Web Analytics Made Easy - Statcounter

روایت بهادری‌جهرمی از اقدامات دولت در مبارزه با فساد

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نشست خبری با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از محورهای عملکرد دولت مردمی است ، اظهار کرد: دولت توسعه زیرساخت های الکترونیکی را به منظور کاهش و مقابله با فساد به عنوان اقدام راهبردی پیگیری کرده است. همچنین ضرب الاجل آزادسازی حریم دریاها هم اقدام روشن در مقابله با قانون شکنی بوده و بدون تبعیض با آن برخورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی  ۷۰۰ حساب بانکی فعال غیرمجاز ارزی هم از جمله اقدامات در حوزه مبارزه با فساد است.

وی یادآور شد: امروز مردم اثر ثبات در بازار ارز را می بینند. ۱۷ میلیارد دلار معادل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان هم با محوریت بخش خصوصی در ۴۸ طرح بزرگ صنعتی اجرا شد. در فروش نفت هم رسانه های غربی نیز اعلام کردند که رکوردشکنی صورت گرفته است. خنثی سازی تحریم ها علاوه بر مذاکرات ادامه یافته است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت مصمم است روند اداری و کاغذبازی خسته کننده را اصلاح کند، گفت: در برخی موارد زمان بیشتری صورت می‌گیرد. در این راستا ۳۳۰ کسب و کار خانگی با اعلام و ثبت در درگاه مربوطه مجاز به فعالیت شدند که حرکت قابل تقدیری است. هماهنگونه که دولت در آزادسازی سواحل مصمم بودن را نشان داد در حوزه تسهیل کسب و کار هم این رویه ادامه دارد.

***

ادامه مذاکرات در وین/ برخی اختلافات هنوز باقی مانده است

خبرها حکایت از این موضوع دارد که علی رغم پیشرفت‌ها در مذاکرات رفع تحریم، امریکایی‌‌ها در برخی موضوعات اساسی و مهم تصمیم نهایی را نگرفته‌اند.

یک منبع نزدیک به مذاکرات خبر داد: مباحث در مورد چند موضوع باقیمانده در جریان است.

این منبع نزدیک به مذاکرات وین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه ایران در وین گفت: مذاکرات در روزهای گذشته به شکل فشرده ادامه داشته و همچنان هم مباحث در مورد چند موضوع باقی‌مانده در جریان است.

این منبع نزدیک به مذاکرات می‌گوید: هرچند اختلاف نظرها بسیار کاهش یافته، اما هنوز معدود موضوعاتی باقی مانده که به گفت‌وگوی بیشتری نیاز دارد.

این منبع نزدیک به مذاکرات تأکید کرد: موضوعات باقی‌مانده از اهمیتی اساسی برخوردار هستند و تا زمانی که طرف‌های غربی در مورد این چند موضوع مشخص تصمیم‌گیری نکنند، نمی‌توان از نهایی شدن متن سخن گفت.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و از اعضای تیم مذاکراتی رفع تحریم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه ایران در وین در پاسخ به اینکه مذاکرات چگونه پیش می‌رود، گفت: مذاکرات به صورت زیگزاگی است و عقب جلو می‌رود اما برایند آن مثبت است.

نورنیوز نوشت: «طی روزهای گذشته و در حالی که مذاکرات وین لحظات بسیار سخت و پیچیده‌ای را تجربه می‌کند، مقامات و دیپلمات‌های غربی با انتشار برخی گزاره‌‌برگ‌های یک‌طرفه در رسانه‌ها سعی در کشاندن گفتگوها به عرصه رسانه دارند.

گزاره‌برگ‌هایی که طی چندین روز گذشته در رسانه‌های جریان اصلی غرب از جمله رویترز و وال استریت ژورنال منتشر شد و به پیوست آن ادعاهایی در خصوص اتفاقات داخل اتاق مذاکره از سوی برخی مقامات غربی و حتی صهیونیستی مطرح گردید شاهدی بر این مدعاست...

گزاره‌های رسانه‌ای که این‌روزها طرف‌های غربی منتشر کرده‌اند دو کلیدواژه اصلی دارد: «قریب الوقوع بودن توافق» و «محدود بودن زمان». این دو کلیدواژه مشخصا در حال القاء این معنا به افکار عمومی است که غرب به ویژه آمریکا آمادگی کامل برای توافق را دارد اما این طرف ایرانی است که با وجود محدودیت زمان، حاضر به اتمام مذاکرات و تن دادن به توافق نیست...

مذاکرات وین به مرحله حساس و بسیار مهمی رسیده که از نظر کمی می‌توان گفت بخش اعظم موضوعات اختلافی از طریق مذاکره حل و فصل شده است.

اگرچه این شرایط نمایه‌ای از نزدیک شدن مذاکرات به مرحله توافق نهایی است اما به دلیل عدم توافق بر روی چند موضوع بسیار مهم که در محدوده خطوط قرمز ایران دسته‌بندی می‌شوند می‌توان با اطمینان گفت که هنوز با دستیابی به توافق نهایی فاصله زیادی وجود دارد.»

***

واکنش وزارت خارجه به وقایع اوکراین

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین تحولات در اوکراین اظهار داشت: ما با حساسیت موضوعات مرتبط با این کشور را پیگیری می‌کنیم. 

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تمام طرفها را به خویشتنداری دعوت و معتقداست باید ازهرگونه اقدامی که به تشدید تنش ها منجر شود اجتناب کرد. 

خطیب زاده همه طرف ها را برای تلاش به منظور حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو و در چارچوب مسالمت آمیز فراخواند و افزود: متاسفانه مداخلات و اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در این منطقه پیچیده تر کرده است.

***

کلیات طرح «طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» تصویب شد

به گزارش ایسنا، اعضای کمیسیون   کلیات«طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی » را در جلسه امروز کمیسیون با ۱۸ رای موافق به تصویب رساندند.

جلال رشیدی کوچی در این جلسه گفت: من نه مخالف نظام هستم و نه مخالف انقلاب از خانواده‌ای آمده‌ام که پنج شهید تقدیم کرده است. عده‌ای برای موافقت با این طرح با من تماس می‌گیرند و من را تهدید می‌کنند. این در حالی است که بعد از گذشت مدتی به آغاز به کار کمیسیون مشترک مردم هنوز نگران تصویب این طرح هستند.

وی ادامه داد: این موضوع هم دلیل دارد برای مثال به یکباره اعلام می‌شود که در خلال بررسی بودجه جلسه‌ای برای بررسی این طرح برگزار شود. کسی مخالف ساماندهی فضای مجازی نیست اما آیا این طرح در راستای ساماندهی فضای مجازی است؟ از نظر مردم اینگونه نیست من در کنار مردم هستم.

در ادامه رضا تقی پور  رییس کمیسیون مشترک در پاسخ به اظهارات جلال رشیدی کوچی گفت: برگزاری جلسه امروز به یکباره نبوده است و از دو روز قبل در این خصوص نظرخواهی شد. ۱۴ نفر از اعضای کمیسیون با برگزاری این جلسه موافق بودند.

وی اضافه کرد: متاسفانه هنوز تخریب‌ها و تهدیدها در خصوص این طرح ادامه دارد. متاسفانه یکی از دوستان امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی هم مطالبی مطرح کرده است و در رسانه‌ها گفته شد که قرار است جلسه ۴۵ دقیقه‌ای تصمیم گیری شود. این در حالی است که قرار بود جلسه ۱۲:۴۵ برگزار شود نه یک جلسه ۴۵ دقیقه‌ای. باید توضیح داده شود این ۴۵ دقیقه از کجا آمده است.

در پایان نیز کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران به رای گذاشته شد و با رای مثبت ۱۸ نفر از اعضای کمیسیون همراه شد.

گفتنی است پیش از این جلسه و در خلال جلسه علنی صبح مجلس، غلامرضا نوری قزلجه، از اعضای این کمیسیون در تذکری به هیئت رئیسه مجلس به برگزاری این جلسه اعتراض کرد.

به گزارش ایسنا، نوری قزلجه در تذکری با استناد به ماده ۸۳ آیین نامه داخلی درباره روند بررسی بودجه در مجلس گفت: طبق این ماده در زمان بررسی بودجه در مجلس، هیچ طرح و لایحه ای نمی تواند در دستور کار قرار گیرد. 

وی با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی گفت: طبق مصوبه مجلس بررسی طرح صیانت به کمیسیون مشترک واگذار شده است که مصوبات آن همچون مصوبات صحن علنی تلقی می شود.

در این هنگام علی نیکزاد رییس جلسه از نوری خواست که تذکر مربوط به بودجه را مطرح کند؛ نوری در واکنش گفت: از دیروز به اعضای کمیسیون مشترک در قالب پیامک اعلام شده که امروز در جلسه ۴۵ دقیقه ای برای تصمیم گیری درباره طرح صیانت حاضر شوید اما ما در حال بررسی بودجه هستیم و حواسمان به پیشنهادات بودجه و گزارش تلفیق است و نمی توانیم در عرض ۴۵ دقیقه برای طرحی با این اهمیت جمع شده و تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه داخلی مجلس نباید جلسات کمیسیون ها در زمان بررسی بودجه تشکیل شود. ما در زمان بررسی بودجه فرصت نمی کنیم به موضوع مهم طرح صیانت آن هم در ۴۵ دقیقه رسیدگی کنیم، هنوز گزارش مرکز پژوهش ها را هم نخوانده و مطالعه ای نکردیم و حتی نمی دانیم راجع به چه چیزی است. 

نوری از هیات رییسه مجلس خواست که طبق آیین نامه دستور داده شود برگزاری جلسه کمیسیون مشترک به بعد از بررسی بودجه موکول شود.

گفتنی است امروز مجلس در دو نوبت صبح و عصر جلسه دارد و جلسه عصر مجلس در ساعت 14 آغاز می شود.

***

واکنش قوه قضائیه به فایل صوتی فرماندهان سپاه

به گزارش ایسنا، ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه در خصوص فایل منتشر شده اخیر از فرمانده کل سابق سپاه، روند برخوردها به چه شکل بوده و به چه شکل ادامه خواهد داشت؟ گفت: این فایل صوتی چیز جدیدی نبوده و همین فایل سال‌ها قبل مطرح شد و قبل از انتشار این فایل، مسولان سپاه و دستگاه های اطلاعاتی و نظارتی ورود کردند و نسبت به شناسایی تعدادی افرادی که در یکی از شرکت های بنیاد تعاون سوء استفاده کرده بودند اقدام و پیگیری جدی شد و به کمک سازمان قضایی نیروهای مسلح افراد دستگیر شدند و برخوردی که در این پرونده با مرتکبین جرایمی که در آن پرونده بود شد، نسبت به سایر پرونده ها هم قاطع تر و هم شدیدتر بود.

وی افزود: بعضی از متهمان پرونده در تمام دوره رسیدگی بازداشت بودند و اخیرا به اشد مجازات محکوم شدند. یکی از افرادی که در فایل مطرح شده بود، عیسی شریفی منش است و این شخص قریب به ۴ سال در دوران رسیدگی در بازداشت بود و با قرار تامین آزاد نبود و به جرم مشارکت در کلاهبرداری باندی بود به ۲۰ سال حبس تعزیری و رد مال و جزای نقدی محکوم شد و تمام اموالی که از شرکت معادل  ۵۰۰ میلیارد تومان بود مسترد شد و به جزای نقدی نیز محکوم شد.

وی ادامه داد: یکی از افراد دیگر محسن سجادی نیا به جرم سردستگی و مشارکت در کلاهبرداری باندی و پولشویی بود که به ۳۰ سال حبس و رد مال و جزای نقدی محکوم شد.  فرد دیگر محمود خاکپور به جرم مشارکت در کلاهبرداری بود که به ۵ سال و نیم حبس و رد مال و جزای نقدی محکوم شد. فرد دیگر مسعود مهردادی به جرم تحصیل مال از طریق نامشروع  به دو سال حبس و رد مال و جزای نقدی محکوم شد. لذا برخوردی که سازمان نیروهای مسلح با مرتکبین جرایم در این پرونده داشت برخورد قاطع و شدید بوده است.

***

ادامه حذف تشریفات توسط اژه‌ای

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه در جریان حضور رئیس قوه قضائیه در مرکز فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، طبق رسم معمول حضور رؤسای قوا، مراسم سان دیدن از یگان منتخب ناجا تدارک دیده شده بود که رئیس عدلیه در راستای رویکرد خود مبنی بر حذف تشریفات، از مسئولان ناجا خواست، تا برنامه سان دیدن را حذف کنند.

سرهنگ مردای معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در همین زمینه گفت: در پی درخواست رئیس قوه قضائیه، مراسم سان و تشریفات نظامی از برنامه بازدید حذف و هیچ‌گونه مراسمی دالّ بر تشریفات در ستاد فرماندهی تهران بزرگ انجام نشد.

***

روایت محسن رضایی از شکستن مرز تحریم‌ها توسط دولت

به گزارش ایرنا، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از نشست های تخصصی سومین نمایشگاه پتروشیمی کشور در کیش اظهار داشت: دولت با وارد کردن ارز مورد نیاز توانست کشور را از تحریم بیرون بیاورد و این نتیجه بگونه ای بود که مذاکرات هسته ای به صورت جدی در حال پیگیری بوده اما همچنان به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: در نتیجه این اقدامات تمام مرزهای تحریم ها شکسته شده و با یک سرعت قابل توجهی صادرات و تجارت کشور در حال رونق و روبه افزایش است.

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: امروز برای شتاب دادن به پیشرفت کشور باید از کارهای پروژه ای حتی کسب کا آفرینی به سمت صنعت سازی پیش بریم که پتروشیمی از جمله چند صنعت آینده دار کشور است که از ابتدا تا انتهای آن باید بازآفرینی و ساماندهی شود.

وی افزود: در این راستا نیازمند تقویت تامین مالی،  فناوری ها و تجارت، بازاریابی و برندینگ هستیم که با کمک کارآفرینان و سرمایه گذاران پشتیبانی قوه مجریه  تحقق یافتنی است و دولت در این راستا صنعت سازی را در اولویت اقتصادی خود قرار داده است.

***

 علی مطهری تبرئه شد
 
سخنگوی هیئت منصفه جرائم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی به دو پرونده سیاسی و مطبوعاتی به ریاست محمدی کشکولی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر احمد مومنی‌راد با اشاره به جزئیات پرونده جرم سیاسی بیان کرد: این پرونده مربوط به مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی علی مطهری و خبرنگار پایگاه مذکور به اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، توهین و افترا بود که هیئت منصفه به اتفاق آرا در موضوعات اتهامات مذکور متهمان را مجرم ندانست.

***

تقابل رسانه‌ای دولت و مجلس درباره بودجه

خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس در مطلبی با انتقاد از روزنامه و خبرگزاری دولت نوشت: «درباره ارز ترجیحی نیز متاسفانه دولت هم وقت مجلس و کمیسیون تلفیق را گرفت و هم وقت سازمان برنامه و بودجه را. قرار بود دولت برنامه مکتوب خود برای حذف ارز ترجیحی را به مجلس ارائه کند تا مجلس آن را بررسی کرده و درباره آن اظهارنظر کند.

کمیسیون تلفیق حتی بخش های مربوط به این موضوع را مراعا گذاشت تا برنامه دولت ارائه شود اما دولت بیشتر در رسانه ها از حذف ارز ترجیحی حرف می زد و استدلال می کرد که مجلس با این استدلال ها موافق است اما درباره اجرا هیچ اقدامی از سوی دولت انجام نشد و برنامه ای به مجلس نرسید.

بدون برنامه مکتوب حذف این ارز به معنی آن است که درامد ناشی از آن به جای این که به مردم ارائه شود با نظر دولت صرف جبران کسری بودجه دولت خواهد شد که بر خلاف رویکرد مجلس در حفظ معیشت مردم است. مجلس معتقد است که این ارز باید حذف و درامدهای ناشی از آن به صورت کامل به مردم اختصاص یابد نه آن که صرف کسری بودجه دولت شود.

لذا در شرایطی که این مسئله به معیشت آسیب خورده مردم پیوند دارد و هرگونه اشکال در اجرای این طرح مهم می تواند آرامش معیشتی مردم را بیش از گذشته بر هم بزند، مجلس با وجود پیگیری ها متعدد برای دریافت برنامه مکتوب دولت زمانی که از دریافت آن ناامید شد تصمیم گرفت که رقمی را برای خرید کالاهای اساسی تعیین کند و به این ترتیب در کمیسیون تلفیق 9 میلیارد دلار برای این مسئله تعیین شد.»

منبع: الف

کلیدواژه: منبع نزدیک به مذاکرات گزارش ایسنا اعضای کمیسیون کمیسیون مشترک بررسی بودجه رسانه ها قوه قضائیه باقی مانده تصمیم گیری فضای مجازی طرح صیانت چند موضوع تحریم ها ۴۵ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900620

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس