Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس که بخشی از آژانس اطلاعاتی این کشور است روز گذشته از سازمان‌های دولتی و غیر دولتی این کشور خواست در پی افزایش تنش‌های سیاسی در روسیه و اوکراین به تقویت زیرساخت‌های سایبری خود بپردازند.

به گفته خبرگزاری رویترز، در بیانیه‌ای که در این باره توسط مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس منتشر شده، آمده است: ما از جزئیات تحولات و تهدیدات فعلی در مسئله روسیه و اوکراین اطلاعات دقیقی در اختیار نداریم، اما تجربیات پیشین به ما می‌گویند باید در چنین شرایطی به تقویت زیرساخت‌های سایبری خود بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته وب سایت‌های بانکی و دولتی اوکراین برای مدت کوتاهی از دسترس خارج شد؛ آمریکا و انگلیس این اقدام را حملات سایبری هکر‌های روسی نامیدند و نسبت به تکرار آن هشدار دادند.

روسیه این اتهام را به شدت تکذیب کرد و گفت: هکر‌های روسی در حملات اخیر سایبری هیچ نقشی نداشتند.

معاون وزیر دفاع لیتوانی نیز روز گذشته اعلام کرد: شش کشور از اتحادیه اروپا تیمی از کارشناسان امنیت سایبری را برای کمک به مقابله با تهدیدات سایبری روسیه به اوکراین اعزام می‌کنند.

مارگیریس ابوکوویسیوس، معاون وزیر دفاع لیتوانی در این باره گفت: تیمی از کارشناسان سایبری از لیتوانی، هلند، لهستان، استونی، رومانی و کرواسی برای کمک به تقویت زیرساخت‌های سایبری به اوکراین اعزام شده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حملات سایبری حمله به اوکراین هکرهای روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند