Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی با بیان اینکه فضای تخریبی ایجاد شده، صرفا برای امروز نیست و بسیاری از حرف های ما تاکنون تقطیع، تحریف و تخریب شده است، گفت: ربط دادن کاهش سرعت اینستاگرام به طرح شبیه به شوخی است.

رضا تقی پور در حاشیه جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه ۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب کلیات طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی اظهار داشت: بررسی این طرح در مجلس شورای اسلامی دارای شفافیت بی سابقه ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در فضای مجازی بحثی مطرح شده است که طرح مذکور با هدف مسدود سازی و فیلتر شدن شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام است، گفت: این فضایی که مطرح می کنید، صرفا برای امروز نیست و بسیاری از حرف های ما تاکنون تقطیع، تحریف و تخریب شده است. کتاب جنگ رسانه های اجتماعی توسط یک آمریکایی نوشته شده است و اگر به این کتاب مراجعه کنید، می بینید که تمام آن تاکتیک ها در کشور ما پیاده می‌شود.

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که در جنگ نرم هدف دشمنان تغییر رفتار مدیران است و الان هم می خواهند با دیکتاتوری رسانه ای خود کاری کنند که مسئولان و مدیران ما در تصمیمات خود تغییر ایجاد کنند.

تقی پور گفت: رسانه نباید به ما تحمیل کند که چه تصمیمی را اتخاذ کنیم. البته ما معتقدیم که حتما باید با مردم و رسانه ها تعامل و ارتباط داشته باشیم اما به هیچ وجه قبول نداریم که چند مافیای رسانه ای دست به کار شوند و تصمیمات ما را تغییر دهند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی تصریح کرد: کاهش سرعت اینستاگرام هیچ ارتباطی به این طرح ندارد. کسانی که این ادعا را مطرح می کنند، حرفشان بیشتر شبیه شوخی و مزاح است چرا که هنوز این طرح در مرحله بررسی است و چگونه قبل از تصویب، امکان اجرایی شدن آن وجود دارد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سکوهای غول خارجی و آمریکایی اگر می خواهند فعالیت کنند، باید چارچوب، قوانین و ارزش های ما را بپذیرند. حتی کشورهای اروپایی هم این موضوع را دنبال می کنند به گونه ای که مدیرعامل فیسبوک هفته پیش اعلام کرد که ممکن است فعالیت های خودش را در اتحادیه اروپا محدود کند چرا که چارچوب های آنان را قبول نداشت.

وی بیان کرد: یکی از انتقادات به طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی آن است که چرا ما برای فیلتر کردن مانع گذاشتیم و هیچ جا نگفتیم که فیلتر و مسدود سازی فضای مجازی اتفاق بیفتد. این بحث فقط مربوط به اینستاگرام نیست بلکه شامل همه شبکه های اجتماعی است.

تقی پور گفت: هدف ما از بررسی طرح مذکور آن است که تبعیض بین پلتفرم های مجازی داخلی و خارجی از بین برود و همان طور که پلتفرم های داخلی باید یک سری چارچوب را رعایت کنند، پلتفرم های مجازی خارجی هم باید قوانین و ارزش های جمهوری اسلامی ایران را رعایت نکنند و دنیا آنقدر تنگ و تاریک نشده است که اگر چند سکوی خارجی چارچوب های ما را قبول نکنند، ما دچار مشکل شویم و یا آنکه بخواهیم به آنان التماس کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا فضای مجازی اینستاگرام رضا تقی پور افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا طرح نظام تنظیم مقررات مجلس شورای اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش مشرق، سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!