Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه سوم اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قاچاقچی تریاک در دام پلیس نی‌ریز گرفتار شد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۵۱۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی نی‌ریز به همراه کارکنان یگان تکاوری استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی کرمان-شیراز به یک دستگاه کامیون مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۵۱۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در کف اتاق عقب جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی فارس گفت: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

توقیف کامیون حامل ۴۰ میلیارد قطعات خودرو قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۲۳ قطعه لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان فراشبند خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: ماموران انتظامی بخش دهرم شهرستان فراشبند حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۲۳ قطعه لوازم یدکی خودرو‌های سنگین (گیربکس، موتور، رادیاتور) خارجی قاچاق کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری زورگیران به عنف طلاجات کمتر از دو ساعت در سروستان

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت: با هوشیاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، زورگیران به عنف طلاجات منزل یکی از شهروندان شهرستان سروستان در کمتر از ۲ ساعت دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ کاووس محمدی گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف ۱۳۵ گرم طلاجات در یکی از روستا‌های سروستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که سارقان پس از دق‌الباب به زور وارد منزل شده‌اند و با یک عدد سیم چین اقدام به بریدن طلاجات از دست شاکی کرده و با سواری تیبا به سمت شیراز متواری شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی "سروستان-شیراز" خودرو تیبا متعلق یه زورگیران را رویت و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

سرهنگ محمدی گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف کنند و در بازرسی از این سواری ۱۳۵ گرم طلای مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر سرنشین که از زورگیران به عنف بودند دستگیر و روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد حتی‌الامکان از نگهداری غیر ضروری مقادیر زیاد طلا و جواهرات در منزل اجتناب کنند و در صورت مشاهده افراد مشکوک و ناشناس آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

توقیف پژو و کشف ۶۰ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی بوانات از کشف ۶۰ کیلو حشیش در بازرسی از یک سواری پژو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، بامداد امروز (۳ اسفند‌ماه) ماموران انتظامی حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی بوانات-خرمبید به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

به گفته او؛ در بازرسی از این خودرو ۶۰ کیلو حشیش کشف شد و در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی بوانات می‌گوید: این شهرستان محل ناامنی برای قاچاقچیان است و برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۶۱ فقره سرقت در شهرستان کوار

فرمانده انتظامی کوار در تشریح عملکرد پلیس در بهمن‌ماه از کشف ۶۱ فقره سرقت و ۳۱۰ کیلو انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، پلیس شهرستان کوار با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پلیس در بهمن‌ماه امسال ۱۵ سارق دستگیر و ۶۱ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار گفت: کشف ۱۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و دستگیری ۸ نفر و توقیف ۱۳۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ هاشمی با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت: تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان عزیز می‌باشد.

سرقت در اصفهان و کشف در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف خودرو پراید دارای سابقه سرقت از اصفهان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: ماموران انتظامی پاسگاه پل فسا شیراز حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید که حرکات مشکوکی داشت دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: ماموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: ماموران با استعلام از سامانه پلیس آگاهی متوجه شدند که این خودرو سابقه سرقت از استان اصفهان دارد.

سرهنگ شجاعی گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

او به مالکان وسایط نقلیه توصیه کرد حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات تاخیری نظیر قفل فرمان، دزدگیر و ... استفاده کنند تا سارقان نتوانند به اهداف پلید خود دست یابند.

تیر خواهر شوهر برای بدنام کردن شاکی به سنگ خورد

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و احضار خانمی ۳۲ ساله که با ایجاد یک صفحه در اینستاگرام و انتشار مطالب کذب و توهین آمیز بر علیه شاکی قصد بدنام کردن وی را داشت خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: خانمی ۱۸ ساله با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا شهرستان کازرون مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز در اینستاگرام و ساختن یک صفحه جعلی قصد بدنام کردن من را دارد که رسیدگى به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا کازرون تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند متهم که خواهر شوهر شاکی بود را شناسایی و وی را احضار کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد به دلیل اینکه از ازدواج شاکی با بردارش ناراضی بوده اقدام به چنین کاری کرده است و برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد.

این مقام سایبری گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

قدردانی کشاورزان مالباخته از پلیس در پی دستگیری سارقان

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی و دستگیری ۲ نفر سارق کابل برق و تجهیزات کشاورزی در بخش "ششده و قره بلاغ" آن شهرستان خبر داد که مالباختگان طی مکاتبه ای، مراتب قدردانی خود را به مجموعه انتظامی استان ارسال کردند.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در پی سرقت کابل برق و تجهیزات کشاورزی در بخش ششده و قره بلاغ، ماموران آن بخش پیگیری موضوع را به لحاظ پیشگیری از اخلال در امر تولیدات کشاورزی به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او گفت: با بررسی تخصصی از صحنه‌های وقوع جرم و اقدامات فنی، افسران پلیس موفق شدند ۲ نفر سارق را در این خصوص شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا گفت: متهمان در تحقیقات اولیه پلیس به ۶ فقره سرقت از کابل برق و ادوات کشاورزی اعتراف و اموال مسروقه نیز در مخفیگاه آنان کشف شد.

سرهنگ قسام گفت: ارزش اموال مسروقه برابر نظر کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی گفت: کشاورزان مالباخته در اقدامی خودجوش، مراتب تقدیر و تشکر خود را طی مکاتبه‌ای به فرمانده انتظامی استان و مسئولین شهرستان ارسال کردند.

کشف ۳ خودرو و یک موتورسیکلت مسروقه در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۲ سارق و کشف ۳ دستگاه خودرو و یک موتورسیکلت سرقتی در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی دریافت پرونده‌ای مبنی بر سرقت یک خودرو وانت نیسان در سطح شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات فنی و پلیسی و تلاش‌های شبانه روزی در این خصوص یک متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی را به همراه برادرش در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: متهمان در بازجویی اولیه به جرم ارتکابی اقرار کردند.

او گفت: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان ۲ خودرو پراید مسروقه، یک خودرو وانت نیسان مسروقه، یک تیغه سلاح سرد و یک موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

سرهنگ حبیبی گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست؛ نکات ایمنی را هنگام پارک کردن خودرو رعایت و از تجهیزات ضد سرقت از قبیل سوئیج مخفی، قفل پدال و قفل فرمان استفاده کرده و خودرو خود را در نقاط خلوت و تاریک پارک نکنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در بهمن ماه امسال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمّدی گفت: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلّات جرم خیز، یگان‌های انتظامی شهرستان کوه‌چنار با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او گفت: در اجرای این طرح‌ها، ۱۲۶ کیلو و ۹۷۳ گرم انواع مواد مخدر کشف، ۱۰ نفر خرده فروش به همراه ۱۸ نفر معتاد نیز دستگیر شدند.

سرهنگ محمدی گفت: دستگیری ۵۳ نفر متهم تحت تعقیب، ۶ نفر سارق با کشف ۲۵ فقره سرقت، توقیف ۸۶ دستگاه وسیله نقلیه متخلف، کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق و انواع کالای قاچاق به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار گفت: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی صورت ویژه در دستور کار فرمانده انتظامی استان برای سیر مراحل قانونی ارتقاء امنیت اجتماعی یک دستگاه کامیون ماموران انتظامی انتظامی شهرستان شهرستان خبر زورگیران به عنف روانه زندان شد سوداگران مرگ اقدامات فنی پلیس آگاهی استان فارس اجرای طرح فقره سرقت رئیس پلیس موفق شدند مواد مخدر فارس گفت پلیس فتا کوه چنار او گفت کشف شد نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان

ایسنا/تهران فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهارستان از شناسایی و دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید عسکری نیا در این خصوص اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی شهرستان بهارستان در راستای برنامه‌های مقابله‌ای خود با خرده‌فروشان مواد مخدر با انجام اقدامات هوشمندانه موفق به شناسایی ۹ نفر از خرده فروشان مواد افیونی در این شهرستان شدند.

وی در ادامه افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل سکونت این افراد اعزام و طی عملیاتی ضربتی، آنها را دستگیر کرده و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل دادند.

سرهنگ عسکری نیا در پایان خاطر نشان کرد: عزم پلیس برای مقابله با سوداگران مرگ و دستگیری توزیع کنندگان مواد افیونی جدی است. از شهروندان انتظار داریم که اخبار و اطلاعات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • جاساز تریاک در پیکان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس