Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر ساماندهی وضعیت نگهداری، واکسیناسیون و عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب در استان تأکید کرد.

علیرضا عباس زاده، امروز سه شنبه ۳ اسفند در کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان گفت: یکی از مشکلات اجتماعی و در عین حال مسئله بهداشتی و روانی موجود در جامعه امروز بحث کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در خراسان جنوبی بعد از سال ۹۷، امروز برای اولین بار کار گروه با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی با هدف کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: چندماه پیش شاهد فوت پسر بچه‌ای در روستای امیرآباد بیرجند به خاطر حمله سگ‌های ولگرد بودیم.

عباس زاده افزود: موانعی در کنترل جمعیت این حیوانات وجود داشته است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری و اداره کل دامپزشکی استان رفع می‌شود.

وی گفت: هم اکنون دو مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در شهرستان بیرجند و قاین فعال است و مهم‌ترین مسئله این مراکز باید ساماندهی، جمع آوری و نگهداری این حیوانات باشد.

عباس زاده افزود: با برگزاری جلسات کارگروه استانی به صورت فصلی پیگیر مباحث مربوط به جمع آوری و کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب هستیم.

وی گفت: اکنون مهم‌ترین مسئله تأمین مایحتاج، واکسیناسیون، نگه داری و روش‌های علمی عقیم سازی رها سازی و معدوم سازی این حیوانات است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت:  آنچه برای کارگروه استانی و شهرستانی تکلیف شده است ابتدا جمع آوری حیوانات ناقل بیماری به انسان و نگهداری آن‌ها در مراکز و جداسازی حیوانات مفید از غیرمفید است.

عباس زاده افزود: حیوانات مفید در صورتی که مورد نیاز مردم برای نگهداری و کشاورزی هستند با ضوابط لازم در اختیارشان قرار داده شود.

معاون دادستان مرکز استان نیز گفت: به دنبال معدوم سازی سگ‌های ولگرد نیستیم، اما هر کدام از دستگاه های مسئول باید به وظایف خود در قبال جمع آوری و ساماندهی آن‌ها عمل کنند.

حیرانی یادآور شد: تا زمانی که جلسات کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان خروجی مناسبی نداشته باشد، نمی‌توان امیدوار به نتیجه بخش بودن اقدامات دستگاه‌ها و رفع نگرانی مردم شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سگهای بلاصاحب منطقه خراسان جنوبی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان خراسان جنوبی دستگاه ها عباس زاده جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد

ایوب کرد تمینی بیان کرد: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم‌پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.
 
وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم‌پاشی توسط سه تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و‌ درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران خاطرنشان کرد: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا‌ بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تبدیل وضعیت رانندگان استیجاری ایثارگر چه زمانی انجام می‌شود؟
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند