Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت امسال۶۰۰ هزار میلیارد تومان به تسهیلات بانکی اختصاص داده بود گفت: کمیسیون تلفیق این مبلغ را به ۱۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه نشست علنی امروز- (سه شنبه سوم اسفند) در بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور در جمع خبرنگاران گفت:با بیان اینکه تکالیف مقرر برای نظام بانکی در دو بخش تسهیلات عادی و قرض الحسنه است گفت: دولت در لایحه بودجه امسال مبلغ ۶۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان تعهدات تکالیف نظام بانکی برای تسهیلات در بخش قرض الحسنه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مصوب کرده است.

پور ابراهیمی گفت:مصوبات کمیسیون تلفیق به دلیل طرح موضوعات متنوع و همچنین سرفصل‌های مشکلات کشور منجر به افزایش سقف عددی این رقم شد و در تبصره‌های مختلف این عدد‌ها نسبت به لایحه رشد قابل توجه‌ای پیدا کرد و در مجموع به بیش از ۱۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. این موضوع شرایط خاصی برای نظام بانکی کشور تعریف کرد ومنجر به تدوین نامه‌ای از طرف رییس کل بانک مرکزی به مقام معظم رهبری شد

وی اضافه کرد:اواخر بهمن ماه رییس کل بانک مرکزی نامه‌ای را خدمت مقام معظم رهبری ارسال کرده و وضعیت لایحه بودجه در ارتباط با تسهیلات تکلیفی نظام بانکی و مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه را توضیح داد، در این گزارش اشاره شد که این تسهیلات تکلیفی شرایط خاصی را برای نظام بانکی تحمیل می‌کند و ناترازی را افزایش می‌دهد و همچنین منجر به افزایش پایه پولی و اثار تورمی در نظام اقتصادی کشور می‌شود، لازم است تجدید نظری در این زمینه در مجلس صورت گیرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه مذکور یادداشتی را داشتند که این یادداشت در قالب نامه رئیس دفتر مقام معظم رهبری برای آقای قالیباف ریاست محترم مجلس ارسال شد و در این نامه تاکید شد که هشدار‌های بانک مرکزی در ارتباط با موضوع افزایش سقف تکالیف نظام بانکی در حوزه ۱۴۰۱ مدنظر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا رئیس محترم مجلس این نامه را برای بررسی به کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق ارسال کرد کار کارشناسی روی موضوع انجام شود.

پورابراهیمی در ادامه عنوان کرد: بر همین اساس مقرر شد که دغدغه‌های مطرح شده در نامه رئیس کل بانک مرکزی که مرتبط با موضوع افزایش تکالیف مازاد در گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه است، مراعا بماند و جدول‌های مورد نظر تا قبل از رسیدن تبصره‌ها در قالب کارگروه مشترک بررسی شود. تا راهکار‌هایی که در بخش‌های تکلیفی می‌توانیم نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی پیشنهاد کرد که رابطه مشخصی بین وضعیت منابع و مصارف نظام بانکی براساس واقعیت‌ها وجود داشته باشد. این اعداد و ارقام باید یک نسبت منطقی داشته باشد که فشار مضاعفی را به نظام بانکی تحمیل نکند و موجب ناترازی نظام بانکی نشود که آثار تورمی در پی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی کمیسیون اقتصادی کمیسیون تلفیق بانکداری تسهیلات بانکی بودجه 1401 هزار میلیارد تومان کمیسیون اقتصادی مقام معظم رهبری کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بانک مرکزی نظام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کار‌های جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد