Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@08:55:48 GMT

۳ زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۱۹۸۰

۳ زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند

هیئت حسین جان قزوین با پیگیری و جمع‌آوری کمک‌های مردمی بانی آزادسازی سه زندانی جرائم غیرعمد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین ؛هیئات مذهبی از قدیمی‌ترین نهادهای مردمی و اجتماعی بوده که حول محور حب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تعظیم شعائر دینی به خصوص بزرگداشت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین(ع) فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصلی‌ترین رسالت هیئت‌های مذهبی، اقامه عزاداری و ذکر مصیبت در شهادت حضرت سیدالشهدا و احیاء فرهنگ پرشور و شعور و بالنده عاشوراست اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته، نقش اجتماعی این تشکل‌ها در جامعه و کارکرد آنها در برقراری تعاملات در سطوح مختلف مردمی است.

یکی از کارکردهای بسیار مؤثر هیئت‌های مذهبی، الگوسازی مبتنی بر دین باوری و رعایت هنجارها، ارزش‌ها و اخلاقیات و محفل نیروسازی و تربیت شهروندان شایسته عصر تمدن اسلامی است.

هیئت حسین جان قزوین هم از جمله هیئات مبتنی بر اصول و ارزش‌های انقلابی است که فعالیت‌های خود را بر این مبنا پایه گذاری کرده به طوری که شهید حجت اسدی، از شهدای مدافع حرم استان قزوین نیز برآمده از این هیئت انقلابی است که سالها خادمی اهل بیت را کرده و به عنوان مداح خاندان عصمت و طهارت شناخته شده است که در این راه و دفاع از حرم حضرت زینب(س) جان خود را فدا کرد.

این روزها که سالروز شهادت شهید اسدی است نیز هیئت حسین جان قزوین به تاسی از سیره اهل بیت(ع) و به یاد این شهید بزرگوار اقدام به آزادی زندانیان غیرعمد که مشکل مالی دارند، کرده‌اند.

شهید حجت اسدی پرورش یافته هیئت انقلابی

عبدالله باقری، مداحان اهل بیت(ع) قزوین و از دوستان شهید اسدی است که در هیئت حسین جان فعالیت دارد در گفت‌وگو با خبرنگارفرهنگ وهنر  صبح قزوین  ضمن تبریک ایام ولادت امیرالمومنین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجت اسدی اظهار کرد:هیئت انقلابی می‌تواند محفل نیروسازی برای حرکت عظیم و پیشرو انقلاب اسلامی در سایه نظام اسلامی و تربیت شهروندان شایسته عصر تمدن اسلامی باشد که این مهم را می‌توان در یک عبارت کوتاه خلاصه کرد و آن بحث عمیق و قابل تأمل "تربیت حماسی" است.

وی افزود: درواقع هیئت را می‌توان اینگونه معنا کرد که یک قرارگاه بزرگ در جهت تربیت نسل حماسی و انقلابی است که شهید حجت اسدی نیز تربیت یافته این قرارگاه بزرگ است.

نماینده هیئت حسین جان قزوین در ادامه نیز به اقدام تحسین برانگیز هیئیتی‌های حماسی و انقلابی اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد و پیگیری واحد فرهنگی خواهران هیئت حسین جان مقرر شد که به مناسبت میلاد علی(ع) و روز پدر با جمع آوری 7 میلیون تومان از میان خادمان هیئت نیز یک زندانی به آغوش خانواده بازگردد که استقبال بی‌نظیر مردم با نگاه‌ها و سلایق مختلف را به همراه داشت و مبلغ 33 میلیون تومان جمع‌آوری شد.
  وی افزود: از آنجایی که این اقدام نیز اولین تجربه هیئت بود و قبل از این سابقه چنین فعالیتی را نداشتیم، ابتدای امر تصور نمی‌کردیم مبلغ بالایی جمع‌آوری شود اما به لطف خدا و عنایت امیرالمومنین بیش از 33 میلیون تومان جمع‌آوری شد و بعد از انجام کارهای اداری و حقوقی سه زندانی به آغوش خانواده بازگشتند.

بیش از 33میلیون کمک مردمی جمع‌آوری شد
  نماینده هیئت حسین جان قزوین تصریح کرد: اغلب زندانیان به طور ناخواسته در دام جرائم افتاده اند و در این بین زندانیان جرایم غیرعمد اغلب بخاطر مشکلات مالی و نوسانات اقتصادی دچار مشکلات حقوقی و قضایی شده‌اند.
  وی افزود: طرح آزادسازی زندانیان در مناسبت های مهم واعیاد مذهبی با کمک مردم و خیرین استان ادامه خواهد داشت.
  باقری بیان کرد: هیئت‌ها سنت حسنه آزادسازی زندانیان مالی و غیر عمد را به یک فرهنگ تبدیل کنند چراکه این سنت از کرامات دنیا و شرافت آخرت است و باید از داشته‌های خود به نیازمندان کمک کنیم.
  این مداح اهل بیت (ع) در پایان ضمن تشکر از همه مردم دلسوز و فهیم اظهار کرد: خیرین باید خدا را شاکر باشند که توفیق کمک به نیازمندان را دارند چراکه اهل بهشت باز بان نرم وقلب مهربان و دست بخشنده به دیگران کمک می‌کنند و خداوند به مال این عده برکت می‌دهد.

گفتنی است شهید اسدی، سی ام شهریور ماه ۱۳۶۰، در قزوین به دنیا آمد. پدرش محمد علی و مادرش صدیقه سیاه پوش نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند. فروشنده محصولات فرهنگی و طلبه حوزه علمیه بود. در تاریخ ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۷۹ ازدواج کرد و دارای ۳ فرزند پسر بود. به عنوان بسیجی مدافع حرم در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت. دوم اسفند ماه ۱۳۹۴، در زینبیه دمشق و درگیری با گروهک داعش بر اثر اصابت تیر و ترکش و جراحات وارده شهید شد. مزار او در گلزار شهدای قزوین واقع است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید حجت اسدی جمع آوری اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم

ایسنا/سمنان نیکو کاران شاهرودی در روز معلم با آزادسازی یک معلم با تجربه که به‌دلیل مشکلات مالی در زندان بود درس محبت به دانش‌آموزان آموختند.

امید کهربایی، مدیرکل زندان‌های استان سمنان امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) از آزادی یک معلم با سابقه در روز معلم خبر داد و اظهار کرد: یک زن معلم با سابقه به‌دلیل مشکلات مالی به زندان شاهرود افتاده بود و تلاش برای آزادی‌اش انجام شد.

وی با بیان اینکه با همت و پیگیری مددکاران زندان و رئیس زندان شاهرود چند جلسه با شکات برگزارشد، گفت: این جلسات با حضور معتمدان، مددکاران و رئیس زندان شاهرود برگزار شد تا زمینه آزادی این زن معلم فراهم شود، اما رضایت گرفته نشد.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به اینکه تلاش همکاران ما در زمینه آزادی این معلم متوقف نشد، ادامه داد: با پیگیری‌های متعدد رئیس زندان شاهرود و همت خیران، ۳۰۰ میلیون تومان توسط یک مرکز خیریه پرداخت و ۳۶۷ میلیون تومان دیگر توسط خیران و ستاد دیه استان برای آزادی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: معلمان جایگاه بسیار والایی دارند و جایگاه آنها، کلاس درس است. به همین دلیل با همت خیران این معلم آزاد و در جمع دانش‌آموزان خود حاضر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید