Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علی صابر گفت: بازدید از آثار تاریخی استان طی امسال رشد قابل توجهی داشته است و از ابتدای فروردین تا پایان بهمن جمعا ۲۴۲ هزار و ۶۶۸ نفر از آثار تاریخی دارای ورودی کرمانشاه بازدید داشته‌اند.

 از این تعداد ۲۴۲ هزار و ۲۶۹ نفر را گردشگران ایرانی تشکیل می‌دهند که نسبت به کل آمار سال گذشته که ۱۱۰ هزار و ۷۳۰ نفر بوده، رشدی دوبرابری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی کرمانشاه طی این مدت  افزایش قابل توجهی داشته است؛ سال ۱۳۹۹ جمعا ۸۰ گردشگر خارجی از آثار تاریخی استان بازدید داشته اند که این تعداد در یازده ماهه امسال ۳۹۹ نفر بوده است.

 این آمار بازدید مربوط به پنج محوطه تاریخی تاق بستان، مجموعه جهانی بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی است که از گردشگران ورودی می‌گیرند.

 بیشترین آمار بازدید‌ها مربوط به محوطه تاریخی تاق بستان بوده است؛ طی این مدت ۱۷۵ هزار و ۷۱۶ نفر گردشگر ایرانی و ۲۴۳ نفر گردشگر خارجی از این محوطه فرهنگی تاریخی بازدید داشته‌اند.

 پس از تاق بستان، بیشترین آمار بازدید کنندگان از آثار تاریخی استان به ترتیب مربوط به محوطه جهانی بیستون با ۶۰ هزار و ۹۴۸ نفر، معبد آناهیتا با ۳۸۷۹ نفر، تکیه معاون الملک با ۱۴۹۱ نفر و تکیه بیگلر بیگی با ۳۹۳ نفر است.

انتهای پیام/ ط.پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری آثار باستانی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر

دریافت 28 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6091003

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان