Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونیا شرکا با اشاره به اینکه در چهلمین جشنواره فیلم فجر جوایز بخش بازیگری به خوبی توزیع شده است، تأکید کرد که امین حیایی برای بازی در «برف آخر» مستحق سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد بود.

آنتونیا شرکا منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در چهلمین جشنواره فیلم فجر جای خالی فیلم‌هایی که از طریق هیئت انتخاب به جشنواره راه پیدا نکرده بودند کاملاً احساس می‌شد و به همین دلیل غیرمنصفانه است که جشنواره امسال را ویترین یک سال سینمای ایران در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از جشنواره فیلم‌هایی دیدیم که حضورشان کاملاً مایه شگفتی بود و این پرسش را مطرح می‌کردند که این آثار ضعیف بر اساس چه معیارها و ضوابطی در این جشنواره حضور دارند؟

شرکا خاطرنشان کرد: در جشنواره چهلم فیلم فوق‌العاده‌ای که بتوان آن را پدیده امسال دانست وجود نداشت و به جز دو فیلم «ملاقات خصوصی» و «علف‌زار» که آثار نسبتاً خوبی بودند باقی فیلم‌ها در حد متوسط و ضعیف بودند. پس از این دو فیلم، «نگهبان شب» و «برف آخر» آثاری بودند که کمی بالاتر از سطح متوسط بودند. امسال تعداد فیلم‌های ضعیف بسیار زیاد بود و ما شاهد فیلم‌هایی مثل «درب» که اثری شریف و محترم است یا فیلم‌هایی چون «بدون قرار قبلی» و «ضد» بودیم که حضورشان در سینمای ایران خوب و لازم است اما نمی‌توانند چندان اثرگذار باشند و به زودی فراموش می‌شوند.

وی افزود: هر سال فیلمی مطرح می‌شود که برای همه مشخص است این فیلم جوایز اصلی را به دست می‌آورد. به نظر می‌رسید فیلم «موقعیت مهدی» امسال اثر گلچین شده جشنواره است که در راستای سیاست‌های کلان باید بیشتر به آن بها داده شود و به شخصه انتظار داشتم که به همین دلیل جوایز بیشتری به این فیلم اهدا شود اما جوایز به خوبی توزیع شد و اینگونه نبود که «موقعیت مهدی» همه جوایز را مال خود کند.

این منتقد در ادامه گفت: فیلم «موقعیت مهدی» اثر محبوب من نبود و به نظرم در سینمای دفاع مقدس هم اثر شاخصی به حساب نمی‌آید و فکر می‌کنم مستحق بسیاری از جوایز نبود چرا که فیلم‌های بهتری هم در جشنواره بودند.

شرکا تصریح کرد: دو فیلم «لایه‌های دروغ» و «ماهان» ضعیف‌ترین فیلم‌های جشنواره بودند که حضورشان در این رویداد غیر قابل توجیه بود. از فیلم «بی‌رویا» انتظار بیشتری داشتم اما فیلم متوسطی بود و در اجرا اثر قابل توجهی نشده بود. فیلم سینمایی «شهرک» هم به عنوان فیلم اول از کارگردانی که در حوزه‌های دیگر نامی آشنا است شبیه مشقی بود که نمره قبولی می‌گرفت. یوسف حاتمی‌کیا که فرزند یکی از مطرح‌ترین کارگردان‌های سینمای ایران است در «شب طلایی» اثرش هویت مستقلی داشت و با وجود اینکه فیلم‌‌های قابل توجهی از فیلمسازان این دوره جشنواره ندیدیم می‌توان گفت که فیلمسازان جوان توانستند تا حدی ما را برای آثار بعدی‌شان کنجکاو کنند.

وی درباره بازیگران برنده سیمرغ گفت: در حوزه بازیگری هر کس آرای خود را دارد ولی من از انتخاب‌هایی که صورت گرفته بود خوشحال شدم. به نظرم امین حیایی مستحق جایزه سیمرغ بود، فرشته حسینی در «دسته دختران» خوب بازی کرده بود و به نظرم بازیگر آینده‌داری است. طناز طباطبایی در «بی‌رویا» همان نقشی را بازی کرد که پیش‌تر هم از او دیده‌ بودیم و به نظرم بازی‌اش در این فیلم در کارنامه او اتفاق خاصی به حساب نمی‌آید. انتظار داشتم بازی پگاه آهنگرانی در «بدون قرار قبلی» بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. برای اولین بار بود که او را در نقشی درونگرا با بازی کنترل‌شده می‌دیدیم و حداقل استحقاق کاندیدا شدن را داشت. پژمان جمشیدی که بیشتر او را در نقش‌های کمدی دیده‌ایم می‌توانست برای بازی «علف‌زار» بیشتر مورد تحسین قرار بگیرد و بهتر بود حداقل یک دیپلم افتخار هم برای او در نظر گرفته شود.

انتهای پیام //

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر جشنواره فیلم فجر سینمای ایران ایران سینمای دفاع مقدس فیلم سینمایی بازی دیپلم جشنواره فیلم جشنواره فیلم فجر سینمای ایران فرهنگ و هنر برنا پگاه آهنگرانی فیلم هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • عکس| تصویری دیده نشده از پیمان معادی، امین حیایی و بهرام رادان
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه