌های رهبر معظّم انقلاب طی سال‌های ۸۸ تا ۹۸ است که برخی از آن‌ها در پایگاه KHAMENEİ.IR منتشر شده بود و سیزده روایت نیز برای نخستین بار در این کتاب منتشر شده است.


انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوّم بانوی مرگ» عنوان رمانی است که به قلم نیما اکبرخانی در ۲۸۰ صفحه منتشر شده است.


انتشارات انقلاب اسلامی طبق روال سال گذشته برنامه ویژه‌ای به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها و روز دختر پیش‌بینی کرده است.


توزیع محصولات و نمایش آثار متنوع با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های انتشارات انقلاب اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است