Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، دفتر رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که نشست سران ناتو برای روز چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که اقدام روسیه برای به رسمیت شناختن دو منطقه جدایی‌طلب در شرق اوکراین، تنش‌ها را در میان دو همسایه ترکیه در دریای سیاه افزایش داده است. اردوغان پیش‌تر گفته بود که این اقدام مسکو غیرقابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان به همراه اعضای ارشد کابینه، سفری سه روزه به جمهوری دموکراتیک کنگو، سنگال و گینه بیسائو کرده بود و قرار بود روز چهارشنبه به ترکیه بازگردد.

ایالات متحده، اتحادیه اروپا و دیگر قدرت‌های غربی نگران جنگ گسترده در اوکراین بوده و تحریم‌های احتمالی علیه روسیه را اعلام کرده یا در حال بررسی آن هستند.

ترکیه روابط خوبی با مسکو و کی‌یف دارد و پیشنهاد کرده که به‌عنوان میانجی عمل کند و اصولا با تحریم‌ها مخالف است.

ترکیه به‌عنوان عضوی از پیمان ناتو می‌تواند هر گاه بخواهد، اقدام به سد کردن تنگه‌های ورودی به دریای سیاه شود. بدین ترتیب نیروهای خارجی نمی‌توانند از طریق دریای مدیترانه وارد این دریا شوند.

ترکیه با اوکراین و روسیه مرز خاکی ندارد، اما از طریق دریای سیاه به هر دو کشور دسترسی دارد. ناتو در حال حاضر بر روی ترکیه حساب ویژه‌ای باز کرده، اما از آنجا روابط ترکیه با غرب در سال‌های اخیر رو به تیرگی رفته است، این احساس به‌وجود آمده که اردوغان بیشتر دوست دارد، نقش میانجی را بین اوکراین و روسیه بازی کند، نه اینکه از سر اجبار به حمایت از اوکراین بپردازد.

کد خبر 659186 برچسب‌ها ترکیه دریای مدیترانه روسیه ناتو ترکیه - رجب طیب اردوغان اوکراین جنگ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترکیه دریای مدیترانه روسیه ناتو ترکیه رجب طیب اردوغان اوکراین جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است

وسلی کلارک، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده سابق نیرو‌های مسلح ناتو در اروپا، روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را با تجربه‌ترین دولتمرد جهان توصیف کرد.

کلارک گفت: "پوتین باتجربه‌ترین دولتمرد در دنیای مدرن است. او یک مامور اطلاعاتی حیله گر است و اگر او برود برای ما بسیار بهتر است. "

به گفته وی، در تابستان امسال روسیه یک "بازی بزرگ" را برای آزادسازی بیشتر سرزمین‌های اوکراینی انجام خواهد داد.

او اذعان کرد که "شرایط در نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) بسیار سخت است" و درگیری بین روسیه با اوکراین و ناتو را "مسابقه استقامتی" نامید.

به گفته وی، سال ۲۰۲۵ ممکن است برای روسیه، اوکراین و ناتو تعیین کننده باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه