Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:10:22 GMT

مجارستان در مرز مشترک با اوکراین نیرو مستقر می کند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۳۰۸۸

مجارستان در مرز مشترک با اوکراین نیرو مستقر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع مجارستان امروز سه شنبه در صفحه رسمی فیسبوک خود اعلام کرد که تعداد نامشخصی از نیروها را در نزدیکی مرز خود با اوکراین، به منظور برقراری امنیت و اهداف بشردوستانه مستقر خواهد کرد.

ادعا می شود که چند کشور اروپای شرقی به منظور امدادرسانی به افرادی که بر اثر تشدید احتمالی بحران از اوکراین فرار خواهند کرد، نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: امنیت مجارستان مهمترین چیز است، ما در حال تقویت امنیت مرز اوکراین و مجارستان هستیم.

وزارت دفاع مجارستان تاکید کرد دفاع از مرزها و آمادگی برای ماموریت های بشردوستانه هر دو از اهمیت یکسانی برخوردار هستند. اما این وزارتخانه اشاره ای به شمار این نیروها نکرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، دو منطقه جداشده در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته و اجازه استقرار نیروها را در آنجا صادر کرده است که این امر به گمانه زنی ها مبنی بر وقوع یک جنگ بزرگ در اروپا می‌افزاید.

وزیر دفاع مجارستان تاکید کرد در صورتی که درگیری های شرق اوکراین به سراسر این کشور کشانده شود و به سمت مرزهای مجارستان گسترش یابد، استقرار این نیروهای نظامی الزامی است.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان هم صبح سه شنبه با کابینه امنیت ملی خود دیدار و به وزارت دفاع تاکید کرد که از ورود گروه های مسلح به مجارستان و تحرکات آن ها در مناطق مرزی جلوگیری کند.

وزیر دفاع در ادامه گفت که در روزهای آینده مجارها شاهد ارسال تجهیزات نظامی به سمت شرق مجارستان خواهند بود.

کد خبر 5431244 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجارستان روسیه اوکراین اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا ولادیمیر پوتین رژیم صهیونیستی دونتسک مسکو عراق دونباس لوهانسک فلسطین مذاکرات وین سوریه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است

یکی از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است.

به گزارش ایسنا، پس از ماه‌ها رایزنی، اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی برای تصویب کمک‌های «غیر کشنده» از «موسسه صلح اروپایی» خود که یک صندوق ویژه‌ برای تقویت ظرفیت دفاعی شرکای اتحادیه اروپاست، اقدام کرد.

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پیش‌نویس این طرح مربوط به اواسط آوریل سال جاری میلادی درخواست مبلغ ۱۱ میلیون دلار را برای ارائه به ارتش ارمنستان در دو سال و نیم آتی دارد. این مبلغ قرار بود با هدف برپایی یک بیمارستان صحرایی و دیگر تاسیسات لجستیکی برای یکی از واحدهای نظامی در نظر گرفته شود. اختصاص این مبلغ نیازمند تایید و حمایت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

یکی از منابع اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مجارستان هفته‌هاست که این تصمیم را وتو کرده و خواستار تخصیص کمک‌های مشابه به جمهوری آذربایجان شده است. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امید غلبه بر این بن بست، در حال بررسی خواسته‌های بوداپست هستند.

اوایل آوریل سال جاری میلادی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به قدرت‌های غربی بابت مسلح کردن ایروان هشدار داده بود.

علی‌اف مدت‌هاست که با ویکتور اوربان،‌ نخست وزیر مجارستان روابط گرمی دارد.

مجارستان برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از باکو در قضیه درگیری قره باغ دفاع کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین