Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: تمام خانواده‌هایی که فرزند دانش‌آموز دارند با سیستم آموزشی «شاد» و فضای مجازی در ارتباط هستند و ارتباط خانواده‌ها و آموزش و پرورش از همان دوران کودکی آغاز می‌شود تا کودکان، تحت تعلیم و تربیت نظام آموزشی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه معلمان و محیط مدرسه می‌توانند آینده انسان‌ها را تعیین کنند، گفت: با نگاهی به کیفیت یادگیری آموزش در قبل از کرونا و بعد از کرونا، در می‌یابیم که اثربخشی تعلیم و تربیت غیرحضوری قابل مقایسه با آموزش‌های حضوری نیست و این مورد باید آسیب‌شناسی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نگرانی خانواده‌ها در خصوص حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی، منطقی است و لازم است برای جلوگیری از آسیب‌های پیش روی دانش‌آموزان، تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم انجام پذیرد؛ زیرا به واسطه مجازی شدن آموزش‌ها و حذف ارتباطات چهره به چهره در مدرسه، «ساحت تربیتی دانش‌آموزان» مانند سابق در مدارس اتفاق نمی‌افتد و ما نگران این موضوع هستیم.

وی با تأکید بر اینکه استفاده بیش از حد از فضای مجازی، حتی بعد از دوران پساکرونا، ممکن است سلامت جسمی دانش‌آموز را به خطر بیندازد، گفت: سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان و شیوه زندگی جدیدی که ایجاد شده است، حتی سیاست‌های آموزش تلفیقی، نیاز به بازنگری دارد و لازم است فضای مجازی مدیریت شود، در این مورد، فناوری اطلاعات می‌تواند کمک بزرگی در حوزه ارتباطات که زیرساخت همه فعالیت‌هاست، به آموزش و پرورش داشته باشد.

زارع پور با اشاره به اینکه حوزه فناوری اطلاعاتی که قبلاً زیست بوم دوم به شمار می رفت، اکنون اصل زندگی را به این فضا برده است و بدون فضای مجازی، کار و فعالیت روزمره متصور نیست، بیان کرد: در چنین شرایطی که زندگی‌ها به روش دیجیتال است و تغییر سبک زندگی را پیش ‌رو داریم، باید کار ویژه‌ای صورت پذیرد و در زمینه آشناسازی بچه‌ها با فضای مجازی و نحوه استفاده و آگاهی از مخاطرات آن و فرصت‌ها و چالش‌های این بستر، آموزش و پرورش می‌تواند نقش خاص و سازنده‌ای داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا در کنار مرورگر جست‌وجو، دکمه ای به نام جستجوی ایمن تعبیه شده است که در صورت نیاز دانش‌آموزان به جست‌وجو، با استفاده از این پلتفرم، فعالیت در  فضایی ایمن انجام می‌شود و در این فضا، دسترسی به اطلاعات نامناسب، ممکن نیست.

زارع‌پور، با اشاره به تلاش جوانان متخصص ایرانی در ساخت پلتفرم‌های مناسب برای دانش‌آموزان و اطلاع‌رسانی صحیح نحوه استفاده از این پلتفرم ها به اولیا، گفت: پرواضح است فضایی که به آموزش دانش‌آموزان گره می‌خورد باید کنترل و مدیریت شود و این امر باید از سوی آموزش و پرورش جدی گرفته شود؛ به این ترتیب که اولیا با گرفتن یک کد دستوری و یک رمز عبور و یا تهیه سیم کارتی که کد امنیت اینترنت بر روی آن تعریف شده باشد، می توانند فضای ایمن را برای فرزندانشان ایجاد کنند.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه در این راستا آموزش و پرورش می‌تواند به عنوان اولین دستگاه، همکاری خود را اعلام کند و الگویی برای دیگر دستگاه‌ها جهت استفاده از اینترنت ایمن باشد، گفت: در اردیبهشت ماه سال آتی، پلتفرمی به بازار معرفی خواهد شد که در آن هر شخص، با یک بار احراز هویت، به تمامی خدمات دسترسی پیدا خواهد کرد و برای ورود به سامانه‌های دیگر، نیاز به احراز هویت مجدد نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اينترنت فضاي مجازي وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش دانش آموزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است. - اخبار اجتماعی -

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1402 برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده  اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد