Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - جواد مهدی پور رییس اداره پارک ملی قطرویه گفت: در پی گشت و کنترل دو روزه در منطقه حفاظت شده بهرام گور در حوزه باغ چوبی در تاریخ‌های دوم و سوم دی ماه امسال دو گروه گشت زنی با بیتوته در منطقه، پس از شنیدن صدای شلیک چند تیر در ارتفاعات شیل آباد، سریعا به محل شلیک رفته و موفق به دستگیری فردی سابقه دار اهل و ساکن سیرجان در خودروی سواری پرایدش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در بازرسی از خودرو، تعداد سه عدد کوله پشتی، دو دست لباس استتارِ آغشته به خون شکار، چاقوی آغشته به خون، ده عدد فشنگ هورنت کالیبر ۲۲، ده عدد فشنگ ساچمه و سه عدد فشنگ چهارپاره، دوربین چشمی و همچنین، یک جلد تفنگ، کشف و ضبط شد.

به گفته مهدی پور؛ به دلیل تاریکی شب امکان پایش کوه میسر نبوده و همکاران به منظور راه بندی، شناسایی و دستگیری متخلفان در منطقه حضور داشته و فرد دستگیر شده را نیز با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب نی ریز به همراه خودرویش تحویل پاسگاه انتظامی قطرویه دادند.

رییس پارک ملی قطرویه گفت: به دنبال دستگیری این متخلف سابقه دار و بازداشت موقت نامبرده به مدت یک هفته، ضمن اخذ دستور از بازپرس پرونده و بررسی گوشی موبایل نامبرده و همچنین اعترافات وی، تعدادی عکس مبنی بر شکار غیرمجاز مرغابی، سینه سیاه، کبک، تشی و گراز، کل و قوچ وحشی، از گوشی موبایل متخلف استخراج و مجدداً اعلام جرم علیه فرد شکارچی و چهار نفر از همدستانش تنظیم و تحویل مقامات قضایی نی ریز شد.

ضمنا در زمان دستگیری شکارچی سابقه دار تعدادی فشنگ هورنت و ساچمه زنی نیز کشف شد و اعتراف کردند در روز ذکر شده، دو قبضه سلاح مجاز هورنت و یک لول سوزنی به همراه داشته اند.

او گفت: ​همچنین در دهم دی ماه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست قطرویه، از فرد متخلفی که با خودروی وانت پیکان بار، قصد شکار یک راس جبیر را در حاشیه پارک ملی قطرویه داشته، یک قبضه سلاح ساچمه زنی یک لول مجاز به همراه سه عدد فشنگ کشف و ضبط نموده که مراتب به منظور سیر مراحل قانونی صورتجلسه و پرونده تکمیل شده تحویل مقامات قضایی نی ریز شد.

​رییس پارک ملی قطرویه گفت: در پرونده‌ای دیگر، با اخذ دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان و با همراهی پلیس اطلاعات و امنیت این شهرستان، از منزل فرد متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز یک راُس قوچ وحشی در ارتفاعات سیاهکوه منطقه حفاظت شده بهرام گور (حوزه باغ چوبی) کرده بود حدود دو کیلوگرم گوشت قوچ وحشی به همراه لاشه یک قطعه کبک وحشی کشف و ضبط که مراتب برای سیر مراحل قانونی صورتجلسه و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی سیرجان شد.

کشف ۹ قطعه هوبره زنده از ماشین 

مهدی پور گفت: با همراهی پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان نی ریز، ۹ قطعه هوبره‌ی زنده از فرد متخلفی که اهل بوشهر بوده و با یکدستگاه پراید هاچ بک قصد انتقال آن‌ها را به سمت شیراز داشته، کشف و ضبط شد و پس از تکمیل پرونده ​ به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

او گفت: با هماهنگی دادستان و اداره حیات وحش استان، پنج قطعه از هوبره‌ها در پارک ملی قطرویه، رهاسازی شده و متاسفانه چهار قطعه هم به علت شرایط بد زنده گیری در تله و دام و همچنین نگهداری بد آن ها، تلف شدند که متهم موظف به پرداخت جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست است. ضمناً فرد متخلف پس از بازداشت موقت با قید ضمانت آزاد شد.

دستگیری ۴ متخلف شکار قوچ و میش  

رییس پارک ملی قطرویه گفت: در پی گشت و کنترل پارک ملی قطرویه با همراهی همکاران، نسبت به ورود یک دستگاه وانت سایپا که با چراغ خاموش در دشت ریگ جمشید حرکت می‌کرد، مشکوک شده و ضمن زیر نظر گرفتن این خودرو، باتوجه به مسیر‌های خروجی موجود از منطقه به سمت جاده آسفالت تا نیمه‌های شب در کمین نشسته و به محض رسیدن خودروی مشکوک به جاده آسفالت قطرویه به نی ریز ماشین را متوقف کرده و علاوه بر دستگیری ۴ متخلف اهل و ساکن شهرستان‌های استهبان و نی ریز، در جریان بازرسی از خودرو، لاشه دو راس قوچ وحشی، یک راس میش وحشی، دو قبضه سلاح گلوله زنی خفیف و برنو مجاز، ۲۹ عدد فشنگ خفیف، ۲۴ عدد فشنگ برنو، سه عدد دوربین چشمی، دو عدد چاقوی آغشته به خون، یک عدد تبر، یک رشته قطار فشنگ، کوله پشتی و همچنین پنج عدد گوشی موبایل، کشف و ضبط شد.

مهدی پور گفت: ضمن تکمیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضایی، با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب، متخلفان با خودروی وانت تحویل پاسگاه انتظامی قطرویه شدند.

او گفت: در پی کشف و ضبط لاشه دو راس بز و چهار راس بزغاله وحشی در تیرماه هزار و چهارصد در ارتفاعات کوه زرد منطقه حفاظت شده بهرام گور چند تن از متخلفین متواری شدند، ​لذا حسب دستور بازپرس پرونده و همچنین باتوجه به اهمیت موضوع پرونده به منظور رسیدگی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نی ریز ارجاع و باتوجه به عدم شناسایی شکارچیان پس از ماه‌ها تحقیقات به عمل آمده روی پرونده، تعداد دو نفر از شکارچیان که ساکن استان هرمزگان و شهرستان داراب بوده مورد شناسایی و دستگیر شدند، این شکارچیان ضمن بازجویی به بزه انتسابی اقرار و دو نفر دیگر از همدستانشان نیز شناسایی شدند.

مهدی پور گفت: دو قبضه سلاح خفیف غیرمجاز و یک لول سوزنی مجاز نیز از متهمین که اقدام به شکار کرده بودند کشف و ضبط شد و متهمین طی قرار صادره روانه زندان شدند.

رئیس پارک ملی قطرویه از همکاری صمیمانه پلیس اطلاعات و امنیت نی ریز با اداره محیط زیست پارک با هدف حفظ و حراست از انفال الهی و همچنین دستگیری شکارچیان غیرمجاز، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست پارک ملی قطرویه دستگیری شکارچی سابقه دار پلیس اطلاعات و امنیت کشف و ضبط شد فرد متخلف قبضه سلاح سابقه دار قوچ وحشی مهدی پور عدد فشنگ نی ریز سه عدد او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سعید راستی گفت: چند روز گذشته ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران خبری را در خصوص تیراندازی راکب موتورسیکلتی که به دیوار یک مرکز تجاری تیر اندازی کرده بود دریافت کردند و شناسایی هویت متهم و دستگیری آن را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات میدانی چهره متهم شناسایی شد ادامه داد: با تطبیق چهره متهم با متهمان سابقه دار هویت متهم که یکی از افراد اراذل و اوباش سابقه دار بود، شناسایی شد.

این مقام انتظامی افزود: طی اقدامات انجام شده مخفیگاه متهم در محدوده محله بی سیم شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش در یک عملیات پلیسی مشترک با همکاری نیرو یگان ویژه نوپو دستگیر شد و متهم به مقر پلیس انتقال یافت.

سرهنگ راستی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

کد خبر 6092995

دیگر خبرها

  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • دستگیری سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین
  • دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر دستگیر شدند
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین