Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@16:36:57 GMT

شایع‌ترین نشانه‌های آسم در کودکان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۴۷۲۴

شایع‌ترین نشانه‌های آسم در کودکان

یک متخصص بیماری‌های اطفال در میشیگان می‌گوید: اگر مطمئن نیستید که فرزندتان به بیماری آسم مبتلاست یا خیر، باید به دنبال نشانه‌های مشخصی باشید.

به گزارش مشرق، "آسم" شایع ترین بیماری مزمن تنفسی در کودکان است و در حال حاضر بیش از شش میلیون کودک آمریکایی دچار آن هستند.

به گفته دکتر "هاروی لئو" متخصص اطفال در ایالت میشیگان، به رغم شایع بودن این بیماری، تشخیص آن در کودکان می تواند دشوار باشد زیرا هیچ مجموعه ای از علائم یکسان در همه مبتلایان خردسال وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات مورد نیاز متخصص اطفال برای تشخیص صحیح بیماری

به گفته این متخصص، سوالات کلیدی که پزشک اطفال باید در مورد نشانه‌های بیماری بداند و والدین موظف هستند اطلاعات دقیق در این باره به پزشک بدهند، عبارتند از:

- فرزند شما چند بار در طول هفته سرفه یا خس خس سینه دارد؟

- آیا این علائم بر فعالیت روزانه کودک تاثیر می گذارد؟

- آیا سرفه یا خس خس سینه کودک، او را از خواب بیدار می کند؟

- از چه داروهایی از جمله مکمل های غذایی یا درمان های هومیوپاتی مصرف کرده اید و آیا آنها موثر بوده اند؟

- آیا هیچ یک از اعضای خانواده سابقه آسم، آلرژی های محیطی یا سایر بیماری های تنفسی را دارد؟

روش‌های مرسوم برای تست آسم در کودکان

برای برخی کودکان از جمله کودکان بالای هفت سال پزشک ممکن است آزمایش آسم را تجویز کند. یکی از رایج ترین آنها تست عملکرد ریه (اسپیرومتری) است. در این نوع آزمایش، کودک در دستگاهی تنفس می کند که نشان می دهد آیا کودک به انسداد مجرای تنفسی مبتلاست یا خیر. در آزمایش دیگر میزان اکسید نیتریکی که کودک بازدم می کند، بررسی می شود تا سطح التهاب راه هوایی ارزیابی شود.

همچنین تست‌های پیچیده‌تر عملکرد ریه در دسترس هستند و برای تشخیص و پیگیری مدیریت آسم مورد استفاده قرار می گیرند.

این متخصص اطفال افزود: والدین باید بدانند که بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز وجود دارند که علائم آنها می‌تواند شبیه آسم در کودکان باشد یا آن را تشدید کند که شامل آلرژی های فصلی، ریفلاکس اسید، عفونت های ویروسی یا باکتریایی، وضعیت آناتومی کودک و مشکلات قلبی است.

این پزشک تاکید کرد: ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به تشخیص آسم کمک کند و روشهای درمانی و دارویی وجود دارد که می تواند به بهبود کودک مبتلا به آسم کمک کند. با کمک پرسش‌هایی که در این مقاله عنوان شد و با توجه به پاسخ‌های شما والدین، اگر احتمال می‌دهید کودک‌تان به بیماری آسم مبتلاست حتما با پزشک اطفال مشورت کنید.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت بیماری آسم بیماری تنفسی بیماری آسم کودکان علائم بیماری سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟