Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰۰ کشتی گیر منتخب کشور به همراه کشتی گیران خارجی در این دوره از جام تختی شرکت دارند و در این میان «محمدسروش رنجبر» تنها امید کشتی استان همدان است.

همدان همواره در کشتی فرنگی آنطور که باید نتوانسته در سطح بهترین‌های کشور و تیم ملی قرار بگیرد.

در سال‌های گذشته همواره شاهد کمرنگ بودن برنامه‌های هدفمند برای توسعه کشتی فرنگی در سطح استان همدان بودیم هر چند تمایل کشتی گیران این استان نیز بیشتر به سمت رشته آزاد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از حضور حمیدرضا یاری در راس هیات کشتی استان همدان، برنامه ریزی‌ برای توسعه رشته فرنگی استان شرایط بهتری پیدا کرد و همانند کشتی آزاد به این رشته نیز توجه شد و حالا ثمره توجه به فرنگی کاران، کسب یک نشان طلا در سنگین وزن قهرمانی کشور است.

پیش از افتخارآفرینی رنجبر، «مهران محسنی» نیز توانسته بود در رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی جوانان کشور عنوان قهرمانی وزن ۵۰ کیلوگرم را کسب کند، با این حال رسیدن به طلای سنگین وزن در کشتی فرنگی همدان امکان پذیر نبود تا اینکه رنجبر توانست این افتخار مهم را به نام خود ثبت کند.

رنجبر، افتخار ماندگار کشتی فرنگی همدان
محمدسروش رنجبر آذرماه امسال بود که در رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی در زاهدان خوش درخشید و توانست تنها سهمیه همدان در جام بین المللی تختی را کسب کند.

در رقابت‌هایی که همدان اگرچه در بخش تیمی نتوانست رتبه مناسبی کسب کند اما رسیدن به نشان طلای سنگین وزن هم کارنامه خوبی برای کشتی این استان به شمار رفت.

رنجبر با کسب عنوان قهرمانی کشور در وزن ۱۳۰ کیلوگرم رشته فرنگی برای ورزش کشتی استان همدان تاریخ‌ساز شد چراکه همدان تاکنون در سنگین وزن کشتی فرنگی موفق به کسب نشان طلای ملی نشده بود و اکنون این افتخار نصیب رنجبر شده است.

همدان تاکنون در سنگین وزن کشتی فرنگی موفق به کسب نشان طلای کشوری نشده بود و اکنون این افتخار نصیب رنجبر شد.

رنجبر در رقابت‌های قهرمانی کشور توانست تمامی حریفان خود را شکست دهد، او در فینال نیز بسیار آماده نشان داد و در فینا «مهدی زودآشنا» از تهران را ضربه فنی کرد و قهرمان وزن ۱۳۰ کیلوگرم شد.

سایر اعضای تیم کشتی فرنگی همدان با وجود تلاش فراوان نتوانستند در جمع ۱۰ کشتی گیر برتر اوزان خود قرار بگیرند.

نبرد با حریفان قدرتمند
چهل و دومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی در کشتی فرنگی به مدت ۳ روز در شهر اهواز برگزار می‌شود.

این مسابقات به دلیل اینکه مرحله آخر چرخه‌ انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی (به صورت کلی) محسوب می‌شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نفرات اعزامی به رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا در مغولستان، بازی‌های آسیایی در چین و رقابت‌های جهانی صربستان از بین نفرات برتر این مسابقات و مدال آوران رقابت‌های جهانی نروژ و رقابت‌های زیر ۲۳ سال مجارستان انتخاب خواهند شد.

علاوه بر این نفرات، رنجبر حریفان قدرتمند دیگری را در وزن ۱۳۰ کیلوگرم پیش رو دارد که نبرد را در سنگین وزن سخت کرده است.

امیر قاسمی منجزی (خوزستان) ، امیرمحمد بیات (تهران) ، آرمان علیزاده (خوزستان) ، پارسا نظری (خوزستان) ، علیرضا حسنوند (لرستان) ، مهدی حسین پور (مازندران) ، مهدی زود آشنا (تهران) ، فردین هدایتی (مازندران) ، سجاد موسوی (خراسان رضوی) ، شاهرخ میکائیلی (قم) ، ابوالفضل میرزاده (مازندران) و یوسف مجنون (گیلان) حریفان سروش در رقابت های سنگین وزن هستند.

جام تختی، سکوی پرتاب افتخار کشتی همدان
رییس هیات کشتی استان همدان با تمجید از عملکرد رنجبر طی یکسال اخیر، گفت: وی افتخار کشتی فرنگی همدان است و معتقدم با تلاش بیشتر می‌تواند در جام تختی به هدف اصلی خود که همانا قهرمانی است نیز دست یابد.

«حمیدرضا یاری» افزود: جام تختی سکوی پرتاب رنجبر برای تصاحب دوبنده تیم ملی است و باید از این فرصت طلایی استفاده کند.

رییس هیات کشتی همدان: جام تختی سکوی پرتاب رنجبر برای تصاحب دوبنده تیم ملی است و باید از این فرصت طلایی استفاده کند.

به گفته وی، رنجبر همه روزه زیر نظر مربیان خود تمرین دارد و با آمادگی کامل رهسپار مسابقات جام تختی می‌شود.

وی اظهار داشت: بهترین‌های کشتی فرنگی کشور در این مسابقات شرکت دارند و رنجبر برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باید همه حریفان را شکست بدهد.

یاری افزود: این کشتی گیر سنگین وزن همدانی آذرماه توانست در مسابقات قهرمانی کشور به مدال طلا دست یابد و این توانایی را دارد که بازهم به این مهم دست پیدا کند.

برچسب‌ها کشتی فرنگی همدان جام تختی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی همدان جام تختی کشتی فرنگی همدان جام تختی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان کشتی استان همدان کشتی فرنگی همدان قهرمانی کشور سنگین وزن جام تختی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی فرنگی بین المللی جام تختی؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، اسامی نفرات برتر ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی به شرح زیر است:   ۵۵ کیلوگرم: ۱- محمد حسینوند پناهی ۲- حسین بیژنی ۳- رامین احمدی و کیانوش شمشیری ۵- مهدی احدی زناب و پیام احمدی ۷- سعید اسماعیلی ۸- نورایر هاخویان (ارمنستان) ۹- محمدپویا اسدی (کرمان) ۱۰- مهدی کمالی ۶۳ کیلوگرم: ۱- محمدمهدی کشتکار ۲- کاران اصلانیان (ارمنستان) ۳- داویت جوتیان (ارمنستان) و عارف محمدی ۵- رضا بهمنی و علیرضا اسفندیاری ۷- علیرضا اسدی ۸- محمد کمالی ۹- احمدرضا ناصرپور ۱۰- علی حاجیوند ۷۲ کیلوگرم: ۱- دانیال سهرابی ۲- علی دارابی ۳- شانت خاچاطریان (ارمنستان) و رضا ساکی ۵- علی اصغر سام دلیری و امیررضا عیسوند ۷- محمدامیر شوکتی ۸- مرتضی پورعیسی ۹- سعید ارجمند ۱۰- محمدرضا رضاپور ۸۲ کیلوگرم: ۱- اشکان سعادتی فر ۲- شاهین بداغی ۳- ساموئل گریگوریان (ارمنستان) و عباس مهدی زاده ۵- جمال اسماعیلی و علی محمودآبادی ۷- محمدحسین آزرم دخت ۸- احمد صلح دوست ۹- شکور فاتحی ۱۰- محمدامین حسینی ۹۷ کیلوگرم: ۱- شایان حبیب زارع ۲- هایک خلویان (ارمنستان) ۳- حسین بالی و امیررضا اکبری ۵- علی عابدی درزی و محمدصادق عبدالهی ۷- محمد نصرتی ۸- ابوالفضل حاجی وندی ۹- امیرمحمد نجفی ۱۰- حمیدرضا کشتکار

دیگر خبرها

  • درخشش کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • قهرمانی ایران در کشتی فرنگی بین المللی جام تختی
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • ایران قهرمان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی شد
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • کشتی فرنگی بین المللی جام تختی؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند