Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - سردار احمد طاهری  گفت:در پی اعلام چندین فقره سرقت مسلحانه و زورگیری از شهروندان در شهرستان‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و سرقت خودرو‌های آنان، موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او می گوید: با بررسی شیوه و شگرد اقدامات مجرمانه و اظهارات مالباختگان سرقت ها، مشخص شد افراد زورگیر با استفاده از خودرو‌های سواری عمدتا پژو ۴۰۵ و پلاک انتظامی مخدوش در محور‌های مواصلاتی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان از جمله شهرستان های" خاش، ایرانشهر، بمپور، نیکشهر و چابهار" سوژه‌های مورد نظر خود را عمدتا از خودرو‌های لوکس و مدل بالا شناسایی و مخفیانه پس از توقف سرنشینان آن برای استراحت، با زور و تهدید سلاح گرم خودرو و اموال با ارزش آنان را سرقت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  تلاش برای دستگیری عاملان این اقدام خشن و مجرمانه توسط کاراگاهان اداره جنائی و عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با همکاری و پشتیبانی انتظامی شهرستان‌های جنوبی استان ادامه پیدا می‌کند تا اینکه سرنخ‌هایی از حضور این افراد برای ارتکاب مجدد جرایم در شهرستان‌های ایرانشهر و خاش به دست می‌آید.

سردار طاهری  گفت: در نهایت با تلاش شبانه روزی کاراگاهان پلیس آگاهی نهایتا محل و مخفیگاه سارقان زورگیر شناسایی و در اقدامی ضربتی و هماهنگ ۶ عضو این باند دستگیر و تحت بازجوئی فنی پلیس قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی می گوید: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح کلاش به همراه ۵ تیغه خشاب، ۷۶ عدد فشنگ جنگی، یک قبضه اسلحه برنوی دوربین دار به همراه ۴۴ عدد فشنگ جنگی مربوطه، یک تیغه خشاب اسلحه کلت کمری حاوی ۵ عدد فشنگ، یک عدد سینه خشاب به همراه ۵ پنج دستگاه گوشی تلفن همراه و یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان سیستان و بلوچستان گفت: توقیف سه دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ از اعضای دستگیر شده این باند که در ارتکاب سرقت‌ها از آن استفاده می‌شد.

او گفت: زورگیران مسلح تا این لحظه به ۱۳ فقره زورگیری مسلحانه خودرو اعتراف کردند که ضمن بازسازی محل‌های سرقت، شکات و مالباختگان نیز مورد شناسایی قرار گرفتند.

انتهای پیام/.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و انتظامی سرقت مسلحانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، سردار سیدموسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی مازندران در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی سوادکوه ضمن تبریک حمله سپاه پاسداران به اسرائیل با برشمردن وظایف نیروی انتظامی، اظهار داشت: وظیفه اصلی نیروی انتظامی حفظ نظام و تامین امنیت است که در راستای آن همه دستگاه‌ها و اقشار مشارکت و نقش دارند، دشمن بهترین روش برای از پا درآوردن ایران را بحث فرهنگی و موضوع حساس عفاف و حجاب در نظر گرفته است.
وی تصریح کرد: ما در میان کشورهای همسایه سرآمد هستیم و قدرت نظامی ما را ندارند در چند سال اخیر مشکلات عدیده‌ای داشتیم و در سال 1401 مشکلات و اغتشاشات اتفاق افتاده بود و در سوادکوه مشکل چندانی در آن حوزه نداشتیم.

وی بیان کرد: با توجه به اجرای طرح نور مشکلی در سوادکوه نداریم و آنچه که در این منطقه در حوزه عفاف و حجاب اتفاق می‌افتد از سوی مسافرین است.

حسینی اجرای طرح نور را از اقدامات مهم در شرایط حساس برشمرد و با توضیح علت اجرای آن اظهار کرد: حفظ شان نیروی انتظامی، مطالبات مردمی، جلوگیری از خدشه‌دار شدن نظام جمهوری اسلامی ایران و توجه به موازین شرعی و قانونی در دستور کار قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در این شرایط سردار رادان جرات اجرای این طرح را داشت، افزود: البته با برنامه‌ریزی دقیق و آموزش‌های قبلی این طرح در 25 فروردین اجرا شد و باید اذعان کرد همکاری و همراهی سپاه، بسیج ، دستگاه‌های دولت و استانداری، ائمه جمعه را داریم. 

حسینی ضمن گلایه از سایر دستگاه‌های متولی در بحث اجرایی کردن طرح نور، تصریح کرد: 32 دستگاه باید پای کار بیایند اما برخی با شک و شبهه آمدند و برخی اصلا نیامدند و از این وضعیت گلایه داریم البته این طرح را با اقتدار اجرا کردیم.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران ، عنوان کرد: در استان علوی مازندران نزدیک به 85 درصد در اجرای طرح نور توفیق داشتیم و در جای جای مازندران این طرح را اجرا می‌کنیم که نزدیک به 50 درصد این موفقیت مربوط به تبلیغات قبل اجرای طرح بوده است.

حسینی با توضیح اولویت‌های فراجا در سال جدید، گفت: هوشمندسازی برای ارائه خدمات به مردم به صورت غیر حضوری، نصب دوربین‌های هوشمند شهری و راه‌ها مد نظر قرار کرفت.

وی افزود: در حوزه سوادکوه به دلیل اینکه شریان اصلی مازندران است نصب دوربین بسیار اهمیت دارد اما زیر ساخت‌ها در این شهرستان درست نیست، برخورد با اراذل و اوباش در سطح استان که یکی از مطالبات به حق مردم است  انجام می‌شود و نیروی انتظامی با کسی که از خط قرمز عبور کند حتما برخورد خواهد کرد.

وی با برشمردن سایر اولویت‌های فراجا در سال جدید، ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها بحث سرقت است و برنامه‌های خوبی اجرا کردیم و تا پایان سال گذشته اعضای 20 باند غیربومی با اشراف اطلاعاتی دستگیر شدند که دست سارقان غیربومی از مازندران کوتاه شده و 22 درصد کاهش سرقت در مازندران داشتیم.

حسینی گفت: در مبارزه با مواد مخدر نیز از دیگر اولویت‌ها در انتظامی است و اقدامات خوبی انجام شده و مورد دیگر بحث راه و راهور که تلاش داریم تصادفات جاده‌‌‌‌ای را کنترل کنیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس» منهدم شد