Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شهلا عموری روز سه شنبه در نشست شصت و هشتم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: کارفرمایان مشمول قانون کار مکلف هستند بر اساس ماده ۴۹ این قانون را با همکاری کمیته طبقه بندی مشاغلو طرح طبقه بندی، تهیه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه‌داد: کارفرمایان مادر پس از تایید طرح طبقه‌بندی مشاغل از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بخش‌هایی از قوانین و مقررات مربوط به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگران مشمول قانون کار (تابع شرکت‌های خدماتی پیمانکاری تامین نیروی انسانی) بصورت ناقص اجرایی می‌شود گفت: باید توجه داشت که در راستای اجرای ماده پنج آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۴۹ قانون کار، تهیه طرح طبقه‌بندی مشاغل توسط کارفرمایان مادر الزامی است.

عموری با اشاره به اینکه برخی کارفرمایان مادر بدون تهیه این طرح، پیمان‌های تامین نیروی انسانی خود را به مناقصه می‌گذارند گفت: این شرایط باعث تحمیل هزینه‌های متعدد به پیمانکاران (بخش خصوصی) شده است.

وی ادامه‌داد: در صورتی که کارفرمایان مادر به تهیه این طرح الزام نشوند، تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل به پیمانکاران تامین نیروی انسانی تحمیل می شود که این شرایط باعث بروز هزینه‌های خارج از قرارداد منعقد شده می شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان تصریح‌کرد:  این درحالی است که اگر طرح مذکور از سوی کارفرمای مادر تهیه شود، مجددا نیازی به تهیه طرح توسط پیمانکار نیست.

عموری شرکت‌های ملی حفاری، مناطق نفت‌خیز جنوب، شهرداری‌ها، سازمان آب و برق خوزستان، صنایع جانبی نیشکر، مجتمع‌های فولادی را از جمله کارفرمایان اصلی دانست که نسبت به تهیه طرح طبقه بندی مشاغل اقدام نکرده‌اند.

وی در این باره گفت: در صورتی که کارفرمایان اصلی نسبت به تهیه طرح اقدام کنند، تبعیت از از جدول مزدی و ضریب ریالی طرح کارفرمایی ملاک پرداخت حقوق قرار می‌شود. علاوه بر این نیز، در راستای اجرای طرح طبقه بندی، کارفرمای مادر مکلف به پیش‌بینی هزینه‌های پیمانکار در پرداخت حقوق کارگران خواهد بود.

بررسی مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی در رابطه با سامانه جامع روابط کار

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان همچنین در بخش دیگری از این نشست به بررسی مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی استان در رابطه با سامانه جامع روابط کار اشاره‌کرد و گفت: یکی از وظایف دولت ، ساماندهی نظام روابط کار است.

عموری اضافه کرد: به همین منظور این سامانه ایجاد شده تا مشکلات و چالش های بین جامعه کارگری و کارفرمایی کاهش یابد.

عموری گفت: این سامانه بر اساس بند "ح" ماده هشت قانون مدیریت خدمات کشوری به وجود آمده تا به واسطه آن نظام روابط کار بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه از ایرادات و مشکلاتی برخوردار است اذعان‌داشت: باید توجه داشت ارائه آموزش های لازم ویژه کاربران این سامانه، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان تصریح کرد: درحال حاضر، ایرادات مربوط به این سامانه با مشارکت دبیرخانه این شورا شناسایی شده‌اند و از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته شده تا برای رفع آنها، پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

عموری با بیان اینکه وجود این ایرادات باعث شده تا کاربران این سامانه برای انجام امورات خود به پایتخت مراجعه کنند گفت: از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خواسته می شود برای کاهش مراجعه کاربران به تهران، یک سامانه پشتیبانی مقیم در استان ویژه کارفرمایان و نیروی کار را ایجاد کند.

انتخاب اعضای بخش خصوصی شورای گفت‌وگو

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در این نشست با اشاره به اینکه در راستای ردیف ۱۶ ماده ۲ دسترالعمل اصلاحی نحوه اداره جلسات شورای‌های استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: امروز هشت نفر از مدیران عامل شرکت‌های برتر خصوصی، تعاونی یا روسای تشکل‌های تعاونی و خصوصی مستقر در استان از بخش‌ها و رشته‌های مختلف، بنا به پیشنهاد مشترک اتاق بازرگنی، صنایع، معادن و کشاورزی مرکز استان، رئیس اتاق تعاون، رئیس اتاق اصناف مرکز استان به عنوان اعضای بخش خصوصی این شورا انتخاب شده‌اند.

وی بیان داشت: "خسرو نقوی" رئیس انجمن صنفی شرکت های خدمات فنی و مهندسی اهواز، "رضا پارسافر" رئیس انجمن صنفی سنگ شکن‌داران رامهرمز و رامشیر، "علی طاهری" رئیس انجمن شرکتهای عمرانی استان خوزستان، "امید سلامت" رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای کالای استان، "ایمان علیرضایی" رئیس هیات مدیره شرکت الکترومکانیک پارسیان، "مراد بدری" رئیس اتحادیه صنف کیوسکداران، مطبوعات و عرضه محصولات فرهنگی اهواز و "سید امیر موسوی" مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی شهرستان اندیمشک برای یک سال به عنوان اعضای هشت نفر بخش خصوصی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان انتخاب شدند.

دفاع سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از مصوبه شورای گفت‌وگو

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز با اشاره به اینکه نحوه اجرای خودکنترلی و خوداظهاری بهداشتی توسط اصناف از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان به هیات مقررات زدایی ارجاع شد گفت: این هیات، وزارت بهداشت را مکلف کرده تا اجرای ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی و آشامیدنی را به نحوی اصلاح کند که اخذ هرگونه وجه از متصدیان مراکز، اماکن عمومی و واحدهای صنفی و همچنین الزام آنها به انعقاد قرارداد با دفاتر خدمات سلامت، متوقف شود.

مهرداد نیکو تصریح کرد: در صورتی که هیات مقررات زدایی، از صلاحیت لازم برای ابلاغ این مصوبه برخوردار باشد دانشگاه علوم پزشکی اهواز واحدهای صنفی را نباید به انعقاد قرارداد با دفاتر خدمات سلامت مجبور کند.

بر اساس این گزارش، مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ الزام واحدهای صنفی مبنی بر انعقاد قرارداد با دفاتر خدمات سلامت متوقف کند تا در این مدت بررسی های قانونی در خصوص مصوبه هیات مقررات زدایی انجام شود.

برچسب‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معاونت روابط کار وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طرح طبقه بندی مشاغل کار و رفاه اجتماعی روابط کار تهیه طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

تیرماه سال ۱۴۰۱ بود که حواشی و اتفاقات عجیب در مقابل سینما هلال اهواز، باعث شد که کنسرت سیروان خسروی با جنحال‌های فراوان لغو شود و از آن روز تاکنون، به جز چند اجرای جسته و گریخته، روند برگزاری کنسرت در این استان با اختلال مواجه شده بود و حتی مدیرکل ارشاد در این استان تغییر کرد. 

اما شب گذشته پس از حدود دو سال بار دیگر روند برگزاری کنسرت در این استان به ادعای فعالین موسیقی در خوزستان از سر گرفته شده است و قرار است هر ماه دو خواننده در اهواز و شهر‌های اطراف روی صحنه بروند. 

مجید رضوی شب گذشته نخستین کنسرت دور جدید اجرا‌های زنده در این شهر را روی صحنه برد و با استقبال جالب توجه مردم اهواز رو به رو شد.

این خواننده با اجرای بیش از ۲۰ قطعه در این کنسرت، شب ویژه‌ای را برای دوستدارانش ساخت و در اواسط کنسرت رو به حاضرین در سالن گفت: «اهواز و خوزستان جزو بهترین مردمان ایران هستند که در فضای فرهنگ و هنر کارنامه ایدرخشان دارند. امیدوارم با همکاری مسئولین، سالن‌های در خور شأن این مردم برای کنسرت ساخته شود.»

حمزه صحرایی تهیه کننده کنسرت مجید رضوی در اهواز درباره آغاز مجدد روند برگزاری کنسرت در این استان معتقد است: «برگزاری کنسرت در خوزستان پس از اتفاقات کنسرت سیروان خسروی که من تهیه کننده آن اجرا هم بودم، به مشکلاتی خورد که با تدبیر مدیران فرهنگی استان بالاخره تصمیم بر این شد که بار دیگر شاهد برگزاری کنسرت در استان باشیم. تلاش و همدلی مدیران فرهنگی استان و فعالین و تهیه کننده‌های موسیقی باعث شده که ما با اطمینان در این حوزه فعالیت‌هایمان را از سر بگیریم و قطعا دیگر ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» تکرار نخواهد شد.»

صحرایی افزود: «برنامه‌ریزی‌های فراوانی برای برگزاری کنسرت در خوزستان صورت گرفته که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد و بی‌شک استان خوزستان که دارای پیشینه‌ای فرهنگی و هنری در همه این سال‌ها بوده، برای ادامه روند کاری در سال پیشرو، کارنامه‌ای پربار را با همکاری مدیران ارشاد در استان تجربه خواهد کرد.»

در هفته‌های آینده خوانندگانی از جمله معین زد، سهراب پاکزاد، حامیم و... در این استان روی صحنه خواهند رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان