Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: کوچ عشایر مدیریت و اجرای قانون در دستور کار قرار داده شود.

بهرام ستاری در جلسه ساماندهی کوچ عشایر بیان کرد: کوچ عشایر مدیریت و اجرای قانون در دستور کار همه دستگاه‌های ذی ربط قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه با استان‌های همجوار هماهنگی‌های لازم بعمل آید و به دامداران اطلاع‌رسانی شود، خاطرنشان کرد: فرمانداران ورود و خروج‌ها را مدیریت کنند؛ ضمن آنکه دامداران بایستی به صورت خودرویی حرکت کنند تا به مراتع میان بند استان آسیب وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری افزود: پلیس راهور با هماهنگی سایر دستگاه‌ها صفر تا صد کوچ بهاره عشایر را مدیریت کرده تا نه تنها مشکلی برای دامدارن و استان ها پیش نیاید بلکه مراتع لرستان نیز از گزند آسیب مصون بماند.

در ادامه شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: تغییر شرایط اقلیمی، تحت تاثیر قرار گرفتن تقویم کوچ، تغییر کاربری مراتع استان، از بین رفتن ایل راه‌های عشایری و مراتع میان بند از جمله چالش ها و مشکلات منابع طبیعی بشمار می‌رود.

وی به کمبود اعتبارات بخش مرتع و عدم هماهنگی دستگاه‌های متولی در خصوص رعایت دقیق تقویم کوچ عشایر اشاره کرد و افزود: عدم وجود آمار دقیق و واقعی از دامداران کوچ رو خصوصاً فاقد پروانه چرا و همچنین اختلافات اجتماعی بین بهره برداران روستایی و عشایر کوچ رو از دیگر چالش های پیش روی منابع طبیعی بشمار می‌رود.

نجفی همکاری فرمانداران، نیروی انتظامی و مراجع قضایی در راستای ساماندهی دامداران و برقراری نظم در زمان کوچ عشایر در ایل راه‌ها را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: مستقر کردن پاسگاه‌های حفاظتی در مناطق ییلاقی حوزه شهرستانی، استفاده از توان انجمن صنفی مرتعداران و مشارکت دامداران،  اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و صدا و سیما بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صداوسيما استان لرستان ستاری پروانه لرستان نیروی انتظامی کوچ عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به این استان اظهار کرد:

وزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر در استان ایلام موردتوجه قرار دارد.

وی بیان کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و فرونشست زمین و آتش‌سوزی باتوجه‌به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر در دستور کار قرار دارد.

نامی تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فروریخته است که با کمک‌های جدید تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.

کد خبر 6088378

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است