Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عیسی علیزاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی بعداظهر امروز در آیین معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: در جهاد دانشگاهی کشور آمادگی لازم را برای حمایت از جهاد دانشگاهی استان سمنان داریم.

وی از داشتن هدف‌گذاری و افق و چشم‌انداز پیش رو به‌عنوان یکی از ویژگی‌های واحدهای موفق جهاد دانشگاهی در سراسر کشور نام برد و اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در این دوره می‌کوشد با برنامه‌ریزی جامع و تدوین سیاست‌های فرابخشی به رشد و توسعه بیش از پیش این نهاد انقلابی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: موفق‌ترین واحدهای استانی جهاد دانشگاهی در کشور، واحدهایی هستند که حمایت و پشتیبانی مسؤولان استانی را پشت سر خود داشتند.

علیزاده با اشاره به وجود همدلی بالا بین نیروهای جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: ما بین نهادها و سازمان‌های کشور از معدود نهادهایی هستیم که به جای استفاده از واژه کارمند از واژه عضو برای همکاران استفاده می‌کنیم؛ چراکه همه ما خود را عضوی از این خانواده بزرگ می‌دانیم.

وی تصریح کرد: هر نهادی که می‌خواهد موفق شود باید همه اعضای آن، فارغ از پست، شغل و جایگاه سازمانی‌شان در آن نقش‌آفرینی کنند و اعضای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور از چنین ویژگی برخوردارند.

انجام فعالیت‌ بر پایه فرهنگ ایرانی اسلامی 

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه فضای حاکم بر جهاد دانشگاهی فضای بازی است، ادامه داد: توصیه ما به همکاران در استان‌ها این است که اجازه دهید نیروها و اعضای جهاد دانشگاهی حرف بزنند و در مجموعه جهاد باید فضای باز گفت‌وگو و بحث و انتقاد وجود داشته باشد.

علیزاده با اشاره به نگاه متفاوت مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی افزود: ما همچنان که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، نهاد مقدس جهاد دانشگاهی را یک فرهنگ می‌دانیم.

وی عنوان کرد: ما نه‌تنها فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بلکه حتی فعالیت‌های پژوهشی و علمی جهاد دانشگاهی را نیز در راستای فعالیت‌های فرهنگی ارزیابی می‌کنیم؛ چراکه این‌گونه فعالیت‌ها نیز منجر به اعتمادسازی و امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه همه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر پایه فرهنگ ایرانی اسلامی استوار است، ادامه داد: این نهاد مقدس در این چند دهه منشأ خدمات شایانی برای کشور و نظام بوده است.

علیزاده با اشاره به پایان دوره خدمت رئیس پیشین جهاد دانشگاهی استان سمنان در مصدر ریاست این نهاد گفت: پایان مدیریت در جهاد دانشگاهی به معنای پایان مسؤولیت نیست و مسؤولیت همه ما در جهاد دانشگاهی همیشگی است.

جهاد دانشگاهی؛ نهادی کم‌هزینه و پربهره

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی کم‌هزینه اما پربهره است، اضافه کرد: شرایط امروز کشور به‌گونه‌ای است که نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی می‌توانند در آن منشأ اثرات زیادی باشند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با اشاره به برخورداری این نهاد انقلابی از بیش از دو هزار عضو هیأت علمی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از پشتوانه علمی و پژوهشی بسیار ارزنده‌ای برخوردار است.

علیزاده از وجود معتبرترین مرکز رصد و افکارسنجی کشور در جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک سرمایه مهم نام برد و گفت: امروز نمی‌توان بدون توجه به افکارسنجی و نظرسنجی تصمیم‌گیری کرد و باید مبتنی بر افکارسنجی به رفع مسائل کشور و استان پرداخت.

وی خواستار اعتماد بیشتر به افکارسنجی‌های جهاد دانشگاهی شد و گفت: این نهاد انقلابی با تجربه ۱۸ ساله افکارسنجی و نظرسنجی، تنها نهادی است که یک روز قبل از انتخابات‌ها، نتایج انتخابات را اعلام و یا درصد مشارکت را با کمترین انحراف ممکن اعلام می‌کند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی امروز با بهره‌مندی از نسل چهارم آموزشی از توانمندی بسیار بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود دستگاه‌های استانی از این ظرفیت‌ها بهره‌مندی بیشتری بگیرند.

علیزاده از وجود چندین پژوهشگاه و پژوهشکده مهم در جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک ظرفیت کم‌نظیر نام برد و عنوان کرد: جهاد دانشگاهی همواره همسو با نظام و در راستای حمایت از دولت‌ها گام برداشته است؛ چراکه جهاد دانشگاهی خود را بازویی توانمند برای مسؤولان نظام و دولت می‌داند.

 ۵۰ درصد درمان ناباروری در کشور بر دوش جهاد دانشگاهی است

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم جوان‌سازی جمعیت بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارور هستند و کمک به بارورسازی این زوج‌ها تا حدودی می‌تواند به جوان‌سازی جمعیت در کشور نیز کمک کند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه متأسفانه جهاد دانشگاهی نتوانسته در درمان ناباروری از تعرفه‌های دولتی بهره‌مند شود، گفت: ۵۰ درصد درمان ناباروری در کشور بر دوش جهاد دانشگاهی است و استفاده از تعرفه‌های دولتی و اعطای یارانه دولتی به این بخش می‌تواند بخش مهمی از مشکلات کشور در حوزه جمعیتی را برطرف کند.

علیزاده میزان موفقیت درمان ناباروری در جهاد دانشگاهی را ۴۵ تا ۵۰ درصد ارزیابی کرد و افزود: به نظر می‌رسد که اگر حمایت جدی از جهاد دانشگاهی و حوزه درمان ناباروری آن صورت گیرد، در یک بازه چهار تا پنج ساله می‌توان بخش مهمی از معضل ناشی از پیری جمعیت را برطرف و زمینه جوان‌سازی جمعیت را فراهم کرد.

لزوم اعطای تعرفه‌های دولتی به درمان ناباروری

وی خواستار اعطای تعرفه‌های دولتی به درمان ناباروری در حوزه‌های مرتبط با جهاد دانشگاهی شد و گفت: انجام درمان‌ها با تعرفه دولتی بستر را برای بهره‌گیری جمعیت بیشتری از ظرفیت‌های بالای جهاد دانشگاهی در این حوزه فراهم می‌کند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اعضای جهاد دانشگاهی با جان و دل در حوزه درمان ناباروری کار می‌کنند، تأکید کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف پژوهشگران دغدغه‌مند و متعهدی دارد.

علیزاده با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در استان سمنان گفت: در استان سمنان قرار است هم در حوزه درمان سرطان و به‌خصوص سرطان‌های مرتبط با زنان و هم در حوزه درمان ناباروری چه در بخش انسانی و چه در حوزه به‌نژاد دامی اقدامات شاخصی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما نیازمند حمایت از سوی مسؤولان استانی هستند و ما نیز در جهاد دانشگاهی کشور آماده هرگونه همکاری، حمایت و پشتیبانی در این بخش‌ها هستیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: جوان سازی جمعیت زوج های نابارور معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی عیسی علیزاده درمان ناباروری معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی تعرفه های دولتی جوان سازی جمعیت استان سمنان حوزه درمان فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند

زهرا علی‌زاده اظهار کرد: فروردین امسال در مرکز ناباروری بیمارستان شهید مدرس ساوه ۲ فرزند پسر به دنیا آمدند ‌که والدین آنان سال گذشته همزمان با آغاز فعالیت این مرکز روند درمان خود را آغاز کرده بودند.

وی افزود: مادر یکی از این فرزندان ۳۸ ساله بوده که هشت سال از زندگی مشترک آنان سپری شده و در این سال ها چندین دوره در سایر مراکز تحت معالجه قرار گرفته بودند.

علی‌زاده خاطر نشان کرد: بارداری این مادر با استفاده از روش کمک باروری IUI، به وقوع پیوسته و زایمان ایشان نیز به دلایل علمی به روش سزارین انجام شد.

وی در خصوص نحوه درمان مادر دوم نیز گفت: این بانوی ۲۸ ساله که پس از ۶ ماه اقدام و درمان ناموفق به این مرکز مراجعه کرده بود نیز با استفاده از روش های اصلاح سبک زندگی بر مبنای طب ایرانی به ثمر رسیده و زایمان ایشان نیز با حضور مامای همراه، در بلوک زایمان مجتمع بیمارستانی شهید مدرس به وقوع پیوست.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه یادآور شد: مرکز درمان ناباروری ساوه زمستان ۱۴۰۱ افتتاح و فعالیت آن نیز از ابتدای سال گذشته برای پاسخ دهی به یکی از مطالبات به حق مردم در حوزه تخصصی درمان ناباروری آغاز شده و تا کنون ۱۹۰ زوج را پذیرش کرده است.

به گفته وی، فعالیت این مرکز با استفاده از کامل ترین تجهیزات و تخصص های لازم و با تعرفه دولتی، امکان دسترسی آسان و عادلانه به خدمات درمان ناباروری را برای شهروندان فراهم کرده و نتیجه ۳۰ درصدی در انجام روندهای درمانی خود داشته که انتظار می رود در سال جاری شاهد تولد فرزندان بیشتری در این مرکز باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت