Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیکر محمدعلی فرخیان دارنده مدال‌های نقره جهان و نقره بازی‌های آسیایی در رشته کشتی آزاد و همدوره جهان پهلوان تختی که در تاریخ 7 اسفندماه در انگلیس درگذشته بود، امروز در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، محمدعلی فرخیان، قهرمان و پیشکسوت شیرازی کشتی ایران و دارنده مدال‌های نقره جهان و نقره بازی‌های آسیایی در رشته کشتی آزاد، در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرخیان در مسابقات جهانی ۱۹۶۵ منچستر در وزن ۵۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره جهان و در بازی های آسیایی ۱۹۶۶ تایلند به مدال نقره وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد رسید.   فرخیان سابقه حضور در دو المپیک  1952 هلسینکی فنلاند و 1956 ملبورن استرالیا را داشت که موفق به کسب مدال نشد.   زنده یاد فرخیان پنجشنبه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۰در بیمارستانی در شهر لندن در سن ۸۶ سالگی  در حالی که دیالیز می شد، در گذشت  و پیکر این قهرمان از کشور انگستان به شیراز منتقل و امروز (سه شنبه 3 اسفندماه) پس از تشییع توسط جمعی از پیشکسوتان و مردم علاقمند به کشتی، در ورزشگاه حافظیه شیراز، در آرامستان دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.   جامعه ی کشتی کشور و کمیته پیشکسوتان کشتی درگذشت این قهرمان و پیشکسوت کشتی ایران و جهان را خدمت خانواده آن مرحوم و جامعه ی ورزش تسلیت می گوید و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته طلب غفران دارد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، بیست و هفتمین دوره رقابت‌های شنای قهرمانی کشور با نظارت مستقیم IPC روزهای سیزدهم وچهاردهم اردیبهشت ماه و در تهران  برگزار  شد.

شاهو محمدی نابغه ورزشی سندروم داون مهابادی در این دوره از رقابت ها از شهرستان مهاباد به همراه تیم استان حضور داشت که موفق به کسب سه مدال نقره شد.

نتایج بدست آمده توسط شرکت کنندگان در جدول رنکنیگ IPC ثبت می شود.

 

دیگر خبرها

  • مجازات ورزشی بارسا اگر نایب قهرمان نشود
  • ۱۰ مدال برای مازندران در مسابقات شنای کم بینایان و نابینایان کشور
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • استقبال مردم قوچان از نایب قهرمان کشتی آزاد نونهالان کشور
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور
  • ورزشکار کردستانی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور را تصاحب کرد
  • شیراز قهرمان رقابت های کشتی آلیش بانوان
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی