Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@14:42:53 GMT

رای کمیسیون بررسی طرح صیانت باطل شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۳۷۳۱

رای کمیسیون بررسی طرح صیانت باطل شد

فرارو- یک عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت تاکید کرد: معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه ‎طرح حمایت از حقوق کاربران، رای‌گیری امروز کمیسیون ویژه و تصویب کلیات طرح صیانت را غیرقانونی دانسته است.

 جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «‏همان طور که در لایو گفتم کلیات جلسه امروز مورد بحث و مناقشه بود و طبق نامه معاونت قوانین مجلس، رای‌گیری امروز از لحاظ قانونی دارای ایراد و قابل پذیرش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

معصومه پاشایی بهرام، نماینده مردم مرند و جلفا، نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه ‎طرح حمایت از حقوق کاربران بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، رای‌گیری امروز کمیسیون ویژه و تصویب کلیات را غیر قانونی دانسته، پس به علت تخلف از مفاد صریح قانون، تصمیم‌گیری شتاب‌زده امروز عملا باطل می‌شود.»

 

کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه امروز خود با ۱۸ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساند.

تصویب کلیات این طرح با واکنش‌های منفی زیادی در سطح جامعه مواجه شده و حتی تعدادی از نمایندگان مجلس نیز به تصویب این طرح در فصل بررسی لایحه بودجه در مجلس انتقاد کردند.

تعدادی از نمایندگان نیز درخواست بازگشت این طرح از کمیسیون ویژه به صحن مجلس را طرح کرده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرح صیانت معاونت قوانین مجلس کمیسیون ویژه طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بعید است بررسی قانون مالیات بر مهریه به مجلس یازدهم برسد.

موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که قانون مالیات بر مهریه در چه مرحله‌ای قرار دارد و دارای چه ویژگی‌هایی است، گفت: در نوبت بررسی است، جزئیات را به زمان بررسی واگذار کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعید است قانون مالیات بر  مهریه  به این مجلس برسد اما در نوبت صحن قرار دارد.

وی با اشاره به جمعیتی که به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان هستند، گفت: به دنبال این هستیم ان شاءالله کمتر کسی به زندان برود و محور این طرح از زندان رفتن خیلی از افراد جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد