Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از پرواز یک فروند پهپاد جاسوسی پیشرفته نیروی هوایی آمریکا بر فراز حریم هوایی اوکراین همزمان با تشدید تنش کی‌یف با روسیه خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری از پرواز پهپاد جاسوسی نیروی هوایی آمریکا بر فراز حریم هوایی اوکراین همزمان با تشدید تنش کی‌یف با روسیه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک فروند پهپاد «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه بر فراز حریم هوایی اوکراین پرواز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواز این پهپاد پیشرفته جاسوسی بر فراز حریم هوایی اوکراین برای ساعت‌ها همزمان با تنش این کشور با روسیه حائز اهمیت است.

بر اساس این گزارش، طی ماه گذشته ۲ فروند از این پهپاد جاسوسی در ماموریت‌های منظم از دریای مدیترانه به اوکراین پرواز کرده‌اند. پروازهای این پهپادها در ارتفاع بالا و مسافت طولانی با افزایش تحرک نظامی روسیه در امتداد مرز اوکراین با تنش روسیه با آمریکا و ناتوهمزمان شده است.

ناظران هوانوردی بر این باورند که ایالات متحده با نمایش این پهپادها در پی نمایش قدرت به روسیه است.

به گزارش رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده از اظهار نظر در مورد جزئیات این پروازها خودداری کرده، اما اعلام کرده که آمریکا به طور معمول از هواپیماها برای حمایت از اهداف اطلاعاتی استفاده می‌کند.

 یک سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت: «این ماموریت‌ها تعهد مستمر ما را به ایمنی و امنیت در منطقه نشان می‌دهد.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه  با به رسمیت شناختن جمهوری‌های جداشده به عنوان کشورهای مستقل، دستور داد نیروهای روسیه در این مناطق مستقر شوند تا از آنها برابر اقدام نظامی احتمالی نیروهای اوکراینی دفاع کنند. به رسمیت شناختن مناطق جدا شده از سوی روسیه در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین مسکو و ناتو صورت گرفت، ائتلاف نظامی که مسکو آن را به تضعیف امنیت ملی خود از طریق گسترش به سمت شرق در اروپا متهم می‌کند.

ایالات متحده و متحدانش پیشنهاد روسیه برای تعلیق گسترش ناتو و عقب‌نشینی از حضور نظامی خود در این قاره را رد کردند. در عوض، آنها مسکو را به برنامه ریزی برای جنگ علیه اوکراین متهم کردند.

حامیان خارجی کی‌یف هواپیماهای مملو از تسلیحات پیشرفته را به اوکراین ارسال کرده و مدعی شدند که برای دفاع از کشور برابر روسیه به آنها نیاز است. مسکو، اما اعلام کرده  این محموله‌ها برای تقویت توانایی‌های ارتش اوکراین در آماده‌سازی برای حمله به جدایی طلبان بوده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت پهپاد آمریکا لوهانسک گلوبال هاوک ارتش اوکراین نیروی هوایی ایالات متحده پهپاد جاسوسی ایالات متحده ولادیمیر پوتین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نیروی هوایی آمریکا پهپاد جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد