Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - محققان گفتند: "تحقیقات چند مقیاسی ما نشان می‌دهند که خطر BA.۲ برای سلامت جهانی به طور بالقوه بالاتر از BA.۱ است."

محققان در این مطالعه، همستر‌ها را با BA.۱ و BA.۲ آلوده کردند. همستر‌های آلوده به BA.۲ بیماریشان با آسیب بیشتر به ریه و کاهش وزن بیشتر همراه بود. در حالی که در آزمایش بر روی موش‌ها که با هر دو سویه BA.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ و BA.۲ آلوده شدند، نتایج مشابه بود.

در این مطالعه آمده است: "آزمایش‌های عفونت با استفاده از همستر نشان می‌دهند که BA.۲ بیماری‌زاتر از BA.۱ است."

بر اساس این مطالعه، به نظر می‌رسد BA.۱ و BA.۲ هر دو از مصونیت ایجاد شده توسط واکسن‌های کووید ۱۹ دوری می‌کنند؛ اما تزریق دوز سوم واکسن (تقویت کننده)، احتمال بیماری را ۷۴ درصد کمتر می‌کند.

علاوه بر این، آنتی‌بادی‌های مونوکلونال درمانی که برای درمان افراد آلوده به کووید استفاده می‌شوند، تاثیر زیادی بر BA.۲ نداشتند.

محققان دریافتند که BA.۲ در برابر دارو‌های casirivimab و imdevimab تقریباً به طور کامل مقاوم بود و در مقایسه با ویروس اصلی B.۱.۱، در برابر داروی sotrovimab ۳۵ بار مقاوم‌تر بود.

به گفته محققان به طور خلاصه، داده‌ها این احتمال را نشان می‌دهند که BA.۲ نگران‌کننده‌ترین سویه کرونا برای سلامت جهانی است.

در حال حاضر، هر دو سویه BA.۲ و BA.۱ با هم به عنوان Omicron شناخته می‌شوند و تقریباً غیرقابل تشخیص هستند. محققان معتقدند که BA.۲ باید به‌ عنوان یک نوع نگران‌کننده منحصربه‌فرد شناخته شود و باید به شدت تحت کنترل درآید.

اگر سازمان بهداشت جهانی BA.۲ را به عنوان «سویه منحصر به فرد نگران کننده» به رسمیت بشناسد؛ از حروف یونانی برای نامگذاری آن استفاده می‌کند (مانند آلفا، بتا، دلتا و امیکرون که برای نامگذاری سویه‌های قبلی استفاده کرد.)

منبع: وب مِد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اومیکرون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بسته بودن ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی قدیمی اسپکه - بمپور در جنوب این استان براثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد.

مجید محبی افزود: از مجموع ۴۲۰ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۳۷۸ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

محبی افزود: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان بازگشایی شد
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت