Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@02:56:53 GMT

پوتین به دنبال احیای امپراتوری روسیه است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۳۶۹۷

پوتین به دنبال احیای امپراتوری روسیه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نماینده آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد که به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک اولین گام در برنامه‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای احیای مجدد امپراتوری سابق روسیه است.

توماس گرینفیلد، نماینده این کشور در یک نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد بحران اوکراین، تاکید کرد که امضای توافقنامه برای به رسمیت شناختن رسمی استقلال جمهوری‌های شرق اوکراین نقض آشکار حاکمیت اوکراین توسط روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اقدام یک رویداد مستقل نخواهد بود.

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به تصمیم روسیه برای پایان دادن به توافق تاریخی با اوکراین که موافقت کرد مسکو به حضور خود در دونباس پایان دهد، گفت: ما به صراحت گفته‌ایم که معتقد نیستیم او به این موضوع بسنده کند.

توماس گرینفیلد اعلام کرد تصمیم روز دوشنبه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌ها به منزله «نقض آشکار قوانین بین المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» است.

توماس-گرینفیلد گفت: سخنان پوتین به معنای این است که وی به دنبال احیای مجدد امپراتوری روسیه است.

نماینده آمریکا مدعی شد که تمایل رئیس جمهور روسیه برای بازسازی امپراتوری روسیه، فرصت‌های پیشرفت بین المللی و دیپلماسی سازمان ملل را به خطر می‌اندازد، سازمانی که بر اساس «اصل استعمارزدایی، نه استعمار مجدد» بنا شده است.

کد خبر 5431290

منبع: مهر

کلیدواژه: دونتسک شورای امنیت ولادیمیر پوتین روسیه پوتین دونباس لوهانسک اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا ولادیمیر پوتین رژیم صهیونیستی دونتسک مسکو عراق لوهانسک دونباس فلسطین سوریه مذاکرات وین فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • توماس توخل گزینه اول منچستریونایتد در صورت برکناری اریک تن هاخ